Rakastaako miehet oikeasti vain nuoruutta ja kauneutta?
Miten on miehet, oletteko oikeasti rakastuneet vaimoonne sittenkin kun tämä ei ole enää nuori ja nätti, vai onko rakkaus esim neljänkympin jälkeen mukavaa kämppäkaveruutta, taattua seksiä (jos on) sekä turvallista perhe-elämää? Ja se romanttinen ja seksuaalinen rakkaus kohdistuu ainakin omissa fantasioissa ihan muihin naisiin?
Vai olenko vaan kyyninen ja häiriintynyt?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Rakastaako naiset oikeasti ainoastaan ulkonäköä ja statusta?
Sitä ilmeisesti pelkäät. Ja samalla ehkä käytät myös suojamuurina sille, ettei tarvitse lähteä miettimään tarkemmin sitä mitä tämä asia sinulle henkilökohtaisesti on ja merkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut alkuperäistä viestiä mutta voin rakastaa vanhaa naista kunhan vain muistot hänen nuoruudestaan on olemassa ja ollaan rakennettu elämä yhdessä sieltä ja kasvettu yhdessä. Tosin olen 30v ja sinkku joten tässä iässä uskon että minun rakkauteni on ohi, mutta tämä esim toistuu laulajien ja kpop tähtien kanssa.. rakastun heihin kun he ovat niiden huipullaan nuorina ja jatkan niiden rakastamista myös myöhemmin heidän vanhetessa kunhan heidän tyylinsä muuttuu luonnollisella tavalla vähän erilaiseksi. Tarvitsen toisaalta sen ensimmäisen , sen huipun jotta tuo toinen huipun ulkopuolella oleva rakkaus on mahdollinen.
Elikkä pystyt rakastamaan vanhempaa naista vain jos pystyt kuvittelemaan hänen tilalleen hänen nuoremman itsensä?
Hmm. Vaikea kuvailla näin syvällisiä tunteita. Semmoinen ensimmäinen tunne ja rakkaus muodostuu todella vaan nuoreen ja nättiin... sitten siitä kun hän kasvaa ja muuttuu erilaiseksi niin se tunne ei vaan katoa vaan ns rakastut siihen uuteen muotoon koska olet rakastunut siihen ihmiseen. Vähän niinkuin jos katsot jonkun elokuvan useita kertoja, opit ymmärtämään siitä uusia perspektiivejä, silti elokuva tarvitsee minusta visuaalisesti addiktoivia kuvia, tarinan tai jotain joka vetää minut puoleensa ja saa minut ajattelemaan sitä useita kertoja. Pelkkä se että perspektiivi muuttuu ei toimi jos elokuvan tarina johon perspektiivi muuttuu ei ole kiinnostava.
Ei se tämän syvällisempää ole: "Pystyn rakastamaan vain nuorta ja kaunista naista. Sitten kun nainen ei ole enää nuori ja kaunis, en pysty rakastamaan häntä sellaisena kuin hän on, vaan minun pitää kuvitella sen vanhan eukon tilalle muisto nuoresta ja nätistä naisesta".
Hmm en tiedä.. kyllä olen sitä mieltä että en tee sitä noin. Esim runkkaan kpop tähtien myöhemmille 30v+ kuville kyllä vaikka rakastuin heihin nuorina kun olivat 20v. Enemmän runkkaan vieläkin 20v kuville mutta todella paljon 30v kuville ja rakastan heitä tosi paljon kunhan heidän tyylinsä on muuttunut kypsemmäksi.
No aatteleppa että sinun pitäisi joskus harrastaa peräti seksiäkin 50 ja 60 + ikäisen naisen kanssa kunhan olet itse siinä iässä
Hmm pitää ehdottomasti kyllä miettiä. Olen todella vasta 30v ja olen myös myös i n c e l joten kokemukseni tähän mennessä perustuu vaan mediaan. Ja luonnollisesti mediassa 40 vuotiawssa iässä naiset eliminoidaan joten niihin rakastumisesta ei ole kokemusta.
Tiedän vaan että rakastun aina naisiin kun ovat huipullaan, eli esimerkiksi olevat jotenkin super nuori kauniita tai olevat jollain lailla huipulla viehättävyydessä. Sitten siitä jos he menevät siitä alaspäin niin minä silti jatkan heidän seuraamistaan ja pysyn rakastuneena heihin vaikka he olisivatkin sen jälkeen kärsineet esim ulkonäössä kunhan heidä tyylinsä muuttuu kypsemmäksi. Mikään ei ole niin surullista ja rakkautta tappavaa kuin nainen joka on 30v ja yrittää silti olla samanlainen kuin oli 18v.
Ymmärrät varmaan ettei tuo toimintasi ole rakastumista tai rakastamista, vaan mt. ongelmien iso vyyhti.
Olen MT ongelmainen kyllä mutta miten rakastuminen esim julkkikseen eroaa oikeasta rakkaudesta. MT ongelmaisenakin minulla on oikeus rakastua omalla tavallani ihmisiin, ja jos en sitä oikeassa elämässä pysty tekemään MT ongelmien vuoksi niin biologia valitsee aina luonnollisesti toisen vaihtoehdon. Rakkaus löytää reitin.
Onhan esim oikean elämänkin suhteissa MT ongelmia esim isukki ongelmat tai naisille simppaus. Ihmisen MT ongelmat ei määritä pystyykö ihminen rakastamaan vai sen että miten ihminen rakastaa.
Avaa mikä tahansa psykologian alkeiskirja niin ero selviää sinulle kädenkäänteessä.
Vierailija kirjoitti:
16-24 himottavat eniten. Mutta rakkaus on muutakin. M41
Rakkaus ja seksi on muutakin. Mitä ihmeellisimpiä asioita voi muutenkin himoita, mutta tuo nuorten naisten himoitseminen häiritsee ehkä joitakin miehiä myös. Kuvaa tai naista katsoessa mies ei kuitenkaan ajattele ikää, ellei kyseessä ole fetissi (mikä taas on harvinaista, ei yleistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka johonkin nelikymppiseen useita kertoja eronneeseen naiseen edes uskaltaisi rakastua. Etsin vain loppuelämän parisuhdetta ja nämä eivät sellaiseen selvästikään kykene. Nuoremmat taas tuppaavat taas olemaan liian ailahtelevaisia, joten parisuhteeseen kelpaavia ei minulle löydy.
Mielenkiintoista, että tällä palstalla vastinparit löytävät aina toisensa. Sinä olet sitä mieltä, ettei naisista ole parisuhteeseen ja ap (joukkoineen) vastaavasti on samaa mieltä miehistä.
Molemmilla on sama pelko eli se, että minä en riitä puolisolleni.
Niin onkin. Ja siis jos ja kun kerran miehiä himottavat eniten ne parikymppiset, niin vaikka "rakkaus on muutakin" niin eikö se himo kuitenkin ole aika iso osa parisuhdetta, tai siis sek*si (en ole kaino vaan tämä sana ei ole palstan hyväksymä)?
Elikkä siis miten miehet ylipäätään pärjäilevät himojensa kanssa, kun ne kohdistuu ihan muihin naisiin kuin omaan puolisoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut alkuperäistä viestiä mutta voin rakastaa vanhaa naista kunhan vain muistot hänen nuoruudestaan on olemassa ja ollaan rakennettu elämä yhdessä sieltä ja kasvettu yhdessä. Tosin olen 30v ja sinkku joten tässä iässä uskon että minun rakkauteni on ohi, mutta tämä esim toistuu laulajien ja kpop tähtien kanssa.. rakastun heihin kun he ovat niiden huipullaan nuorina ja jatkan niiden rakastamista myös myöhemmin heidän vanhetessa kunhan heidän tyylinsä muuttuu luonnollisella tavalla vähän erilaiseksi. Tarvitsen toisaalta sen ensimmäisen , sen huipun jotta tuo toinen huipun ulkopuolella oleva rakkaus on mahdollinen.
Elikkä pystyt rakastamaan vanhempaa naista vain jos pystyt kuvittelemaan hänen tilalleen hänen nuoremman itsensä?
Hmm. Vaikea kuvailla näin syvällisiä tunteita. Semmoinen ensimmäinen tunne ja rakkaus muodostuu todella vaan nuoreen ja nättiin... sitten siitä kun hän kasvaa ja muuttuu erilaiseksi niin se tunne ei vaan katoa vaan ns rakastut siihen uuteen muotoon koska olet rakastunut siihen ihmiseen. Vähän niinkuin jos katsot jonkun elokuvan useita kertoja, opit ymmärtämään siitä uusia perspektiivejä, silti elokuva tarvitsee minusta visuaalisesti addiktoivia kuvia, tarinan tai jotain joka vetää minut puoleensa ja saa minut ajattelemaan sitä useita kertoja. Pelkkä se että perspektiivi muuttuu ei toimi jos elokuvan tarina johon perspektiivi muuttuu ei ole kiinnostava.
Ei se tämän syvällisempää ole: "Pystyn rakastamaan vain nuorta ja kaunista naista. Sitten kun nainen ei ole enää nuori ja kaunis, en pysty rakastamaan häntä sellaisena kuin hän on, vaan minun pitää kuvitella sen vanhan eukon tilalle muisto nuoresta ja nätistä naisesta".
Hmm en tiedä.. kyllä olen sitä mieltä että en tee sitä noin. Esim runkkaan kpop tähtien myöhemmille 30v+ kuville kyllä vaikka rakastuin heihin nuorina kun olivat 20v. Enemmän runkkaan vieläkin 20v kuville mutta todella paljon 30v kuville ja rakastan heitä tosi paljon kunhan heidän tyylinsä on muuttunut kypsemmäksi.
No aatteleppa että sinun pitäisi joskus harrastaa peräti seksiäkin 50 ja 60 + ikäisen naisen kanssa kunhan olet itse siinä iässä
Hmm pitää ehdottomasti kyllä miettiä. Olen todella vasta 30v ja olen myös myös i n c e l joten kokemukseni tähän mennessä perustuu vaan mediaan. Ja luonnollisesti mediassa 40 vuotiawssa iässä naiset eliminoidaan joten niihin rakastumisesta ei ole kokemusta.
Tiedän vaan että rakastun aina naisiin kun ovat huipullaan, eli esimerkiksi olevat jotenkin super nuori kauniita tai olevat jollain lailla huipulla viehättävyydessä. Sitten siitä jos he menevät siitä alaspäin niin minä silti jatkan heidän seuraamistaan ja pysyn rakastuneena heihin vaikka he olisivatkin sen jälkeen kärsineet esim ulkonäössä kunhan heidä tyylinsä muuttuu kypsemmäksi. Mikään ei ole niin surullista ja rakkautta tappavaa kuin nainen joka on 30v ja yrittää silti olla samanlainen kuin oli 18v.
Ymmärrät varmaan ettei tuo toimintasi ole rakastumista tai rakastamista, vaan mt. ongelmien iso vyyhti.
Olen MT ongelmainen kyllä mutta miten rakastuminen esim julkkikseen eroaa oikeasta rakkaudesta. MT ongelmaisenakin minulla on oikeus rakastua omalla tavallani ihmisiin, ja jos en sitä oikeassa elämässä pysty tekemään MT ongelmien vuoksi niin biologia valitsee aina luonnollisesti toisen vaihtoehdon. Rakkaus löytää reitin.
Onhan esim oikean elämänkin suhteissa MT ongelmia esim isukki ongelmat tai naisille simppaus. Ihmisen MT ongelmat ei määritä pystyykö ihminen rakastamaan vai sen että miten ihminen rakastaa.
Avaa mikä tahansa psykologian alkeiskirja niin ero selviää sinulle kädenkäänteessä.
Tämä ei kerro minulle mitään. Tunnut vaan haluavan ylentävän itseäsi kertomalla että olen väärässä ilman että kerrot että miten olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin ällötti eilinen uutinen uutisankkurin vaimon kuolemasta, kun muistokirjoituksessa vaimon kauneus oli ekana. Sekö se oli tärkein?
Kuvakin oli muuten nuoruudenkuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin ällötti eilinen uutinen uutisankkurin vaimon kuolemasta, kun muistokirjoituksessa vaimon kauneus oli ekana. Sekö se oli tärkein?
Ei kun eipä ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia te olettekin femcellejä tai ällöttäviä miesten silmissä. Yrittäkää vähän olla edes OK sen kanssa että asiat on noin. Toi on ehdottomasti semmoinen asia mikä vanhemmissa naisissa ällöttää.. se että halutaan enemmän kuin nuorina kun "kauneuden ei pitäisi merkata mitään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka johonkin nelikymppiseen useita kertoja eronneeseen naiseen edes uskaltaisi rakastua. Etsin vain loppuelämän parisuhdetta ja nämä eivät sellaiseen selvästikään kykene. Nuoremmat taas tuppaavat taas olemaan liian ailahtelevaisia, joten parisuhteeseen kelpaavia ei minulle löydy.
Mielenkiintoista, että tällä palstalla vastinparit löytävät aina toisensa. Sinä olet sitä mieltä, ettei naisista ole parisuhteeseen ja ap (joukkoineen) vastaavasti on samaa mieltä miehistä.
Niin onkin. Ja siis jos ja kun kerran miehiä himottavat eniten ne parikymppiset, niin vaikka "rakkaus on muutakin" niin eikö se himo kuitenkin ole aika iso osa parisuhdetta, tai siis sek*si (en ole kaino vaan tämä sana ei ole palstan hyväksymä)?
Elikkä siis miten miehet ylipäätään pärjäilevät himojensa kanssa, kun ne kohdistuu ihan muihin naisiin kuin omaan puolisoon?
Sinun ei kannata ajatella, että rakkaus tarkoittaa sitä, ettei himoitse ketään muuta enää koko elämänsä aikana. Himotus kohdistuu aina moniin asioihin, ei vain yhteen asiaan. Eivätkä kaikki miehet himoitse nuoruutta ja kauneutta, vaan yleisempää on himoita jotain tiettyä asiaa kuten isoa pyllyä, rintoja tai jotain muuta miehen himot erityisesti herättävää asiaa. Monet niistä ovat lisäksi kaukana kauneusnormeista.
Kauneus ja nuoruus ei ratkaise juuri mitään siinä miten parisuhdeasioissa menee. Esimerkiksi yksi kauneimmista naisista, jonka tunnen ei koskaan ole ollut onnellisessa parisuhteessa.
Kehitä itsetuntoasi siinä, etteivät muut naiset, kauniit, nuoret, rumat, pienemmät, isommat tai mitkä muut tahansa ole sinulle uhkaavia kilpailijoita. Siitä tässä on kyse aivan kuten on tuossakin jauhelmassa, missä väitetään naisten tahtovan "vain" statusta ja raamikkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastaako naiset oikeasti ainoastaan ulkonäköä ja statusta?
Sitä ilmeisesti pelkäät. Ja samalla ehkä käytät myös suojamuurina sille, ettei tarvitse lähteä miettimään tarkemmin sitä mitä tämä asia sinulle henkilökohtaisesti on ja merkitsee.
Menikö tunteisiin? :D
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus muuttuu iän ja liiton mukana, seksin lisäksi siihen tulee muitakin sävyjä, välittämistä, halauksia, yllättäviä "lahjoja", puhe- ja keskustelukumppanina olemista ja toisen kuuntelemista.
Mies on kuitenkin luojan luoma, sen päätehtävä on lisääntyä, kylvää siementään. Himo on ehkä väärä sana, osa toimii näköjään ihan vietien viemänä, ajattelematta asiaa enempää. Himot saa hyrräämään nuori, nätti ja lisääntymiskykyinen, osin se on harhaa, muisto omasta nuoruudesta. Yli 40v on oppinut ehkä jotain muutakin kuin jyystämistä, mutta se miehellä on mielessä, kun parinkympin kieppeillä olevaa pääsee painamaan.
Yritetään jo 2000-luvulla päästä näistä siementen kylvämisjutuista, kun Suomi polkee lapsettomuuden alla ja näillä jutuilla ei vaan ole mitään pohjaa. Huonosti on suomalainen mies kylvänyt siementään eli se ei ole ollut edes tarkoitus. Muistetaan vielä tutkimukset, jossa suomalaiset miehet ovat hyvin lapsivastaisia, puolet ei pidä lapsista. Eli mikä vätys tämä luojan luoma suomalainen mies on, kun ei ymmärrä, eikä osaa lisääntyä??
Vierailija kirjoitti:
Ukko luultavasti tyytyväinen kun pääsee nyt vaihtamaan nuorempaan ja kauniimpaan, kyllähän nyt komealla uutistenlukijalla on kysyntää.
Ei miehet isona laumana rakasta isoja rintoja. Itse rintavana naisena ajattelen, että mun olisi helpompi saada mies, jos rintani olisivat pienemmät. Tunnen monta pienirintaista, joilla on miehiä riittänyt ja riittää, itse en meinaa löytää sopivaa ja varsin harva musta kiinnostuu (tai kohtalaisen moni kiinnostuu, mutta ne haluavat vain seksiä, ei suhdetta). Miehet rakastavat hentoja, hoikkia, jopa laihoja naisia, itse olen rotevampaa tekoa (jos puhutaan nyt ulkoisista tekijöistä, kyllä se henkinen puoli vaikuttaa myös). Mutta ei miesten kiinnostuminen ole elämäni tärkein asia, viihdyn oikeasti yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että palstalta kysymällä saat palstamiesten vastaukset.
Mutta kysymys perustuu siihen varattujen miesten määrään joka vokottelee minua ja ystäviäni.
Tietyn tyyppisten miesten määrään. Suurin osa varatuista ei pyöri baareissa ja/tai tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia te olettekin femcellejä tai ällöttäviä miesten silmissä. Yrittäkää vähän olla edes OK sen kanssa että asiat on noin. Toi on ehdottomasti semmoinen asia mikä vanhemmissa naisissa ällöttää.. se että halutaan enemmän kuin nuorina kun "kauneuden ei pitäisi merkata mitään".
Halutaan enemmän kuin nuorina- halutaan mitä?
Ja epäilenpä, että vanhemmat naiset vaan ällöttää sinua, piste. Mikä ihmeen syy muuten olisi kokea oikein ällötystä siitä, jos nainen ei halua että häntä rakastetaan vain ulkonäön takia, aivan kuten miehetkään ei halua, että häntä rakastetaan vain rahan/statuksen whatever yhden ominaisuuden takia.
Johan se nyt on tullut itsestäänselväksi, että nuoruus, kauneus, status, raha viehättävät enemmän ihmisiä kuin jos noita ei ole, mutta eikö tämä fakta saa aiheuttaa ihmisessä surua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko luultavasti tyytyväinen kun pääsee nyt vaihtamaan nuorempaan ja kauniimpaan, kyllähän nyt komealla uutistenlukijalla on kysyntää.
Olipa inhottava kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin, ei ollut. Vahvuus oli ensin, eli nähtävästi mies arvosti enemmän isoja lihaksia.... not...
Jos vaimo on miehensä silmissä kaunis, minusta siinä ei pitäisi olla mitään ällöttävää. Vielä rautalangasta. Jos mies kuvaa edesmennyttä vaimoaan sanoilla "Olit vahvin ja kaunein ihminen, jonka olen koskaan tuntenut" kertoo se rakkaudesta, sisäisestä kauneudesta, ei siitä, että vaimo olisi valittu nimenomaan ulkoisten ominaisuuksien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että palstalta kysymällä saat palstamiesten vastaukset.
Mutta kysymys perustuu siihen varattujen miesten määrään joka vokottelee minua ja ystäviäni.
Tietyn tyyppisten miesten määrään. Suurin osa varatuista ei pyöri baareissa ja/tai tinderissä.
Nämä varatut olen tavannut ihan arkielämässä, työpaikalla opiskelupaikoilla jne. Kerran jopa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa ajatteli noin. Äitipuoleksi tulijoita ei ole ihan jonoksi asti ja lapset eivät välttämättä hyväksy uutta äitipuolta. Tässä miehestä tuli yh ja voi sellaiseksi jäädäkin. Kova juttu miehille, jotka eivät ole aikaisemmin pyörittäneet perhe-elämää. Siinä voi jopa joutua luopumaan urastaan lasten tähden.