Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoton! Teiniä ei huolita mihinkään ryhmään.

Vierailija
30.07.2015 |

Tyttöni 15 v joutui koulukiusauksen uhriksi ala - ja yläasteella.

Parasta kaveria ei ole ollut.

Nyt tyttö kävi riparilla ja innostui uusista kavereista, kävi heidän kanssaan tapaamisissa ym. Kunnes eilen kuuli että ripariryhmässä olisi puhuttu hänestä ilkeästi selän takana. Riparin watchup ruhmässä oli myös sanottu "juu ei tarvi tulla" kun oli sanonut myös tulevansa erääseen tapaamiseen.

Tytöstä näkee että on rikki. Joka ryhmästä savustetaan ulos.

Tiedän että jotain outoa tyttäressäni on, ei kai häntä muuten jätettäisiin ulkopuolelle. Mutta ilkeä tyttäreni ei ole, hyväsydäminen ja vähän höpsö. Ehkä jopa lapsellinen.

Mutta olen täysin voimaton. Aina käsketään nuorta menemään uusiin tilanteisiin ja ryhmiin mukaan mutta kun aina tulee pakit. Pelkään jonain päivänä löytäväni tytön menehtyneenä kun ei enää jaksa yksinäisyyttä ja torjutuksi tulemista.

Koulussa kävi kuraattorilla juttelemassa viime kevään säännöllisesti. Mutta mitä ihmettä tässä enää voi tehdä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä :( en osaa neuvoa. Oma samanikäinen etsii kavereita netistä. On paljon meillä heitä kykäillytkin. Varovainen toki pitää olla.

Vierailija
2/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne:( Löytyisikö jonkun harrastuksen/tekemisen kautta jonkinlaista porukkaa, että kokisi itsensä johonkin hyväksytyksi. Joku jumppa/ käsillä tekeminen ym. Jaksamista molemmille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, itku tuli kun luin tän, ite rajusti koulukiusattuna. Ihmiset on nykyään tosi ilkeitä, joko sä oot suosittu tai ihan maan matonen ja kaikista inhottavinta kun ei voi omalla käytöksellään vaikuttaa kiusaamiseen. Olin kiusattu kun olin kiltti, empaattinen ja en ilkeillyt kellekkään enkä osannut pitää puolia. Olen itse juuri täyttänyt 18,teini melkein vielä itsekkin niin tiedän sinulle kertoa että suurin syy jättää porukasta on juuri se että ei kokeile esim jotain laitonta tai tupakoi, suhtautuu sillein että "se on myrkkyä, en halua pilata terveyttäni" myös näitä tyyppejä räittiin ja potkittiin aina välkällä, koska olivat muka nössöjä.

Vierailija
4/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäresi elää vähän siis kuin tavismiehen maailmassa.. pakkeja tulee sieltä ja täältä mutta pitää mennä eteenpäin.. ei se yksinäisyys ole paha, kyllä siihen tottuu.

Vierailija
5/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

majava16

Vierailija
6/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on kova ja tyttösi pitäisi alkaa käyttäytyä ikänsä mukaisesti. Tuollaiset "höpsöt ja lapselliset" ovat usein aivan helvetin raskaita ihmisiä. Se, että tyttösi potkitaan pois kaikista ryhmistä, ei tarkoita, että kaikki muut ovat väärässä ja tyttösi oikeassa.

Vierailija
7/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:48"]

en ilkeillyt kellekkään enkä osannut pitää puolia.

[/quote]

Tässä se ongelma aika kompaktisti onkin.

Minua ei kiusattu, koska olen hyvin välinpitämätön hierarkiasta ja ihmisistä muutenkin. Eivät varmaan oikein osanneet suhtautua täysin välinpitämättömään ihmiseen. Jos käsiksi joku kävi, taistelin loppuun asti (näin kävi ehkä kerran).

Vierailija
8/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön ei kannattaisi välittää siitä jos joku puhuu jotain ja yks tai pari sanoo "ei kannata tulla". Se ei sitä tarkoita, että _kaikki_ ajattelis niin. Muutama hölösuu kiusanhenki haluaa vaan mahtailla ja määräillä. Ihan piruuttaan pitäsi mennä mukaan. Sano sille, että joku kadehtii sitä tai on mustis, että se vie kaikkien potentiaaliset boyfrendit.

Vierailija
9/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi huumorintajuinen? Sillä selviää monesta.

