Bloggaajat ovat väsyneitä
bloggaamaan. Ilmeisesti. Vanhat suosikkini eivät jaksa enää kirjoitella ja ne jotka kirjoittavat niin aika väsyneiltä vaikuttavat. Kommenteihin ei vastata jos joku enää sattuu mitään kysymään. Esimerkkeinä Moumou, OC Julia, Banjo, Annika O, Strictly style, Nelliina ja Xenia. Näkyyköhän kävijämäärissä? Ovatko lukijat vähentyneet radikaalisti?
Kommentit (43)
Yläkoulun opena kyselin keväällä muutamalta luokalta blogeista. Koko joukosta (vähän alle 100 pääkaupunkilaisten nuorta) yksi bloggasi itse - tai siis halusi kertoa asian, ehkä on myös salassa bloggaavia. Hyvin pieni joukko mainitsi seuraavansa tai edes satunnaisesti lueskelevansa blogeja. Vlogeja tosin seurasivat melkein kaikki, niitä oli myös useammalla oppilaalla itsellään kuin perinteisiä blogeja.
.
Facebookia suurin osa ei käytä kuulemma juuri ollenkaan, mutta pitävät tilin, koska sitä on kätevä käyttää joihinkin muihin rekisteröitymisiin. Eli parin vuoden päästä täysi-ikäistyvät ei taida olla blogeilla, fb-mainoksilla yms. mainostajien nykykonsteilla tavoitettavissa enää ollenkaan, mutta ehkä meidän "tätien" suosikit vielä jatkossakin porskuttaa vähän aikaa. Käytetäänhän me kalkkikset eli yli kolmikymppiset sitä faceakin vielä...
koska kaikki nuoremmat on instagramissa ja vloggaamassa. kalkkikset eli kolmekybäset montenegron tädit on bloggareita..
Itse olen lopettanut päivittäisen seuraamisen jo aikaa sitten. Monellakin sisältö on vuodesta toiseen samojen asioiden toistelua, kyllästyttää. Oisko bloggaaminen tulossa tiensä päähän?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:02"]Itse olen lopettanut päivittäisen seuraamisen jo aikaa sitten. Monellakin sisältö on vuodesta toiseen samojen asioiden toistelua, kyllästyttää. Oisko bloggaaminen tulossa tiensä päähän?
[/quote]
On jos sinä et jaksa lukea.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:02"]
Itse olen lopettanut päivittäisen seuraamisen jo aikaa sitten. Monellakin sisältö on vuodesta toiseen samojen asioiden toistelua, kyllästyttää. Oisko bloggaaminen tulossa tiensä päähän?
[/quote]
Tuskin on tulossa tiensä päähän, mutta ehkä bloggaaminen muuttuu? Sisältö muuttuu, aihepiirit muuttuvat, yleisön odotukset ja mieltymykset muuttuvat?
Onhan bloggaaminen muuttunut aika paljon tähänkin mennessä siitä, kun blogit 2000-luvun alussa yleistyivät.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:02"]Itse olen lopettanut päivittäisen seuraamisen jo aikaa sitten. Monellakin sisältö on vuodesta toiseen samojen asioiden toistelua, kyllästyttää. Oisko bloggaaminen tulossa tiensä päähän?
[/quote]
On jos sinä et jaksa lukea.
[/quote]
Juuri näin. Olen edelläkävijä, joka muodostaa yleisen mielipiteen.
Hyvä. Ihan turha juttu tuommoinen blogityrkkyily.
Nämä suomalaiset naiset on niin väsyneitä. Lukisin mielelläni saksalaisia ja pohjoiseurooppalaisia muotiblogeja jos vain löytäisin persoonallisia pukeutujia, kuten Susie Lau. Suosituksia otetaan vastaan.
Lifestyle-blogit ovat jo olleet auttamattomasti out tuolla ulkomailla viimeiset 2-3 vuotta ja ihmisiä ei enää yleisesti kiinnostanut ne ja blogit pistettiin kiinni ja bloggaajat haki muita töitä, joten piti arvata että tämä "väsyneet, tylsät blogit"-trendi tuli lopulta tänne Suomen peräjunttilaan! :)
Veikkaan, että blogit on nyt nähty. Oon huomannu tän kirjoittelun hiipumisen ehkä viimesen vuoden aikana. Aika aikaansa kutakin. Ehkä ovat vihdoin itseki havainneet sen, että aikuinen nainen ei tartte neuvoja kuinka huiveja kaulaan solmitaan tai ketä oikeesti kiinnostaa mitä sun laukussa on?? Mut uskon, et kohta tulee joku uusi keino tulla taviksesta feimiksi. Eletään aikakautta, jolloin joidenkin elämäntehtävä on jakaa elämäänsä keinolla millähyvänsä ja saada itsensä jotain kautta porukan tietoisuuteen.
No toisaalta, monta vuotta joka päivä pitäisi olla keksittynä mahdollisimman monia kiinnostavaa liibalaabaa, niin kaipa tuo väsyttää. Eikä se kuvien jatkuva räpsiminen, ja tietokoneelle, saatikka blogiin laittaminen varmaan ihan vaivatonta ole. Tai ainakin on varmasti hemmetin tylsää ja rasittavaa jonkun ajan kuluttua.
Suomessa näiden muotibloggaajien blogit ovat niin surullisen kapea-alaisia. Ne samat jorinat, vaatteet, sisustusratkaisut, kuvakulmat ja inspiraatiot. Luet yhden, olet lukenut kaikki. Innostuin esim. Strictly stylestä enemmän kun muutti ulkomaille, on ollut kiva katsella kuvia muualtakin kuin kotimaasta.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:19"]
Lifestyle-blogit ovat jo olleet auttamattomasti out tuolla ulkomailla viimeiset 2-3 vuotta ja ihmisiä ei enää yleisesti kiinnostanut ne ja blogit pistettiin kiinni ja bloggaajat haki muita töitä, joten piti arvata että tämä "väsyneet, tylsät blogit"-trendi tuli lopulta tänne Suomen peräjunttilaan! :)
[/quote]
Missä "ulkomailla"? Ainakin USA:ssa muoti- ja lifestylebloggaajat tienaavat tällä hetkellä enemmän kuin koskaan, kiitos RewardStylen kaltaisten affiliate-verkkojen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:31"]
[/quote]
Missä "ulkomailla"? Ainakin USA:ssa muoti- ja lifestylebloggaajat tienaavat tällä hetkellä enemmän kuin koskaan, kiitos RewardStylen kaltaisten affiliate-verkkojen.
[/quote]
ne onkin AMMATTIMAISIA bisnes-sivustoja ja kunnon yrityksiä nykyjään, eikä mitään noloja kotikutoisia suomalaisia blogikollaasipainajaisia "klikkaa tästä niin saat alennuksen tästä halpismeikistä tai rätistä" viritelmiä, pelkät ahneet "klikkaa mulle euro tai pari" ajatukset mielessä ilman kunnon kirjallista ja kuvallista tuottoa :DDD
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:31"]
[/quote]
[/quote]
ne onkin AMMATTIMAISIA bisnes-sivustoja ja kunnon yrityksiä nykyjään, eikä mitään noloja kotikutoisia suomalaisia blogikollaasipainajaisia "klikkaa tästä niin saat alennuksen tästä halpismeikistä tai rätistä" viritelmiä, pelkät ahneet "klikkaa mulle euro tai pari" ajatukset mielessä ilman kunnon kirjallista ja kuvallista tuottoa :DDD
[/quote]
Joo-o, todella ammattimaista ei-sopulimeininkiä :D Not.
http://getoffmyinternets.net/forums/fashion-bloggers/who-wore-it-better-1/
Just eilen huomasin, että oikeastaan ainoa blogi, jota seuraan, saattaa olla mennyttä: bloginpitäjä kirjoitti, ettei tiedä, mitä tekisi bloginsa kanssa. Hänellä on tosi kiinnostava blogi. Jään kyllä kaipaamaan, jos kirjoittaja päättää lopettaa kirjoittelun siihen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:38"]
Just eilen huomasin, että oikeastaan ainoa blogi, jota seuraan, saattaa olla mennyttä: bloginpitäjä kirjoitti, ettei tiedä, mitä tekisi bloginsa kanssa. Hänellä on tosi kiinnostava blogi. Jään kyllä kaipaamaan, jos kirjoittaja päättää lopettaa kirjoittelun siihen.
[/quote]
Banjo?
Annika o:n blogissa ei ole mitään vikaa, pelle! Ei tarvi lukee jos blogi ei miellytä!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:38"]
[/quote]
Banjo?
[/quote]
Ei ole Banjo.
En tiedä, olisiko pitänyt enemmän kommentoida "oman" bloggaajani upeita tekstejä eri aihepiireistä. Tosi vähän on ollut kommentteja, vaikka blogi on niin ihana.
Epäilen, että myös yritykset miettii tosi tarkkaan, kenen bloggaajan kanssa tekevät yhteistyötä ja onko siitä mitään taloudellista hyötyä yritykselle.