Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaako kenenkään lapset enää opiskelija-asuntolaan soluhuoneeseen

Vierailija
31.07.2015 |

Kuulostaa sitä että melkein kaikki muuttaa yksiöön, jotkut jopa isompaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei muuta, niinhän se on hyvä niille, jotka siihen soluun joutuu tyytymään. Saavat ilmaisiksi asua yksin solussa ;)

Vierailija
2/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, ihan tyhjillään niitä siellä pidetään. hämähäkit vain kutova verkkojaan kasaantuvan pölyn keskellä...

vähän alkaa tympiä jo nämä "tekeekö kukaan enää sitä ja tätä" aloitukset. jos on tarjontaa, se on aika varma vinkki siitä että on myös kysyntää. kukaan ei pidä kaupan hyllyillä tavaroita joita ei ikinä osteta, kukaan ei tarjoa palvelua jota ei enää käytetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat ostivat minulle oman uuden rivitalokaksion saunalla opiskelupaikkakunnalta (myivät sen sitten kuin valmistuin) sillä eivät halunneet minua minnekään opiskelija-asuntolaan, ja koska kaikki vuokrakerrostaloasunnot oli vanhoja ja ahtaita ja niissä olisi ollut riskinä mahdollista homeongelmaa ja kosteusvaurioita sekä tuholaisia kuten turkiskuoriaisia.

Toisaalta ihan fiksu päätös heiltä koska eivät halunneet kannustaa minua ryyppäämään ja remuamaan opiskelijakämppään, tai vaihtoehtoisesti niin ettei minun opiskeluja häiritä jos muu talon väki bilettäisi mieluummin kuin opiskelisi. Valmistuin todella nopeasti tämän niinsanotun oman rauhan ansiosta :)

Vierailija
4/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:10"]

Minun vanhemmat ostivat minulle oman uuden rivitalokaksion saunalla opiskelupaikkakunnalta (myivät sen sitten kuin valmistuin) sillä eivät halunneet minua minnekään opiskelija-asuntolaan, ja koska kaikki vuokrakerrostaloasunnot oli vanhoja ja ahtaita ja niissä olisi ollut riskinä mahdollista homeongelmaa ja kosteusvaurioita sekä tuholaisia kuten turkiskuoriaisia.

Toisaalta ihan fiksu päätös heiltä koska eivät halunneet kannustaa minua ryyppäämään ja remuamaan opiskelijakämppään, tai vaihtoehtoisesti niin ettei minun opiskeluja häiritä jos muu talon väki bilettäisi mieluummin kuin opiskelisi. Valmistuin todella nopeasti tämän niinsanotun oman rauhan ansiosta :)

[/quote]

Eli mitä? Puolet nopeammin, kuin normaalisti, vai kuinka paljon nopeammin? Suurin osa opiskelijoista valmistuu ihan ajallaan tai hieman aikataulua nopeammin, vaikka asuvatkin soluissa ja muissa :D

Vierailija
5/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva omista opiskelijaystävistä asuu soluissa kun se on niin kovaa riskipeliä kenet saa kämppikseksi. Suurimmalla osalla on ollut niin karseita kokemuksia että eivät pitkään solussa viihtyneet. Esim hoasin kämpoien kanssa on ollut ongelmia.

Vierailija
6/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen asuu rauhallisessa opiskelija-asuntokohteessa, missä monenlaisia asuntoja. Kolmen hengen kämppä, jonkun verran on ollut vaihtoa (osin vaihtareita, osin vaihtaneet kapunkia tai yksiöön). Hyvä tuuri, rauhallista ja asiat hoituneet. Huolto on pelannut ja asumislisä on lähes kohallaan

Vierailija
7/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin muutti aluksi soluasuntoon ja he laittoivat heti hakemukset yksiöön vetämään. Kumpikin sai sitten seuraavana keväänä yksiön haluamaltaan alueelta. Kämppikset olivat suht ok eli sen suhteen solussa olisi voinut asua pitempäänkin, mutta mistäs sitä olisi tiennyt, milloin kämppäkaveri olisi vaihtunut. Nyt he saavat asua melko edullisesti omassa rauhassa eikä ole pelkoa asunnon lähtemisestä alta.

Vierailija
8/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vielä 30 vuotiaanakin HOASin solukämpässä, koska opiskelin Helsingissä. Oma perhe asui toisella paikkakunnalla. Kai sitä asuisi jossain yksiössä tai kaksiossa jos pappa betalar.

Vierailija
9/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni asuu soluasunnossa.  Muuten on tyytyväinen, kämppis voisi kyllä olla siistimpi.

Mutta siis koko opiskeluajan ollut soluasuja, nyt gradu melkein valmis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä