Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiseni tienaa enemmän kuin minä, mutta ei kustanna yhteistä matkaa

Vierailija
30.07.2015 |

Olen 25 tyttöystävä 27 . Minä olen ollut työttömänä nyt jo jonkun aikaa ja tyttöystävä tienaa HYVIN (yli 5000 kuukaudessa ainakin, tarkkaa summaa en ole kysellyt). Asumme yhdessä ja maksamme ruoat ja muut arjen tarvikkeet yleensä yhdessä, tyttöystävä sitten maksaa vuokran ja enemmän jos ostetaan jotain isoa esim. uusi telkkari tai sohva.

Nyt olemme lähdössä ensimmäistä kertaa yhdessä ulkomaan matkalle Espanjaan, ja minulle tuli vähän yllätyksenä, että hän haluaisi minun maksavan puolet hotellista ja lentolipuista. Onko tämä mielestäsi hieman kohtuutonta, kun ottaa huomioon tilanteen? Hänellä on kyllä rahaa millä mällätä, minulla ei työttömänä niinkään. Itse ajattelen asian niin, että jos rahatilanne olisi toisinpäin kallellaan, maksaisin mielelläni tyttöystäväni osuuden.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla yhtään rahaa itselläsi? Jos maksaminen laittais sut tosi tiukille niin kyllä hänen pitäisi sua auttaa. Jos taas sulla on rahaa säästössä niin silloin maksaisit itse.

Vierailija
2/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähtisin sit yksin matkalle. Jääköön tyttöystävä kotiin jossei voi laittaa tikkua ristiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaatko päivät kotona yrittämättä saada töitä ja pistät sinut elättävän tyttöystävän tekemään kaikki kotityöt? Mikä on oma vastuusi omasta elatuksestasi, jos asut jo ilmaiseksi etkä osallistu isompiin hankintoihin?

Tyttöystävä saa halutessaan maksaa matkasi, muttei hänen ole mikään pakko maksaa sitä. Et varmaan ole edes kauniisti pyytänyt vaan olet taas kerran olettanut hänet automaattisesti maksavan viulut?

Oletko miettinyt, mitä naisystäväsi saa suhteestanne? Miten kompensoit taloudellista siipeilyäsi jos mitenkään?

Vierailija
4/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että matka oli alun perin tyttöystäväsi idea, kun tuollaista oletit? Silti aika kummallista olettaa, että tyttöystäväsi maksaa kaiken, jos hän ei ole mitään sellaista sanonut matkaa suunnitellessanne.

Vierailija
5/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että ei ole varaa lähteä.

Vierailija
6/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:22"]

No lähtisin sit yksin matkalle. Jääköön tyttöystävä kotiin jossei voi laittaa tikkua ristiin.

[/quote]

Ap:han nimenomaan oli se rahaton, jonka ilmeisesti pitäisi saada matkakin ilmaiseksi. Yksin ap:llä on ilmeisesti varaa vain päiväreissuun Onnibussilla.

Vierailija
7/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:27"]

Sano suoraan, että ei ole varaa lähteä.

[/quote]

On mulla tilillä jonkin verran, mutta tuollaisen matkan jälkeen tili näyttäisi aika lailla nollaa :/

AP

Vierailija
8/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen, mies tienaa erittäin hyvin mutta maksamme kumpikin omat asuntomme, tällä hetkellä osan vuodesta siis erillään asumme työ ja opiskelu tilanteen takia. Reissaamme paljon ja menemme minun budjetillani eli maksamme kumpikin omat lippumme ja majoituksen. Mies tarjoaa mielellään ravintolassa jos joskus harvoin käymme tai maksaa yleensä yhdessä asuessamme ruokaostokset. Jos siis yhdessä käymme kaupassa. Ei tyttöystäväsi ole elatusvelvollinen sua kohtaan ja varsinkaan maksamaan sun osuutta lomasta. jos toisen talous on huonompi mennään sen mukaan.

Vierailija
9/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se síka!

Elatusvelvollisuus!

Yhteiset rahat!

Törkeää, kyllä vähemmän tienaavan täytyy saada maksaa vähemmän!

Kuinka mulkku mies voi olla , jos itse ehdottaa matkaa, eikä maksa puolisolleen!

