Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa luopua koirastamme lievän allergian takia :(

Vierailija
31.07.2015 |

Laitoimme yhteisestä päätöksestä vuosi sitten koiran, josta luonnollisesti on tullut sekä lapsillemme että minulle äärettömän rakas. Mies ei koirasta enää niin perusta, hänen mielestään se on koko ajan tiellä, sotkee ja haisee. Pitäisi maata koko ajan omalla paikallaan ja pihallaki ollessa olla rymyämättä. Koira on jätti rotuinen, joten jo kokonsakin takia on "tiellä". Itseäni siivot ja rymyämiset ei haittaa, varsinkin kun se olen minä joka täällä siivoaa. Myönnän että välillä vituttaa tuo karvan ja Kuolan määrä, mutta se on pientä verrattuna siihen kuinka paljon tuo koira minulle ja lapsille iloa tuottaa! Varsinkin nyt kun on pahin pentu aika ohitse, koira sisäsiisti ja arkitottelevaisuus hyvä, elämä varsin hyvällä mallilla koiramme kanssa, äärettömän lapsirakaskin tämä karvaläjä on, lasten paras ystävä.
Nyt mieheni on muutaman viikon kärsinyt nuhasta, omien sanojensa mukaan kyse on allergiasta koiraan. Heillä on lapsuudessa ollut koiria, ja kuulemma jo silloin oli nuhassa vähän väliä. Hän ei ala kuulemma allergialääkkeitä syömään, ja ainut oikea ratkaisu tähän on koirasta luopuminen. Vähät väliä minun tai varsinkin lasten mielipiteestä. En tiedä onko tuo oikeasti allergiaa (kyse siis vain rään valumisesta, kerran pari päivään käy niistämässä) vai "allergiaa". Minä tai lapset ei oireilla millään tavalla, ainoastaan mies. Kissoille mies on aidosti allerginen, joten sellaista ei talouteemme tietenkään tule vaikka itse haluaisinkin.
Olen sanonut että en halua luopua koirasta näin pienen asian takia, eri asia jos henki olisi ahtaalla tmv vakavampaa, mikä tekisi miehen olon täällä todella tuskalliseksi. Miehen mielestä olen itsekäs kun valitsen ennemmin koiran kuin hänet :(
Mitä minä teen? En missään nimessä halua koirasta luopua, ja ehkä epäilen hiukan tuota miehen allergiaakin.. en haluaisi uskoa, mutta epäilen että mies ei siedä enää koiraa yhtään hja haluaa eroon siitä keksimällä itselleen allergian. Varsinkaan kun ei kuulemma halua syödä lääkkeitä jos oireet pahenisi. Ja minä kun luulin että mieskin kantaa vastuun koiran ottamisesta ja haluaa tarjota tälle kodin loppu iäksi :/

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievään allergiaan käytetään hoitona siedätyshoitoa. Kuulostaa muutenkin tekosyyltä.

Koira ei ole mikään tavara joka heitetään pois tai nakataan kierrätykseen kun kyllästyttää. Itse sanoisin miehelle, että koira pysyy, jos perheen kokoonpano ei miellytä niin voi lähteä itse.

Vierailija
2/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat onkin ihan turhia, varsinkin nuo isot jotka kuolaavat. Ymmärrän miestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiatesteihin?

Vierailija
4/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:57"]

Laitoimme yhteisestä päätöksestä vuosi sitten koiran

[/quote]

Laitoitte koiran minne?

Vierailija
5/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:57"]

Laitoimme yhteisestä päätöksestä vuosi sitten koiran

[/quote]

Laitoitte koiran minne?

Vierailija
6/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain on niin että jos kaikki perheessä ei halua lemmikkiä ei sitä myöskään pidä olla. Eli on väärin myös koiraa kohtaan jos siitä ei kaikki tykkää. Kyllä se sen vaistoaa. Itse etsisin koiralle uuden kodin jossa sitä kaikki rakastavat. Mutta teette niin kuin parhaaksinäette.

Vierailija
7/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei tarvitse luopua eläimestä lievän allergian vuoksi.

Lapsellani oli 2 vuotiaana astmaoireilua rasituksen ja flunssan yhteydessä, ja allergialääkärin mukaan ei ollut tarvetta luopua lemmikeistä.

Nykyään lapsi on terve 9v ja lemmikkejä on ollut koko ajan.

Vierailija
8/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa mies uuteen rakastavaan kotiin pitovaikeuksien ja allergian takia.

Vierailija
9/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on tosiaan allergiasta, ei pieni siedätys ole pahasta. Viime aikoina lääkäritkin on kääntäneet kelkkansa niin, ettei eläimistä kannata luopua, ellei niiden kanssa eläminen ole ihan mahdotonta. Tiedän tapauksen, jossa perheen lapsella oli lievä koira-allergia ja heillä oli vanha koira. Kun koira kuoli, he eivät enää hankkineet uutta peläten että pojan allergia pahenee. Koirattoman vuoden jälkeen poika oli niin allerginen, ettei voinut olla edes samassa huoneessa minkään koiran kanssa.

Lääkäri selitti, että vanha koira oli toiminut "siedättäjänä" ja kun sitä ei enää ollut allergia paheni.

Minun mies on myös allerginen, meillä on 4 kissaa ja 2 koiraa. Toisinaan mies saa oireita, kun ei olla ehditty siivota, mutta kun siivoan kämpän, ne katoavat. On munkin ukko joskus manaillut tätä eläinten määrää, mutta itepähän on eukkonsa valinnut.. :D

Vierailija
10/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan lääkärit sanoisivat, että ei kannata luopua. Järki taas sanoisi, että jos nuha on tullut muutama viikko sitten, heinä on paljon todennäköisempi syyllinen. Allergeeneja ei kannata vältellä, jos oireet eivät ole vakavia. 

Kuulostaa tosiaan lähinnä siltä, että mies vain haluaa koirasta eroon.

Vierailija
11/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun puoliso mies vai teini? Ei kuulosta ainakaan aikuisen puheelta. Ei ole käynyt testeissä, mutta silti koirasta pitää päästä eroon "allergian" takia.
Käyttäytyykö aina noin, kun haluaa, että asiat tehdään hänen tavallaan? Keksii tekosyitä ja valehtelee?

Vierailija
12/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä aviomies ja ikävä isä. Ikävyys tulee varmaan muissakin asioissa esiin. 

Vierailija
13/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais varmaan käydä noissa testeissä ja seurailla, miten allergia kehittyy. Itse saan allergiaoireita vain joistain koirista ja allergialääkärini sanoi, että aika paljon on tapauksia, joissa ihminen ei saa oireita omasta koirastaan, mutta toisenrotuisista saa, koska on tottunut. Sitten taas on tapauksia, joissa allergia pahenee koko ajan kun ollaan eläimen kanssa tekemisissä. Kaverini alkoi nuorena saada ensin lieviä oireita heidän koirastaan, mutta siinä vaiheessa kun allergisten nuhien takia oli ollut kahdeksan antibioottikuuria vuoteen (poskiontelotulehdukset) ja epäiltiin astmaa, koirasta oli pakko luopua. Seurailisin tuota "allergiaa" jonkin aikaa ja tosiaan kävisin niissä testeissä.

Vierailija
14/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:36"]Onko sun puoliso mies vai teini? Ei kuulosta ainakaan aikuisen puheelta. Ei ole käynyt testeissä, mutta silti koirasta pitää päästä eroon "allergian" takia.
Käyttäytyykö aina noin, kun haluaa, että asiat tehdään hänen tavallaan? Keksii tekosyitä ja valehtelee?
[/quote]

jotkut testitkö poistaa miehen oireet. Veritestit ovat sitä mieltä että minulla ei ole laktoosi-intoleranssi, mutta kun juon/syön laktoosi pitoista istun ripulilla illan. Tämän takiakko keksin ja velehtelen?

Vierailija
15/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä aikanaan joskus alkoi vedota allergiaan ja koira lopetettiin. Mulle jäänyt ikuinen epäilys allergian vakavuudesta ja laadusta, koska mitään näkyviä oireita ei koskaan ollut. 

Vierailija
16/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:06"]

Laitoitte koiran minne?
[/quote]

Ap taitaa olla pohjoisesta? :) Ainakin Lapissa laitetaan (eli hankitaan) koira tai auto, eikä "perusteta" jostain.

Vierailija
17/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:36"]Onko sun puoliso mies vai teini? Ei kuulosta ainakaan aikuisen puheelta. Ei ole käynyt testeissä, mutta silti koirasta pitää päästä eroon "allergian" takia. Käyttäytyykö aina noin, kun haluaa, että asiat tehdään hänen tavallaan? Keksii tekosyitä ja valehtelee? [/quote] jotkut testitkö poistaa miehen oireet. Veritestit ovat sitä mieltä että minulla ei ole laktoosi-intoleranssi, mutta kun juon/syön laktoosi pitoista istun ripulilla illan. Tämän takiakko keksin ja velehtelen?[/quote]

Jos sama tulee laktoosittomasta on kyse maitoPROTEIINIallergiasta. Itsellä maito aiheutti yläasteikäisenä vatsaongelmia, laktoositestin mukaan ei kyse ole laktoosi-intoleranssista. Jätin KAIKKI maitotuotteet pois, oireet katosi -> diagnoosina maitoallergia. Allergia katosi, kun lisäsin lääkärin ohjeen mukaan maitoa ruokavalioon hiljalleen.

Vierailija
18/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luopuisin tässä tapauksessa miehestä.

Vierailija
19/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei allergiaton ymmärrä. Vaikka koira olisi kuinka ihana, pienikin allergia päällä koko ajan stressaa aivan älyttömästi ja tuo tyytymättömyys siksi kohdistuu juurikin siihen aiheuttajaan. Siinä ei järki tai lutuisuus auta kun tuo olo on päällä. Itse olen kunnolla allerginen kissoille ja koirista tulee juurikin se ärtyisyysolo, jolle ei keksi nimeä. Pidän eläimistä, mutta vain kuvissa. Antakaa koira rakastavaan kotiin. Valitettavasti riski miehen lähtöön on muuten olemassa.

Vierailija
20/30 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos allergia on alkanut nyt, se voi hyvinkin olla heinää. Minulla on koira, "aiheuttaa" kesällä oireita tuodessaan siitepölyä turkissaan sisälle. Syksyllä/talvella siitä ei tule mitään oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan