Ovatko 20-24-vuotiaat teiniäitejä?
Kommentit (36)
Twelve
Thirteen
Fourteen
...
Eighteen
Nineteen
Twenty
Teen ei vastaa suoraan suomalaista käsitettä "teini".
Ikis taas vauhdissa. Kyllä jollain on menny elämä vituiks ku jaksaa
Jos ovat synnyttäneet alle 20 v. niin ovat.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:36"]Teen ei vastaa suoraan suomalaista käsitettä "teini".
[/quote]
No kyllä se nyt vaan vastaa
Sana tarkoittaa suomen kielessä nuorta opiskelijaa, alun perin apupappia. Eli jos opiskelevat äitiyden ohessa ja etenkin teologiaa niin ovat.
Ei ole, itse olen teiniäiti. Sain esikoiseni 3 päivää ennen kuin täytin 20 vuotta :P
Mielestäni alle 20-vuotiaat ovat, päälle parikymppiset nuoria äitejä
Sain esikoisen 23 vuotiaana ja ainakin mieleltäni olin vielä teini :-/
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:36"]Teen ei vastaa suoraan suomalaista käsitettä "teini".
[/quote]
No kyllä se nyt vaan vastaa
[/quote] Jotenkin miellän 13-vuotiaan lapsiäidiksi enkä teiniäidiksi.
Typerää takertua tuohon englanninkieliseen "-teen"-päätteeseen. Ensinnäkään suomen sanalla "teini" ei ollut mitään tekemistä englannin kielen kanssa, vaan sillä viitattiin nuoriin opiskelijoihin. Myöhemmin käsitteet tietysti sekoittuvat, mutta ei englanniksikaan yleensä käytetä "teen"- tai "teenager"-nimityksiä yli 16-vuotiaista. Miksi suomeksi pitäisi?
Eivät periaatteessa ole, mutta pidän itse kyllä tuon ikäistä synnyttäjää aika teiniäitinä. Mutta nyt kaikille tästä tulistuneille teinimammoille; mielestäni se, että on teiniäiti ei välttämättä tarkoita, että olisi jollain tapaa huono äiti.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:43"]
Eivät periaatteessa ole, mutta pidän itse kyllä tuon ikäistä synnyttäjää aika teiniäitinä. Mutta nyt kaikille tästä tulistuneille teinimammoille; mielestäni se, että on teiniäiti ei välttämättä tarkoita, että olisi jollain tapaa huono äiti.
[/quote]20-vuotias ei ole teini.
Teini-ikä suomessa ja maailmalla 13-19. 2kymppinen on nuori aikuinen eikä mikään teini enää...
No jos kokee henkisesti olevansa teini vielä 23v. niin missähän on vika ;)
Eivät ole.