(nämä neuvot tulisivat, jos aloittaja olisi nainen)

Vierailija
10/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä mies tienaa enemmän, on vakitöissä ja itselläni huonopalkkaisia pätkätöitä, väliin työttömyyttäkin. Asumiskulut kumpikin maksaa omansa, yhteinen omistusasunto, mutta erilliset lainat molemmilla. Mies paremmin tienaavana maksaa suurimman osan ruokaostoksista, joskus mäkin saatan tarjota sille jotain edullista, esim. ruoat Hesellä, jätskit tms.. Jos mennään ulkomaille, molemmat maksaa omansa!!! Mielestäni odotat kohtuuttomia toiselta. Tyttöystävä voi alkaa ajatella, että haluat vaan käyttää hyväksi häntä

Vierailija
11/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:42"]

Jätä se síka!

Elatusvelvollisuus!

Yhteiset rahat!

Kuinka mulkku mies voi olla , jos itse ehdottaa matkaa, eikä maksa puolisolleen!

[/quote]

Ja höpöhöpö. Aloitus oli siis sinun provosi, jolla yrität todistaa naisten lompakkoloisimista (vaikka sinulla ei koskaan mitään naista ole ollutkaan ja siitä katkeroituneena yrität todistaa, ettei edes olisi kannattanut olla).

Vierailija
12/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ehdotti matkaa, sun ois pitänyt sanoa, ettei ole varaa ja sanoa nytkin. Jos haluaa maksaa osuutesi, voi sen hyvää hyvyyttään tehdä, mutta koska ette ole naimisissa, ei sun ainakaan olisi sitä pitänyt olettaa. Sinä et olis voinut matkaa ehdottaa, jos ei ole rahaakaan.

Vierailija
13/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat maksaa omat menot. Ei ole tyttöystävän syy, että olet työtön.

Vierailija
14/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kn sukupuoli, tähän vaikuttaa se, millä tasolla suhteenne on. Ts, seurusteletteko vakiintuneeesti, tms. A oliitosa ette katso elävänne,kun puht tyttöystävästä. 

Minä kyllä maksan mieheni ja perheeni elämää ja huvittelua  ja matkoja melko paljonkin, koska tienaan enemmän - mutta me olemmekin olleet yli 20 vuotta naimisissa. Jonkun satunnaisen ylimenokauden panon maktkoja en maksaisi.

Vierailija
15/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nainen maksanut vuokran, sohvat teeveet, se meinaa vaan sitä, että on tehnyt niin koska muuten ei olisi uutta sohvaa tai yhtä hienoa asuntoa teillä. Nainen myös omistaa ne erossa ja sulla tuskin olisi edes varaa jäädä asuntoon.

Vierailija
16/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:47"]

Jos nainen ehdotti matkaa, sun ois pitänyt sanoa, ettei ole varaa ja sanoa nytkin. Jos haluaa maksaa osuutesi, voi sen hyvää hyvyyttään tehdä, mutta koska ette ole naimisissa, ei sun ainakaan olisi sitä pitänyt olettaa. Sinä et olis voinut matkaa ehdottaa, jos ei ole rahaakaan.

[/quote]

Mun siipeilevä ex ihan ketterästi ehdotteli matkoja ja oletti minun maksavan ne. Lopulta väsyin olemaan äiti ja lompakko lapsimiehelle.

Vierailija
17/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:44"]

Jätä se síka!

Elatusvelvollisuus!

Yhteiset rahat!

[/quote]

Ja höpöhöpö. Aloitus oli siis sinun provosi, jolla yrität todistaa naisten lompakkoloisimista (vaikka sinulla ei koskaan mitään naista ole ollutkaan ja siitä katkeroituneena yrität todistaa, ettei edes olisi kannattanut olla).

[/quote]

Foliohattu pois päästä.

Vierailija
18/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:52"]

Jätä se síka!

Elatusvelvollisuus!

Yhteiset rahat!

[/quote]

[/quote]

Foliohattu pois päästä.

[/quote]

Palstalassukoita ei siis ole olemassa muualla kuin foliohattujen mielikuvituksessa? Voihan PYHÄ VULVA ;)

Vierailija
19/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:52"]

Jätä se síka!

Elatusvelvollisuus!

Yhteiset rahat!

[/quote]

[/quote]

Foliohattu pois päästä.

[/quote]

Palstalassukoita ei siis ole olemassa muualla kuin foliohattujen mielikuvituksessa? Voihan PYHÄ VULVA ;)

[/quote]

Mitä sä sönkötät? Palsta on täynnä lompakkoloisia, ja miehet ovat niihin kypsyneet.

Vierailija
20/20 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka oli minun ideani. Ajattelin että jos hänellä olisi jotain sen kustantamista vastaan, hän olisi heti tiedustellut maksanko itse..

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän