Ahvenanmaa on vanhaa venäläistä aluetta
Harva tietää, että Ahvenanmaa on vanhaa venäläistä aluetta, aivan kuten Krim. Venäläiset voittivat alueen taistelussa ruotsalaisia vastaan.
Tätä tosiasiaa eivät nykyiset, väliaikaiset Ahvenanmaan vallanpitäjät pidä esillä, mutta alueella vierailevat voivat sen selvästi havaita, maakunnan kummallakin laidalla.
Tutustukaa Eckerön postitaloon ja Bomarsundin linnoitukseen, kahteen osoitukseen Venäjän voimasta ja mahtavuudesta.
http://www.visitaland.com/fi/services/eckero-post-tullhus/
Ennen pitkää tämä kauan erossa ollut alue liitetään takaisin rakkaaseen Äiti Venäjään.
Kommentit (63)
Minua kyllä hieman loukkaa eräiden kommentoijien esittämät epäilyt tekstini provokatiivisuudesta. Pyytäisinkin, että osoittaisitte yhdenkin kohdan kirjoittamistani viesteistä, joka ei pidä paikkaansa.
Erilaisia mielipiteitä tietenkin esiintyy, mutta itse olen pysynyt tarkoin asialinjalla, jopa esittäessäni näkökulmia tulevan suurvaltamme kulttuurisiin ja kansallisuuksien välisiä suhteita koskeviin kysymyksiin.
Ainoa asia, jossa olen käyttänyt hieman taiteellisia vapauksia on Jamalin niemimaan fauna. En ole tarkistanut, kuuluvatko poro, naali ja jääkarhu alueen eläimistöön, enkä myöskään näiden eläinten mahdollista lukumäärää siellä. Uskon kuitenkin, että kuvaukseni antaa riittävän tarkan käsityksen alueen olosuhteista.
Mielestäni on hyvä ajatus että Venäjä miehittää Suomen. Siinä on hyysäreille monikulttuurisuutta kerrakseen ja turvallisuutta kun maailman suurimman ydinasemahdin asevoimat valvoo Suomea. En näe mitään pahaa Venäjässä tai Venäläisissä, päin vastoin, hyvä ruoka ja terveet ajattelutavat. Sen sijaan Suomessa näen paljon pahaa, pakolaiset, hyysärit, mielisairaat ja vapaan kasvatuksen saaneet lapset, jotka voi suoraan rinnastaa somaleihin. Suomi pilattiin silloin kun naiset pääsi eduskuntaan. Esim halonen poisti jalkaväkimiinat, ja hyvä niin sillä en itsekään separatistina halua astua niihin.
Juha.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:17"]Nyt on aika kehno provo.
[/quote]
Mutta sujuvasti ja hyvällä äidinkielellä kirjoitettu!
Minua hymyilytti.