Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiiko inttiä käymättömälle sanoa asiasta

Vierailija
05.03.2022 |

Miehen kaveri on viikonlopun täällä, ja se ei ole käynyt inttiä. Mies pyysi että en sano mitään kun tietää isänmaallisuuteni mutta tekisi mieli. Papan veli ollut sodassa, joten eipä ole meillä totuttu olemaan hiljaa näistä asioista.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, nytkö alkaa intin käyneet vs. käymättömät, kun rokotustaisteluun on kyllästytty.

Vierailija
2/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä voi keskustella, yleensä niillä, jotka eivät ole inttiä käyneet on hyvä ja hyväksyttävä syy siihen. Esim. Terveydelliset (huono kunto, masennus jne..) ja kyllä monet ei intin käyneet ovat hyvin patrioottisia, silloin joskus se intti vain jäi kesken, tai tuli käytyä sivari ihan sen hetkisen elämäntilanteen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, että tällainen tiedote meidän kaikkien tiedoksi? No, jokainen tekee omalta osaltaan, niinkuin parhaaksi näkee, myös näissä ko asioissa.

Vierailija
4/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä voi huomauttaa. Ajat on nyt muuttuneet ja lusmuja ei katsota hyvällä.

Vierailija
5/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakuita eivät terveyssyistä ota inttiin. Mitäs siinä pitäisi tehdä sitten?

Vierailija
6/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ap käynyt intin? Jos et ole niin pää kiinni ja keskity selaamaan kissavideoita.

Vierailija
7/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan naisena ala ketään miestä tenttaamaan armeijasta.

Vierailija
8/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap itse valmis ottamaan rynkyn käteen ja lähtemään etulinjaan? Jos et, niin lopeta sössötys.

Vierailija
9/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihmettä, papan veli ollut sodassa, siinäpä asia, jolla kannattaa päteä. Mun isä oli sodassa ja sedät ja enot ja appiukko ja… Olet ap naurettava tai trolli.

Vierailija
10/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä voi huomauttaa. Ajat on nyt muuttuneet ja lusmuja ei katsota hyvällä.

Juuri näin. Yksilön aika on ohi, nyt ollaan yhteisössä. Älä kysy mitä voit tehdä itsellesi, kysy mitä voit tehdä maallesi. Intin keskeyttäneet tai sitä käymättömät, c-paperit itselleen huijanneet ovat täysiä pellejä joita saa kiusata.

Vierailija
11/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko kysyä "Oletko huomannut, että et ole käynyt armeijaa?"? Vai miten tämä huomauttaminen tapahtuu?

Vierailija
12/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kysyä, että oletkos käynyt armeijaa. Jos ei ole, voi kysyä miksi. 

Yksi tuttu sivari ainakin on ilmoittanut häpeävänsä valintaansa. Hän pyysi anteeksi. Hyväksyin.

Vierailija
13/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan naisena ala ketään miestä tenttaamaan armeijasta.

Enkä minä miehenä. Tämä on naurettavaa vaahtoamista.

Vierailija
14/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papan veli oli sodassa. Entäs pappa itse? Eikö olisi pitänyt ilmoittautua vaikka alaikäisenä?

Vierailija
15/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos intin käymätön jäisi hoitamaan kotirintaman tehtäviä, se on ok. Mutta jos kertoo yrittävänsä livistää sotaa karkuun jonnekin saa "asiasta sanoa". Itse lapsettomana naisena jäisin Suomeen tekemään parhaani maan puolustuksen eteen. Työskentelen metalliteollisuuden alalla joten sodan aikana voisin työskennellä a s e teollisuudessa. Olen myös opiskellut kemiaa joten osaan valmistaa ihan kotoakin löytyvistä tuotteista coktaileja joita voi käyttää vastustajan lamauttamiseen. Myös hyötykasvien kasvatus on hallussa ja siemen varastot kunnossa. Niin ja olen myös opetellut käyttämään a s e i t a.

Vierailija
16/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ihmettä, papan veli ollut sodassa, siinäpä asia, jolla kannattaa päteä. Mun isä oli sodassa ja sedät ja enot ja appiukko ja… Olet ap naurettava tai trolli.

Papan veli ollut sodassa??

Nyt viiskymppiset ja sitä vanhemmat pois tältä palstalta!!

Vierailija
17/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap käynyt armeijan?

Vierailija
18/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä ne nuoremmat, jotka tälläkin palstalla uhoilevat ja kuvittelevat, että sodankäynti on samaa kuin tietokonepelit tms. Heillä ei ole mitään tajua siitä, mitä sota ja sotiminen oikeasti on. Kunhan jotain "heitellään" ajan kuluksi.

Vierailija
19/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs diktaattori sinä luulet olevasi hwti aamusta😃

Vierailija
20/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun miehes sitä isänmaallisuutesi tietäen sanonut, vaan käytöstapojesi puutteen vuoksi.

Jokainen hoitaa oman palveluksensa ja kunnioittaa muiden ratkaisuja. Kai aloittajan oma kunniavelka on hoidettu ja tiedossa sodanaikainen sijoituspaikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi