Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoidon aloituksesta harmitus

Vierailija
31.07.2015 |

Todella paljon harmittaa, kun olen koko viikon pitänyt kännykkää silmällä jatkuvasti ja odottanut, että joku soittaa lapsen päivähoidon aloituksesta. Hain paikkaa 1.8 alkaen neljä kuukautta sitten ja olisi mielestäni viimeistään tänään ollut kohtuullista ilmoittaa meidän tilanne paikkojen suhteen. Ei varmaan lapsi sitten saanut paikkaa, mutta olisi ollut mukava kuulla se joltain taholta ihan virallisestikin. Pahinta tässä on se, että en ole nyt varannut paikkaa mistään kerhosta, kun oletin lapsen pääsevän edes muutamaksi tunniksi viikossa päiväkotiin. Onko tavallista, että kukaan ei ilmoita, että paikkaa ole saanut??

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hait paikkaa? Anna kun arvaan. Olet laiska luuseri.

Vierailija
2/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolaiset lusmut ei tarvitse lapselleen hoitopaikkaa. Käytkö töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ilmottele jo keväällä? Päiväkodit on yleensä kiinni heinäkuun.

Vierailija
4/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa?? Lapsesi tarvitsee hoitoa ensi maanantaista? lähtien ja sinä olet vain odotellut tietoa hoitopaikasta? Olisihan sen tiedon pitänyt tulla jo 2kk sitten.

Vierailija
5/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä jostain syystä nyt unohtunut ilmoitus. Olisit itse soittanut pk:iin ja kysellyt mikä tilanne.

Vierailija
6/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollollolloollloooooo

Vierailija
7/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna olisin soittanut jo ajat sitten päivähoidon päätöksistä vastaavalle ja tiedustellut asiaa. Meillä päin voi lisäksi hakea sekä päiväkoti- että kerhopaikkaa samaan syssyyn ja ottaa sitten vastaan sen mitä tarjotaan. Nuo "muutamaksi tunniksi viikossa päiväkotiin" -paikat ovat varmasti kaikkein eniten kiven alla, koska kerhotoiminnan ajatellaan tarjoavan juuri tuota. Lisäksi noin osa-aikaisen lapsen hoidon järjestäminen on hankalaa, koska vie yhden lapsen paikan kun on hoidossa, mutta poissa ollessaan onkin täyttöaste pienempi ja se näyttää huonolta tilastoissa. Käytä sitä puhelinta soittamiseen ja kysy mikä on tilanne.

Jos hoidon tarve on hyvin osa-aikaista, tuollaista muutama tunti viikossa -tyylistä, niin koittaisin ensisijaisesti sopia jonkun toisen kotona lasta hoitavan perheen kanssa vastavuoroisesta lastenhoitojärjestelystä. Erilaisia lastenhoitorinkejä voi myös etsiä esim. hoitopaikka.net -sivustolta.

Vierailija
8/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen sijaan, että soittaisit kuntanne päivähoidon palveluohjaukseen ja kysyisit asiasta (ja tarvittaessa laittaisit heti kerhopaikkahakemuksen vetämään), murehdit asiaa vauvapalstalla? Ei meistä voi kukaan sinulle sitä paikka myöntää.

Vierailija
9/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain jaksa hoitaa lasta koko ajan.
Ap

Vierailija
10/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vastaa. Olin yhteydessä aijemmin ja LUPASIVAT ilmoittaa kaikille viimeistään heinäkuun lopulla. Oli vaan pakko purkaa harmitusta täällä ja samalla kysellä onko yleistäkin. En ole kyvytön hankkimaan lapselleni hoitopaikkaa esim. kerhosta, mutta en osannut mitenkään varautua tällaiseen. Luulin, että jotain paikkaa sentään tarjoavat!

Vierailija
11/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain muuton takia vähän myöhässä eli 3 kk aikaisemmin ensi maanantaille kokopäiväpaikka lapselle ja olen soitellut jatkuvasti perään. Silti ei ole tullut paikkaa eikä edes ilmoitusta, ettei paikkaa saada. Eilen viimeksi palveluohjauksesta luvattiin olla yhteydessä vielä tällä viikolla. Maanantaina pitäisi mennä töihin. Eikä muutto ollut tiedossa 4kk aikaisemmin, joten tein hakemuksen saman päivänä kuin tieto muutosta varmistui. Viestinnässä olisi petraamista!

Vierailija
12/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:01"]Aloittaja vastaa. Olin yhteydessä aijemmin ja LUPASIVAT ilmoittaa kaikille viimeistään heinäkuun lopulla. Oli vaan pakko purkaa harmitusta täällä ja samalla kysellä onko yleistäkin. En ole kyvytön hankkimaan lapselleni hoitopaikkaa esim. kerhosta, mutta en osannut mitenkään varautua tällaiseen. Luulin, että jotain paikkaa sentään tarjoavat!
[/quote] Oletko masentunut?

Vierailija
13/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vastaa. Olen tässä täysin samaa mieltä, että petrattavaa olisi viestinnässä. Kukaan ei ole seppä syntyessään ja koko tämä päivähoito-systeemi tuntuu minusta tällä hetkellä hebrealle. Kurjaa vaan, kun lupaavat olla yhteydessä ja sitten ei mitään. Täytyy vaan laittaa haku uudelleen vetämään 4kk päähän ja hakea peruutuspaikoille kerhoihin.

Vierailija
14/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:01"]Aloittaja vastaa. Olin yhteydessä aijemmin ja LUPASIVAT ilmoittaa kaikille viimeistään heinäkuun lopulla. Oli vaan pakko purkaa harmitusta täällä ja samalla kysellä onko yleistäkin. En ole kyvytön hankkimaan lapselleni hoitopaikkaa esim. kerhosta, mutta en osannut mitenkään varautua tällaiseen. Luulin, että jotain paikkaa sentään tarjoavat!
[/quote]
Ja tällaisia ihmisiä me veronmaksajat tuemme.

Vierailija
15/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:01"]

Aloittaja vastaa. Olin yhteydessä aijemmin ja LUPASIVAT ilmoittaa kaikille viimeistään heinäkuun lopulla. Oli vaan pakko purkaa harmitusta täällä ja samalla kysellä onko yleistäkin. En ole kyvytön hankkimaan lapselleni hoitopaikkaa esim. kerhosta, mutta en osannut mitenkään varautua tällaiseen. Luulin, että jotain paikkaa sentään tarjoavat!

[/quote]

Oletko ikinä kuullut sellaisesta kuin Plan B?

No, toivottavasti ainakin ne jotka ovat töihin palaamassa, sen hoitopaikan saivat. Virikehoidatus sucks.

Vierailija
16/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vastaa. Olisivat edes sitten tarjonneet paikkaa edes avoimesta varhaiskasvatuksesta tai ohjanneet suoraan sinne, kun olin tästä asiasta sinne yhteydessä.

Vierailija
17/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole työpaikkaa tiedossa, olette jonon hännillä hoitopaikkojen suhteen. Hae kerhopaikkaa.

Vierailija
18/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:55"]

Mitä hittoa?? Lapsesi tarvitsee hoitoa ensi maanantaista? lähtien ja sinä olet vain odotellut tietoa hoitopaikasta? Olisihan sen tiedon pitänyt tulla jo 2kk sitten.

[/quote]

No ei se kyllä aina 2kk etukäteen tule, joskus ilmoitetaan melko viime tipassakin.

Vierailija
19/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:31"]

Jos sulla ei ole työpaikkaa tiedossa, olette jonon hännillä hoitopaikkojen suhteen. Hae kerhopaikkaa.

[/quote]

Ei hoitohakemuksessa työpaikoista kysellä.

Vierailija
20/29 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:31"]

[/quote]

Ei hoitohakemuksessa työpaikoista kysellä.
[/quote]
No kyllä multa vaan pyydettiin virallinen opiskelutodistus, kun täytin hoitopaikkahakemusta opintojeni vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän