Tämä kesä oli täysi floppi
Meillä ei ole ollut koko kesänä sitä ihanaa kesäfiilistä mikä normaalisti aina kesäisin on. Takaovi ei ole ollut kertaakaan auki, meillä ei ole käynyt juuri ollenkaan lasten kavereita, ei olla laitettu lasten kahluuallasta kertaakaan, telttaakaan ei ole kukaan edes muistanut. Pakastimessa ei ole ollut mehujäitä, kukaan ei ole valittanut helteestä, kukaan ei ole iltaisin hihkunut onnesta, kun on viileämpää. Ei olla käyty lasten kanssa yhdessä kävelyllä. Yhden kerran uimassa. Eikä olla vielä edes mansikoita talveksi ostettu.
Ja kohta alkaa jo koulut. Voi paska mikä kesä ja tämä oli varmaan viimeinen kesä, kun minäkin olen koko kesän kotona. Pöh!
Kommentit (28)
Onneksi olenkin muuttamassa Keski-Eurooppaan. Eihän toki sielläkään ole koko vuotta lämmin, mutta kyllä siellä sentään on varmuudella lämpöä edes kesällä.
Säiden vuoksi en toki ole muuttamassa, mutta en tietenkään sitä vastusta, että saan tässä asiassa bonuksena lämmintä kesäsäätä.
Täällä on käyty läpi sytostaattihoitoja ja pari muuta pienempää katastrofia. En ole edes ehtinyt huomata, ettei ole ollut hellettä. Itse asiassa oikein hyvä, ettei ole ollut. Näin perheen kahdella potilaalla on ollut helpompi kestää sairauksiaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:25"]Ei valittamista, kuka haluaa viime kesän kaltaista. Aivan ihanaa, ei hikoiluta, kukat eivät kuiva, nurmikko on vihreää, jaksaa puuhata, yöllä nukuttaa hyvin. En kaipaa kuumaa, +20 on aivan riittävä. En palele, menkää te vilukissat vaikka Intiaan. Paras kesä 50 vuoteen!
[/quote]
Pohjois-Suomessa ei todellakaan ole ollut 20 astetta kuin parina hassuna päivänä. Suurin osa päivistä välillä 12-15 astetta eli täysin syksyinen sää.
[/quote]
Jep, oulussakaan ei yhtä ainutta hellepäivää koko kesänä..
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:50"]Näinpä. Onneksi oltiin viiko turkissa! Siltikin muutama on tullu selittää kuinka eivät lähtisi kesällä ulkomaille Koska Suomen kesä on niin ainutlaatuinen. ...
[/quote]
No onhan se ainakin vähäluminen!
Tbh, olen onnellinen etteivät tappohelteet saavuttaneet minua. Saan kauheita hengenahdistuskohtauksia helteestä. En haluaisi sanoa näin, mutta sateessa ja hämäryydessä on jotain ihanaa tunnelmaa. Minusta tulee romanttinen ja rohkea XD
Mutta toisaalta rakastan niitä kesäiltojen klo 19-20 auringonpaisteita<3
AV-palstan tyyliin kuuluisi ennemminkin sanoa, että tämä kesä oli täysi wt.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:21"]
Juu ei kannata antaa säiden määrittää. Hellekesä ei nyt ollut, oli toisenlainen kesä. Meillä ainakin hyvä kesä.
[/quote]
Mutta ei siinä ole sitä samalaista kesäfiilistä, kun ei aurinko paista. Kyllä niitä vesiletku- ja vesipyssyleikkejä on vaan ihan eri katsella aurinkoisessa mitä koleassa säässä. Ilman noita kesäjuttuja kesä on vaan... No, vuodenaika. Tai niin kuin joulu ilman lunta.
[/quote]
Mulla on ollut kesäfiilis, kun se ei varsinaisesti ole kiinni vesileikeistä (=helteistä). Aurinkokin on mun mielestä aika paljon paistanut, vaikka on toki aika paljon saanutkin. Tiedän että pohjoisempana säät on olleet kehnommat kuin täällä Treen seudulla, mutta itse olen nauttinut kesäisen luonnon runsaudesta ja rehevyydestä, kasvimaistani, pyöräretkistä jne. Uitu ja saunottu. Ihan lämmintäkin on ollut, minunkin mielestäni tuollainen 20(+) on just hyvä lämpö, jaksaa tosiaan puuhastella.
"Kesä oli"? Vastahan on alkamassa viimeinen kolmannes, ihana elokuu, josta oikeasti sellainen myös tulla! Ennustan upeaa ja lämmintä loppukesää ja myös syksyn alkua :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:25"]Ei valittamista, kuka haluaa viime kesän kaltaista. Aivan ihanaa, ei hikoiluta, kukat eivät kuiva, nurmikko on vihreää, jaksaa puuhata, yöllä nukuttaa hyvin. En kaipaa kuumaa, +20 on aivan riittävä. En palele, menkää te vilukissat vaikka Intiaan. Paras kesä 50 vuoteen!
[/quote]
Pohjois-Suomessa ei todellakaan ole ollut 20 astetta kuin parina hassuna päivänä. Suurin osa päivistä välillä 12-15 astetta eli täysin syksyinen sää.