Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalat/oudot/erikoiset työhaastattelukokemukset -peukutusketju

Vierailija
04.03.2022 |

Kysyikö työhaastattelija sinulta jotain asiatonta? Kävikö sinulla joku nolo moka työhaastattelussa? Tapahtuiko jotain odottamatonta? Listataan kamalia, outoja ja erikoisia työhaastattelukokemuksia. Yksi kokemus per viesti. Peukku ylös = kamalaa/outoa/erikoista minunkin mielestä. Peukku alas = ei tämä ole mielestäni mitenkään kamalaa/outoa/erikoista. Ap aloittaa:

Istuin työpaikkahaastattelussa paikkakunnalla, joka oli aivan eri puolella Suomea kuin mistä olin kotoisin. Kyseessä oli ryhmähaastattelu. Kesken haastattelun tajusin, että istuin samassa työhaastattelussa entisen opettajani kanssa. En tunnistanut opettajaa, kun hän oli muuttunut niin kovasti ulkonäöltä. Oli todella hämmentävä kokemus senkin takia, että sain itse lopulta tuon työpaikan.

Ap

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelussa oli kaksi haastattelijaa. Toinen oli lapsuudenkaverini. Työ jota hain oli kokemukseeni nähden simppeli. Tilanne oli jotenkin hassu. Entinen kaverini kyseli kysymyksiä, joita ilmeisesti kaikilta työnhakijoilta kysyvät. Ainoa vaan, että kysymykset olivat kuin ne olisi ensimmäistä työpaikkaansa hakevalle. Olin tuolloin 47 v. Olin välillä niin hämilläni, että sanoin suoraan, etten edes osaa vastata. No, sain kuitenkin paikan 130 hakijan joukosta. 

Samassa firmassa hain myöhemmin jotain muuta tehtävää, ja oli kyllä niin samaa huttua touhua ne haastattelut. Pienistä asioista tehtiin isoja.

Vierailija
82/82 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yhtä asiantuntijatehtävää, johon minulla oli hyvä osaaminen ja työkokemus. Haastatteluissa (3 kpl) pärjäsin hyvin ja pääsin loppusuoralle, jossa jäljellä oli kaksi hakijaa, siis minä ja joku toinen. Päätös piti ilmoittaa viikolla x, mutta se viikko oli ja meni. Seuraavalla viikolla rekryeukko soitti ja sanoi, että heille on tullut uusi hakija ja he miettii vielä. Wtf? Uusi hakija monta viikkoa hakuajan päättymisen jälkeen?! 

No, sitten selvisi että tämä uusi hakija oli yhden haastattelijan entinen työkaveri ja sai paikan. Minä olin kuulemma toiseksi paras hakija ja syy miksi minua ei palkattu oli sellainen vaatimus, jota ei koko aikana ollut tullut esille, ei työpaikkailmoituksissa eikä haastatteluissa. Ilmeisesti vaatimus oli yhtäkkiä keksitty lisätä, jotta saataisiin jollain perusteella palkattua tämä kaveri.

Oli viimeinen kerta kun tuohon firmaan haen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla