Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkipuistokäyttäytyminen

Vierailija
08.07.2015 |

Annatko lastesi leikkiä vieraiden lasten kanssa yleisissä leikkipuistoissa ja taloyhtiöiden pihoilla? Annatko vieraiden lasten lainata oman lapsesi leluja? Saavatko omat lapsesi lainata muiden leluja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on joku, joka ei anna lapsensa leikkiä vieraiden lasten kanssa, niin voisitko kertoa syitä?

Vierailija
2/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä..sairaita ja vieraantuneita ihmisiä löytyy aina. Hirveitä moukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin puistossa käy äiti, joka itse ei liikahda penkiltä minnekään, ja sieltä käsin komentaa lastaan että "älä mene sinne äläkä tänne, et kiipeä sinne se on vaarallista". Jos lapsi lähestyykään muita lapsia, äiti komentaa hänet saman tien luokseen. 

Tuollaista en käsitä. Ja yleensä hän alkaa tehdä lähtöä, jos puistoon tulee joku muu. Hän lahjoo itkevän lapsen mehulla että saa hänet istumaan rattaisiin ja löntystää pois paikalta. Kurjaa lapsen kannalta, hän nimittäin vaikuttaa uteliaalta ja iloiselta tapaukselta. 

Vierailija
4/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan leikkiä, annan lainata ja lapseni saa, tietystin toisen/toisten lasten vanhemman luvalla, lainata leluja.

Vierailija
5/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin leikkipuistossa perheeseen, joka keräsi lelunsa äkkiä kassiin, kun tulimme puistoon. Lapseni yritti leikkiä lasten kanssa, niin huusivat aina lapsensa pois. Suretti oman lapsen puolesta, kun on sosiaalinen ja kiltti ja olisi halunnut tutustua. Ilman lupaa lapseni ei toisten leluilla leiki. En kieltänyt lastani menemästä toisten lasten luo, niin toinen perhe lopulta lähti pois. Minulle jäi käsitys, että oma lapseni "häiritsi" heidän leikkipuistoiluaan niin, että joutuivat lähtemään, vaikka lapseni ei tehnyt muuta kuin meni lasten luokse ja yritti leikkiä heidän kanssaan.

Vierailija
6/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 siis ap:n kokemus.

Vierailija
7/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... Eikös leikkipuistot ole juuri sen takia, että siellä tutustuu muihin lapsiin, pääsee sosiaalisoitumaan ja leikkimään ryhmässä? Vai olenko käsittänyt jotain väärin?

Vierailija
8/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Hämmennyin todella, kun en ole moiseen ennen törmännyt. Minusta on hyvä, että lapset oppivat jakamaan mahdollisimman pieninä ja oppivat leikkimään muiden kanssa.

Vierailija
9/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, näin minäkin olen ajatellut, mutta nähtävästi kaikkien mielestä näin ei ole. T. Ap

Vierailija
10/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai annan leikkiä ja omilla leluilla. Olen merkinnyt lelut niin selvästi, ettei ole mitään vaaraa että sotkeutuisivat muiden leluihin. Aina välistä joku ei halua leikkiä lapsieni kanssa tai joku vanhempi ei halua että heidän lapsensa leikkivät muiden kanssa. Ja joskus omat lapseni eivät halua leikkiä jonkun kanssa. Näitä sattuu, ei niistä kannata mieltään pahoittaa. Lapsellekin kannattaa vaan selittää, että tää meni nyt näin, ensi kerralla on sitten taas uudet lapset ja uudet leikit.

Vierailija
11/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hämmentävä, kun lapset ois kyllä leikkineet mun lapsen kans ja selvästi ilahtuivat leikkikaverista, mutta vanhemmat ei olleet myötämielisiä. Ap

Vierailija
12/12 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen perheen lapsista oikein antoi lapionsa mun lapselle, niin isä kävi hakemassa sen mun lapsen kädestä. Jotenkin en ymmärrä yhtään, mutta tapansa kullakin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi