Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika säälittävä näky eilen illalla noin klo 20.30 kaupassa.

Vierailija
28.09.2006 |

Nuori äiti (noin 20vee) viimeisen päälle puettu ja meikattu ja hänellä oli lapsi mukana, noin 1,5v. Lapsella risainen ja likainen haalari päällä, räkä valu nenästä yms.

Asia ei tietenkään mulle kuulu, mutta aikas myöhään oltiin liikkeellä ja ilman rattaita. Ja kun se äiti vielä käveli hirveetä vauhtia kännykkä korvalla eikä odottanut lastansa

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeissäni. Monet äidit tulevat äideiksi liian nuorina. Oma ulkonäkö ja elämä liian tärkeää, jopa lapsen tarpeita tärkeämpää.

Vierailija
2/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittanut poliisille?

" äiti lapsen kanssa kaupassa,

äiti minusta liian meikattu

ja liian nätisti puettu.

Lapsella tuntuu olevan nuha

ja haalarikin on likainen

ja reikäkin siinä on.

Ja liian myöhäkin on kaupassa käyntiin. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattoi olla vaikka isosiskokin.

Vierailija
4/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä meikattu? mikä lie lunttu. viimeistään haalarin risaisuuden havaittuani olisi soittanut hätäkeskukseen (tosin siellä ei vastata).

illan myöhäinen ajankohta oikeuttaa jo Amnesty Internationalin väliintulon.

" Kaikki maailman kyttäjät, yhdistykää!"

Vierailija
5/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa ap:lta jalostumatonta ajattelua.

Vierailija
6/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan pikkuinen säälitti. Oli äiti, niin ainakin kutsui itseään

Vierailija
7/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on hirveää jos nuori äiti käy kaupassa siisteissä vaatteissa ja vielä meikattuna.

Ja kuinka ne kävellen kehtasivat käydä. Ja miten ihmeessä äiti ihminen voi puhelimessa puhua.

Kyllä tämä nykymaailma on kauheaa.

Meillä ainankin käy joskus niin että lapselle on pakko laittaa päälle jotain epäsiistiä kun poika likaa vaatetta siihen malliin ettei pesukone kerkeä pestä tai vaatteet kuivua. Hirveää vaatevarastoa kun ei ole.

Ja jos lapsi on vaikka leikkinyt ulkona ennen kauppaan menoa niin siinä vaatteet likaantuu ja nenästäkin, hui kuhistus, saattaa valua räkää.

Yleensä kaupassa käydään kävellen, jos asutaan lähellä, eikä ole kuin pikkuostoksia. Jotkut ovat sen verran reippaita että viitsivät kävellä kauppaan ja opettavat lapsilleekin hiukan liikuntaa.

Ainiin, kai panit merkille mitä äiti osti kaupasta. Jos vaikka muutama siideri sinne kauppakassiin tuli. Siinähän olisi jo ollut paikka soittaa viranomaiset paikalle!

T:äiti84

Vierailija
8/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kyylät heräävät jo silloin kun vauvamaha alkaa näkyä ja arvostelu lisääntyy lapsen syntymän jälkeen!

Mitä jos tämä äiti olisi ollut esim 30-vuotias? " varmaan joku kiireinen bisnesäiti, jolla ei ole koskaan aikaa lapselleen" ? Vai olisivatko likaiset vaatteet olleet ok, koska kyseessä ei olisikaan nuori äiti?

Vierailija
9/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki lapset käy yhdeksältä nukkumaan.

Meidän 2v käy vasta kymmeneltä nukkumaan ja puoli yhdeksän aikaan saatetaan olla vielä vaikka ulkona.

Vierailija
10/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on vuorotyössä? Juuri tullut töistä (meikit naamassa ja siistit vaatteet...paitsi että saahan tuota siisti olla muutenkin) ja hakenut likaisen ja räkänaamaisen lapsensa hoidosta (sen näköisinä meidän mukulat tarhasta löytyy). Suoraan kauppaan...ohoh!! Puhelin soi! Kyllä nykyaikana useimmilla on puhelin aina mukana ja kun se soi, siihen vastataan.

Vierailija
11/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan usein vähävaraisten ystävieni lapsia. Ei heillä ole viimeisen päälle vaatteet, mutta nenua olen kyllä vähän väliä pyyhkimässä jos tarve vaatii. Rattaatkin heille aika vanhanaikaiset. Kyllä minä heille olen usein antanut omien lasteni vaatteita/tavaroita, mutta ne tulevat usein bumerangina takaisin.

Ei minusta se oikeuta tuomitsemaan toisia ihmisiä. Kaikille ei vaatteet merkkaa, kunhan vaan on jotain lämmintä päällä ja pienellä lapselle rattaat joilla pääsee liikkumaan.

Monesti pahoitan mieleni, kun joku alkaa esim bussissa voivottelemaan, kun luulevat minua näiden suloisten lapsien äidiksi ja luulevat, että lapsilisät käytän omiini vaatteisiin ja lapset kulkee resuissa. Se on julmaa.

Hehhahh onko jonkun mielestä 20.30 myöhä aika? Kaupatkin silloin vielä auki. Ja jos lapset ovat kotihoidossa, niin kai se on ihan sama vaikka mentäisiin 02:00 aikaan nukkumaan, kunhan vaan nukuttuja tunteja tulee riittävästi!

Vierailija
12/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ajattele lasta, jota ei odoteta, vaikka on pieni vasta ja kännykkään vaan puhutaan. Ap. on empaattinen ihminen ja lapsen asialla. Näen vastaavaa päivittäin. Kova maailma lapsilla, kun äidit hyväksyvä' t tällaisen. Itse pidän lasta aina vierelläni kaupassa.

Vierailija
13/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tota samaa vanhaa paskaa... Eikö se jo pikkuhiljaa kyllästytä? Siis iäkkäämmät äidit ovat ilman muuta kaikki aivan lostavia äitejä, vai?

Ennen kun tiedätte jutuillenne jonkinlaisen taustan niin älkää ruvetko arvostelemaan.

Minä olen nuori äiti. Lapsillani on joskus (useinkin) likaiset ulkovaatteet, koska minä haluan että lapseni saavat leikkiä vapaasti ulkona ollessaan. Sillon ei tarvitse varoa vaatteiden likaantumista. Lapsiltani saattaa joskus valua räkä ennen kun huomaan pyyhkiä. Tämä ei tarkoita, että lapsi on akuutisti sairas. Meikkaan kevyesti joka päivä. Useinkaan minulla ei ole rattaita mukanani, koska lapset eivät halua istua niissä, enkä viitsi turhaan raahata. Joskus joudun puhumaan puhelimessa vaikka lapsi on mukana. Ja joskus minulla valitettavasti on kiire. Voi kauheaa. Rakastan lapsiani ja pidän heistä hyvää huolta.

Vierailija
14/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi arvaukseni

Vierailija
15/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee karvat pystyyn aina kun joku alottaa tämän perinteisen " nuori äiti teki sitä ja tätä" . Niin kuin se nuoruus siinä olisi ratkaiseva tekijä. Ettekö te usko, että jos joku nyt onkin nuorena ns. huono äiti niin hän varmasti olisi sitä siinäkin tapauksessa, että olisi saanut lapsensa vasta 10 vuotta myöhemmin. Kyllä nämä asiat ovat suurimmaksi osaksi luonnekysymyksiä, eivät ikäkysymyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi