Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cerazetten käyttäjät ja imettävät äidit!

28.09.2006 |

Milloin on menkat alkaneet? Vasta kun imetys vähentynyt/loppunut? Vaiko lainkaan cerazettejen käytön aikana? Onko ollut mitään vuotoja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika nyt 5 kk, ja pillerit aloitettu silloin heti jälkitarkastuksen jälkeen. mutta uskon että kovin on yksilöllistä ja mahdollisiahan ne vuodot ovat!

Vierailija
2/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 6 kk, eikä ole ollut mitään vuotoja ja cerazettet jälkitarkastuksesta. Olo on vaan vähän höhlä, kun tuntuu jotenkin luonnottomalta, kun ei ole menkkoja......vaikka tosiaan voisihan olla, ettei olisi menkkoja vielä ilman cerazettejäkään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin poikaa 7,5kk ikäiseksi,eikä siihen mennessä ollut yksiäkään menkkoja.

Imetyksen loppumisen jälkeen tuli satunnaista tiputteluvuotoa,ei mitän kunnon menkkoja koko Cerazeten aikana.

Vaihdoinkin aika pian tuosta merkistä sitten pois,minulla tuli näppylöitä kasvoihin ja hartioihin,aika yleinen sivuvaikutus kuulemma:(

Vierailija
4/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäessäni Cerazetteä esikoisen jälkeen menkat alkoivat lapsen ollessa 11 kk, jolloin edelleen imetin osittain. Vuoto oli aika pientä ja epäsäännöllistä, oikein kunnon menkat tulivat vasta kun lopetin pillerit muutaman kuukauden myöhemmin.

En usko, että minulla pillereillä oli varsinaisesti merkitystä alkamisajankohtaan, sillä kakkonen on nyt 11 kk, eivätkä menkat ole vielä alkaneet. Eikä nyt ole hormonaalista ehkäisyä käytössä.

Vierailija
5/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menkat alkoi kun vauva oli 2 kk ja siitä lähtien n. kerran kuussa. Nyt vauvan ollessa 10 kk imetys jatkuu ja menkat todella epäsäännölliset, esim elokuussa mulla oli 4 menkat, ei mitenkään runsaat mutta olivat kuitenkin. Tässä kuussa menkat ovat tulleet aina viikonlopuiksi. Oon ihan kypsä! Gyne sanoi että jatka vielä kuukausi ja jos sama epäsäännöllisyys jatkuu niin ota yhteyttä! En tiiä mitä sitten keksitään!

Vierailija
6/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukset cerazettesta on kyllä ihan erilaisia. -Aloitin ne kanssa reilu 2 kk esikoisen syntymästä, ekat menkat tuli samoihin aikoihin. Söin niitä kunnes tytsymme oli 10 kk, sitte olin riittävän kypsä, kun vuotoa oli jatkuvasti. -Ehkä pari viikkoa saattoi olla taukoa, mutta viimeistään sitte alkoi taas " menkat" , ja kesti ehkä viikon verran.

Totesinkin, että niitä en ainakaan enää ota, ja kakkosen jälkeen ollaankin menty kumin varassa

Vierailija
7/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oltiin täysimetyksellä 5,5 kk ja koko pillereiden käytön ajan ihan kiitettävästi vielä tisuteltiin

Vierailija
8/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette aiheuttaa yleisesti sen, ettei menkkoja tule ja tämän vuoksi useimmat vaihtavat heti imetyksen loputtua johonkin muuhun, jolla ei ole tätä vaikutusta. Gynegologini sanoi, ettei menkkojen pois jääminen ole vaarallista, kun asiaa häneltä tiedustelin, mutta harva tykkää kuitenkaan siitä, ettei menkkoja tule ollenkaan kun ei voi olla varma onko raskaana vai ei.

Vierailija
9/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

cerazette käytössä jälkitarkastuksesta asti.vauva nyt puoli vuotta, ja osittais-imetän vielä. Menkat alkoi kuukausi pillereiden aloituksesta ja ovat tulleet miten milloinkin. Ekat 4 kuukautta useita kertoja kuukaudessa ja nyt yhtäkkiä jääneet taas pois, kunnes toissapäivänä pienen pientä vuotoa taas.

Koko tänä aikana olen huomannut, että jos unohdan pillerin kokonaan, niin tulee menkat ja jos otan vaan pari tuntia myöhemmin kuin yleensä, niin jo kerkeää alkaa tihuttamaan, mutta loppuvat päivän kuluessa, kun otan pillerin. Olen kai niin herkkä tai jotain.. Muilla tämmöistä?