Vierailija
10/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa auttaa. Harmittaa tyttäresi puolesta. Ja hävettää niiden toisten ja heidän vanhempiensa puolesta että käyttäytyvät noin.
.
Oliko kuinka moni sanonut, että ei tarvii tulla? Jos vain yksi tai kaksi isommasta ryhmästä, niin valaa uskoa tyttärellesi, että menee kuitenkin. Voi olla hyvin niin, että ryhmässä yksi dominoiva tyyppi, jolle ei oikein uskalleta sanoa vastaan vaikka ei samaa mieltä olisikaan. Jos kyseessä isompi ryhmä niin ehkä sieltä kuitenkin yhden kaverin voisi saada. Synkkasiko hänellä paremmin jonkun kanssa enemmän kuin muiden? Jos hän siihen yrittäisi tutustua paremmin?

Vierailija
11/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin sellainen harrastus, joka ei ole niin "trendikäs"? Yleensä omasta sosiaalisesta statuksesta tarkimmat teinit, eli pahimmat kiusaajat luopuvat teini-iässä niin sanotuista noloista harrastuksista. Kuten partio, jossa itse kävin. Sielläkin joitain syrjittiin, ikävä kyllä, mutta ei koskaan niin pahasti kuin koulussa enkä muista että kukaan olisi joutunut ihan yksin olemaan.

Vierailija
12/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun elämältä. Mä olen jollain tapaa koko elämäni ajan ollut vähän sosiaalisesti kömpelö ja mulla on ollut isoja vaikeuksia ystävystyä ihmisten kanssa ja sopeutua mukaan ryhmiin.

Onko sulla mahdollisuutta tarjota tytölle jotain uutta harrastusta, jonka parista hän ehkä löytäisi uusia kavereita? 

Vierailija
13/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:03"]Maailma on kova ja tyttösi pitäisi alkaa käyttäytyä ikänsä mukaisesti. Tuollaiset "höpsöt ja lapselliset" ovat usein aivan helvetin raskaita ihmisiä. Se, että tyttösi potkitaan pois kaikista ryhmistä, ei tarkoita, että kaikki muut ovat väärässä ja tyttösi oikeassa.
[/quote]
Missä ne loput höpsöt ja lapselliset on? Suurin osa pojista on yläasteella tuollaisia. Luulisi että tytölle riittää kavereita omanlaisestaan ryhmästä sillä niitä kyllä riittää. En ole ikinä tavannut ketään joka olisi ihan aidosti jäänyt yksin ja olen asunut vain alle 20t ihmisen kunnissa ja jopa työskennellyt yläasteella. Aina löytyy joku samanhenkinen. Miksi tyttäresi pyristelee ryhmissä joihin ei sovi? Turha sitä on pakottaa, teinit on ihan kamalia nykyään, siksipä en työskentele yläasteella enää.

Vierailija
14/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:48"]

en ilkeillyt kellekkään enkä osannut pitää puolia.

[/quote]

Tässä se ongelma aika kompaktisti onkin.

Minua ei kiusattu, koska olen hyvin välinpitämätön hierarkiasta ja ihmisistä muutenkin. Eivät varmaan oikein osanneet suhtautua täysin välinpitämättömään ihmiseen. Jos käsiksi joku kävi, taistelin loppuun asti (näin kävi ehkä kerran).
[/quote]
Mulla sama. Tai siis minä olin jopa vähän in your face-tyyppi eli oikein sellanen "minä olen tällainen, opi elämään sen kanssa!" -monia ärsytti etten välittänyt, mutta kun en antanut heidän ärsyttää itseäni niin OHHOH minusta tuli suosittu niin kiusaajien kuin kiusattujenkin puolella. Menin aina kiusaamisiin väliin vaikka kiusattu olisi ollut aivan minulle yhdentekevä henkilö - se ilmeisesti lähetti kiusaajille selkeän viestin "en minä teidän mielipiteistä välitä vaan teen niinkuin itse haluan." Jos joku oma kaveri kiusasi toisia, sanoin suoraan että olet idiootti. Minä pystyin elämään koko ikäni hyvin sen kanssa että minua vihattiin ja rakastettiin.

Vierailija
15/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tyttö tarvitsee vahvistusta itsetunnolle! Vie psykologille. Ei se ole paha juttu, mutta saa vahvistusta. Tää maailma on vain sosiaalisille!

Oon 27v. Koko elämän olen ollut ulkopuolinen. Toivon että vanhemmat olisivat vieneet mut psykalle kun olin teini.

Yksinäisyyskin on ihan jees. Miksi haluta mennä ryhmän mukana, varsinkaan jos ei koe olevansa tervetullut?
Toi on varskin naisten juttu. Että jätetään joku pois.

Vierailija
16/16 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa. Onko tytölläsi jotain sellaista mitä muilla ei ole?

Kun mä olin teini, koin olevani huonompi kuin toiset. Olin keskiverto oppilas, mulla ei ollut muotivaatteita, koti oli ruma eikä edes matkusteltu perheen kanssa. Vanhemmat eivät siis välittäneet kun saatoin jäädä tuollaisten seikkojen vuoksi pois ryhmästä.