Mies haluaa luopua koirastamme lievän allergian takia :(
Laitoimme yhteisestä päätöksestä vuosi sitten koiran, josta luonnollisesti on tullut sekä lapsillemme että minulle äärettömän rakas. Mies ei koirasta enää niin perusta, hänen mielestään se on koko ajan tiellä, sotkee ja haisee. Pitäisi maata koko ajan omalla paikallaan ja pihallaki ollessa olla rymyämättä. Koira on jätti rotuinen, joten jo kokonsakin takia on "tiellä". Itseäni siivot ja rymyämiset ei haittaa, varsinkin kun se olen minä joka täällä siivoaa. Myönnän että välillä vituttaa tuo karvan ja Kuolan määrä, mutta se on pientä verrattuna siihen kuinka paljon tuo koira minulle ja lapsille iloa tuottaa! Varsinkin nyt kun on pahin pentu aika ohitse, koira sisäsiisti ja arkitottelevaisuus hyvä, elämä varsin hyvällä mallilla koiramme kanssa, äärettömän lapsirakaskin tämä karvaläjä on, lasten paras ystävä.
Nyt mieheni on muutaman viikon kärsinyt nuhasta, omien sanojensa mukaan kyse on allergiasta koiraan. Heillä on lapsuudessa ollut koiria, ja kuulemma jo silloin oli nuhassa vähän väliä. Hän ei ala kuulemma allergialääkkeitä syömään, ja ainut oikea ratkaisu tähän on koirasta luopuminen. Vähät väliä minun tai varsinkin lasten mielipiteestä. En tiedä onko tuo oikeasti allergiaa (kyse siis vain rään valumisesta, kerran pari päivään käy niistämässä) vai "allergiaa". Minä tai lapset ei oireilla millään tavalla, ainoastaan mies. Kissoille mies on aidosti allerginen, joten sellaista ei talouteemme tietenkään tule vaikka itse haluaisinkin.
Olen sanonut että en halua luopua koirasta näin pienen asian takia, eri asia jos henki olisi ahtaalla tmv vakavampaa, mikä tekisi miehen olon täällä todella tuskalliseksi. Miehen mielestä olen itsekäs kun valitsen ennemmin koiran kuin hänet :(
Mitä minä teen? En missään nimessä halua koirasta luopua, ja ehkä epäilen hiukan tuota miehen allergiaakin.. en haluaisi uskoa, mutta epäilen että mies ei siedä enää koiraa yhtään hja haluaa eroon siitä keksimällä itselleen allergian. Varsinkaan kun ei kuulemma halua syödä lääkkeitä jos oireet pahenisi. Ja minä kun luulin että mieskin kantaa vastuun koiran ottamisesta ja haluaa tarjota tälle kodin loppu iäksi :/
Kommentit (30)
Omalle lemmikille voi siedättyä.
Vaikka olisi kaksi samanrotuista koiraa, on kaikkien yksilöiden hilse omanlaisensa.
Siksi kannattaisi ajan kanssa katsoa.
Meillä oli kani jolle mies siedättyi, ostimme uuden kun vanhasta aika jätti.
Siitä tuli niin vahvat oireet että oli kertakaikkiaan pakko luopua.
Suosittelisin ennen luopumista varmistamaan allergia testein että se todella johtuu koirasta.
Nyt kun on vaikka ja mitä pölyä liikkeellä.
Mulla todettiin koira allergia pian sen jälkeen kun olimme hankkineet toisen koiran (eka koira oli siinä vaiheessa ollut meillä 4v.). Astmakin puhkesi siinä samalla joten eri lääkäreitä tuli nähtyä. Kuitenkin kaikilla oli sama ohje: Ei kannata eliminoida allergeeneja koska niille voi siedättyä. Pari kuukautta söin allergialääkettä päivittäin, sitten muutaman kerran viikossa ja sitten ihan satunnaisesti. Nyt 5 vuotta ollut ilman yhtäkään allergialääkettä. Jotta näytäppä tämä miehellesi :D
Erohan tuosta tulee sinä ja lapset potkaisette miehen ulos - Turre saa jäädä.
Jos miehellä on kissa-allergia voi olla että on muitakin allergioita. Meillä on kissa-allerginen ja ei tulisi mieleenkään riskeerata hänen terveyttään ottamalla lemmikkejä.
Olisi kannattanut teettää testit ennen eläimen hankintaa, nyt pitää viimeistään ne testit tehdä.
Sano miehelle, että jos annetaan Rekku-koira pois, niin vastapainoksi ostat helvetin ison strap-onin ja painat sitä joka perjantai 2 tuntia perseeseen. Eiköhän allergia häviä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:01"]
Sano miehelle, että jos annetaan Rekku-koira pois, niin vastapainoksi ostat helvetin ison strap-onin ja painat sitä joka perjantai 2 tuntia perseeseen. Eiköhän allergia häviä.
[/quote]
Minulla on parempi parannuskeino (pitää myös kuntoa yllä): 200cm pitkä ja 100kg painava tummahipiäinen kehonrakentaja/pikajuoksija jahtaa AP:n miestä tunnin päivässä. Jos tämä tyyppi saa kiinni... no, tarvitaan vaseliinia.
Eiköhän jo ajatus tuosta paranna "allergian" :D
No onpas säälittävä mies. Jos ei viitti edes allergialääkkeitä syömään ja varsinkin jos on vain pientä nuhaa silloin tällöin. Hui kamala. Oma mies on astmaatikko ja allerginen melkein kaikelle ja silti meilläkin on koira. Mies syö allergialääkkeitä. Miehesi kuulostaa kyllä todella itsekkäältä ja varsinkin jos on itsekin halunnut koiran. Heittäisin tossa tilanteessa miehen pihalle ennemmin kuin koiran.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:57"]
Nyt mieheni on muutaman viikon kärsinyt nuhasta, omien sanojensa mukaan kyse on allergiasta koiraan. Heillä on lapsuudessa ollut koiria, ja kuulemma jo silloin oli nuhassa vähän väliä. Hän ei ala kuulemma allergialääkkeitä syömään, ja ainut oikea ratkaisu tähän on koirasta luopuminen. Vähät väliä minun tai varsinkin lasten mielipiteestä.
[/quote]
Eiköhän miehelläsi ole pujoallergia tai jollekin muulle loppukesän pölyttäjälle. Käskepä leikkaamaan nurmikkoa ja katso tuleeko vielä enemmän nenä valuvana sisään.
Omaan koiraan hiljalleen siedättyy, mutta muu allergia voi laukaista lievän koira-allergian. Minulla on koira-allergia testien mukaan melko vahvakin. Talvella sitä ei huomaa, kesällä huomaa, kun koira stressaa tai odottaa ulospääsyä. Jos menen toiseen talouteen jossa on vieras koira, allergia tulee talvellakin.
Ainoastaan mies tietää onko hänen oireensa siedettäviä vai haittaako ne liikaa. Ei sitä voi kukaan muu tietää.
Taitaa olla henkistä laatua tämä allergia. Ikävää, että aikuinen mies ei ole pystynyt näkemään nenäänsä pidemmälle koiraa hankittaessa. Sano miehellesi, että koiraan liittyviä haittoja olisi tullut miettiä pentua ottaessa. Sitten kun koira on hankittu on kyse sen elinikäisestä sitoumuksesta. Valitettavasti monet ottavat koiria ja muita lemmikkejä leluiksi, jotka laitetaan kiertoon kun kyllästytään. Jos ei allergia helpota, niin miehelle löytyy varmasti uusi koti. Saat sinäkin sitten omaa aikaa, kun lapset ovat osan aikaa isällään.