Rintaöljy rv 38 alkaen, miksi?
Olen tässä ihmetellyt, miksi Weledan rintaöljyä (nursing oil) suositellaan käytettäväksi rv38 alkaen. Olen ymmärtänyt, että sen käyttö voi mahdollisesti käynnistää synnytyksen?? Onko kellään kokemusta moisesta? Ja eikö raskaus ole täysiaikainen jo rv37?
Kommentit (3)
En tiedä miksi suositellaan mutta täysaikainen raskaus on rv38 ja eteenpäin. Näin äkkiä ajatellen voisi miettiä että kyseistä tuotetta tulisi käyttää ennen imetyksen aloitusta että nännit hieman tottuvat tulevaan?
En tiedä käynnistääkö tuote mahdollisesti synnytyksen mutta nännejä hieromalla on mahdollista saada supistuksia aikaan. Synnytyksen jälkeen vauvan imetys tuottaa oksitosiinia, joka mm. saa kohdun supistelemaan.
Kiitos vastauksesta :) Raskaus kuitenkin on täysiaikainen rv 37 vaikka suurin osa vauvoista syntyykin viikoilla 38-42. Näin minulle kerrottiin neuvolassa. Viimeksi eilen th totesi, että malttaisi vauva odottaa sunnuntaihin saakka ennen syntymistään niin olisi virallisesti täysiaikainen. Sunnuntaina tulee siis viikkoja tasan 37 täyteen. Riskinä siis ollut ennenaikainen synnytys.
Up