Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lihonut salakavalasti lähes 10 kg! Muita saman kohtalon kokeneita?

Vierailija
31.07.2015 |

En ole käynyt pitkään aikaan vaa'assa, kun on ollut elämässä muuta ajateltavaa, kun oma paino/ulkonäkö. Tänään kävin muuten vaan siivouksen lomassa puntarilla, kun oli olevinaan "kevyt" olo...PAH, lähes 10 kg enemmän kuin viimeksi alkuvuodesta. Ei ihme, että vaatteet on alkaneet kiristää. Stressihormoonit jyllää, ruokailutottumukset ja liikuntaharrastukset eivät ole muuttuneet.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan liho "salakavalasti"  Syömällä lihoo.

Vierailija
2/128 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakavala tarkoittaa sitä, että en ole valtava surultani ja stressiltäni huomannut lihomista. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin noin kolmenkympin jälkeen, mutta lähes 20 kg. Myöskään minä en muuttanut syömis- tai liikuntatottumuksia miksikään vaan elin kuten ennenkin. Yhtäkkiä vaan paino pullahti muutamassa vuodessa 50 kilosta 70 kiloon. Kai se on sitä iän myötä lihaskudoksen menettämisestä johtuvaa kulutuksen pienenemistä ja hormonitoiminnan muutoksia vaan. 

Vierailija
4/128 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Raskaudesta jäi kymppi :/

Vierailija
5/128 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:43"]

Minä lihoin noin kolmenkympin jälkeen, mutta lähes 20 kg. Myöskään minä en muuttanut syömis- tai liikuntatottumuksia miksikään vaan elin kuten ennenkin. Yhtäkkiä vaan paino pullahti muutamassa vuodessa 50 kilosta 70 kiloon. Kai se on sitä iän myötä lihaskudoksen menettämisestä johtuvaa kulutuksen pienenemistä ja hormonitoiminnan muutoksia vaan. 

[/quote]

Siis sinunkaan painonnousu ei johtunut liiasta syömisestä?

Vierailija
6/128 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoneja mäkin epäilen kovan stressin lisäksi. Toki joskus tulee herkulteltuakin, mutta en enempää kuin ennenkään. Mulla ehkä lisäksi se, että en ole nukkunut kunnolla yli puoleen vuoteen, unet katkonaisia ja lyhyitä, 4-6h/yö. ap

Vierailija
7/128 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä syö, vaikuttaa myös hormoneihin. Ruoka ei ole vain polttoainetta. Eikä hormonit jotain, mihin ravinto ei vaikuta. Nää hormonit on naisten tekosyy kaikkiin vaivoihin.

Vierailija
8/128 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap vielä. Mä syön täysin terveellistä sekaruokaa, ehkä siinä sitten on joku, joka ei sovi tai on alkanut lihottaa mua. Laihdutuskuurille siis...annokset pienemmäks nyt alkuun vaikkapa.

Vierailija
9/128 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lihoin kesällä kun vaaka hajosi ja söin paljon herkkuja! laihdutin ne pois ja paras tapa laihtua on punnita itsensä joka päivä... heti kun vaa'an niin paino alkoi laskea kun tieson paljon painan ja osasin syödä vähemmän kun halusin painon laskevan joka päivä

Vierailija
10/128 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen toki huomannut että paino on noussut, mutta määrä yllätti. Nyt on ostettu vaaka ja ruokavaliota korjattu, toivottavasti alkaa tulla tuloksia.

Niin ja minulla tähän liittyi perheenjäsenen vakava sairastuminen, joka vei voimia niin etten jaksanut välittää niin paljon siitä mitä suuhuni pistin. Etenkin kun olin tottunut siihen että paino pysyi tietyissä lukemissa ilman isompia heittelyjä.

Vierailija
11/128 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap.ta ja todellakin voi lihoa "huomaamatta". Itselläni on käynyt niin, että 40-50v välissä lihoin pikkuhiljaa ja vaatekokoni muuttui 36-> 38. Tottakai huomasin, että houstu kiristää ja jne. mutta en kiinnittänyt siihen huomiota. Nyt tuli mitta täyteen. Päätin tehdä ryhtiliikkeen. Olen pienentänyt ruoka-annoksiani ja jättänyt karkin ja leivonnaiset pois. En mitenkään ehdottomasti, jos vaikkapa häät tms. juhlat. Toisaalta ainoastaan yhden kerran olen syönyt leivonnaisen puolen vuosen aikana, jotenkin ei tee mieli kun olen asian tiedostanut. Nyt painoni on pudonnut 1/kk vauhdilla. Ärsyttävän hitaasti mutta vain ruoka-annoksia pienentämällä ja ylimääräiset makeat jättämällä.

Koko ajan olen liikkkunut samalla tavalla. Tämä tuli todistettua ainakin minun kohdallani, että iän karttuessa ei voi jatkaa syömistä samaan malliin kuin nuorena. Luulen, että se on monen naisen ylipainon syy. On pakko opetella uudet lautasmallit ja määrät jos haluaa pysyä suht kuosissa.

Vierailija
12/128 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11 täsmentää. 1kg/kk.

Vierailija
13/128 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna K ainakin lihonut!!!

Vierailija
14/128 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henna K ainakin lihonut!!!

Hänestä on tullut jumbo!

Vierailija
15/128 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, melkein 10 kg vuodessa, jonka aikana mm. ero ja todennäköistä masennusta, jatkuvaa huonoa oloa. Ruokailut ei mun mielestä ole juuri muuttuneet, herkuttelen jopa vähemmän. En ole ennen uskonut että stressi voi vaikuttaa tähän asiaan oikeasti, mutta nyt en keksi muuta syytä. Muutaman kilon voisin panna omaan piikkiin mutta en todellakaan kaikkea.

Pitäisi nyt yrittää saada noita kiloja pois mutta pelottaa kuinka vaikeaa se on jos olo on edelleen huono ja stressitila on edelleen kohtalainen.

Vierailija
16/128 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, parisuhteen myötä olen ruvennut syömään enemmän ja liikkumaan vähemmän. Ennenkin söin huonosti, paljon herkkuja jne., mutta poikaystävän kanssa aloin syödä enemmän ja tuhdimpaa arkiruokaakin ja siihen edelleen ne herkut päälle, niitäkin enemmän kuin ennen. En ollut ajatellut harrastavani kovin paljon liikuntaa, mutta kun nyt jälkikäteen mietin, niin olin ennen paljonkin liikunnallisempi kuin nykyisillään. Tähän päälle vielä hormonaalinen ehkäisy, joka lisäsi mielitekoja mässyttämiseen, ja söin niidenkin takia enemmän (olen lopettanut pillerit, mutta kilot jäivät). Lyhyessä ajassa tuli lisää sellaiset 6-7kg enkä ole niitä saanut laihdutettua pois, välillä olen onnistunut kilon tai kaksi pudottamaan, mutta varmaan lähinnä nesteitä. Nykyisin olen sitten jo niin masentunutkin, että herkut ja hyvä ruoka ovat lähes ainoita edes pienen ilon lähteitä...

Vierailija
17/128 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 3 kg ja se kyllä tuntui ja näkyi, ihan puhtaasti voin sanoa että ruokalitottumukseni olivat muuttuneet (vaikken ensin uskonut) enkä liikkunut riittävästi. Itseäni saan syyttää, ja taustalla on kyllä ollut paljon surua ja sairautta, mutta silti, täysin oma syy lihomiseen.

Todellakin sain tehdä ruokaremontin ja aloittaa taas liikkumisen, sillä se myös lähtee. !0 kg ylimääräistä ei voi olla huomaamatta, se nyt vaan on fakta.

Vierailija
18/128 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke "salakavalaan" lihomiseen on helppo. Käy useampana aamuna viikossa puntarin kautta. Älyvaaka tallentaa lukemat sovellukseen, joten säästyt takuuvarmasti yllätyksiltä.

Vierailija
19/128 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ihminen käy joka päivä puntarilla.

Vierailija
20/128 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin lyhyessä ajassa tulee kymmenen kiloa, niin se on kyllä jossain se selkeä syy. Jos se ei ole joku sairaus, esim. Kilpirauhasessa jotain häikkää, niin sitten olet muuttanut jotain syömisessäsi. Mieti tarkkaan. Se on todennäköisesti jokin säännöllisesti toistuva juttu, mikä on tullut tuon tammikuun jälkeen. Oletko alkanut juomaan tuoremehua aamuisin, syöt pullan aina kahvitunnilla, ehkä joka ilta annos jäätelöä telkkaria katsoessa? Vaikka se olisi pieni juttu sinänsä, kun se toistuu säännöllisesti, se kertyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi