Rakastaako miehet oikeasti vain nuoruutta ja kauneutta?
Miten on miehet, oletteko oikeasti rakastuneet vaimoonne sittenkin kun tämä ei ole enää nuori ja nätti, vai onko rakkaus esim neljänkympin jälkeen mukavaa kämppäkaveruutta, taattua seksiä (jos on) sekä turvallista perhe-elämää? Ja se romanttinen ja seksuaalinen rakkaus kohdistuu ainakin omissa fantasioissa ihan muihin naisiin?
Vai olenko vaan kyyninen ja häiriintynyt?
Kommentit (121)
Mitä on kenenkään rakkaus? Kuka oikeasti rakastaa ehdoitta, ilman että johonkin omaan tarpeeseen vastataan? Ehkä omaa lastaan, jos jotain. Mutta onko se rakkautta vai napanuora, välttämättömyys?
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä roikut niitten kavereittes kanssa jossa vanhoja ukkoja pyörii? Kannattaako siirtyä paikkaan missä ne timmit hyvännäköiset nuoret miehet pyörii, niin minä tekisin enkä pohtisi mitä nuo ukon kurppanat haluaa.Ketä kiinnostaa, ei ketään.
No en nyt puhu mistään baareista vaan kaikenikäisiä miehiä toki on ihan joka paikassa. Kysyn siis lähinnä siksi että mitä hyötyä on oikeastaan mennä kimppaan nuoren miehen kanssakaan jos se sitten siirtyy ajatuksissaan nuorempaan naiseen 10 v päästä ja minä vaan pyöritän iloisen rakastuneena kotia kuin joku tolvana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut alkuperäistä viestiä mutta voin rakastaa vanhaa naista kunhan vain muistot hänen nuoruudestaan on olemassa ja ollaan rakennettu elämä yhdessä sieltä ja kasvettu yhdessä. Tosin olen 30v ja sinkku joten tässä iässä uskon että minun rakkauteni on ohi, mutta tämä esim toistuu laulajien ja kpop tähtien kanssa.. rakastun heihin kun he ovat niiden huipullaan nuorina ja jatkan niiden rakastamista myös myöhemmin heidän vanhetessa kunhan heidän tyylinsä muuttuu luonnollisella tavalla vähän erilaiseksi. Tarvitsen toisaalta sen ensimmäisen , sen huipun jotta tuo toinen huipun ulkopuolella oleva rakkaus on mahdollinen.
Elikkä pystyt rakastamaan vanhempaa naista vain jos pystyt kuvittelemaan hänen tilalleen hänen nuoremman itsensä?
Hmm. Vaikea kuvailla näin syvällisiä tunteita. Semmoinen ensimmäinen tunne ja rakkaus muodostuu todella vaan nuoreen ja nättiin... sitten siitä kun hän kasvaa ja muuttuu erilaiseksi niin se tunne ei vaan katoa vaan ns rakastut siihen uuteen muotoon koska olet rakastunut siihen ihmiseen. Vähän niinkuin jos katsot jonkun elokuvan useita kertoja, opit ymmärtämään siitä uusia perspektiivejä, silti elokuva tarvitsee minusta visuaalisesti addiktoivia kuvia, tarinan tai jotain joka vetää minut puoleensa ja saa minut ajattelemaan sitä useita kertoja. Pelkkä se että perspektiivi muuttuu ei toimi jos elokuvan tarina johon perspektiivi muuttuu ei ole kiinnostava.
Ei se tämän syvällisempää ole: "Pystyn rakastamaan vain nuorta ja kaunista naista. Sitten kun nainen ei ole enää nuori ja kaunis, en pysty rakastamaan häntä sellaisena kuin hän on, vaan minun pitää kuvitella sen vanhan eukon tilalle muisto nuoresta ja nätistä naisesta".
Hmm en tiedä.. kyllä olen sitä mieltä että en tee sitä noin. Esim runkkaan kpop tähtien myöhemmille 30v+ kuville kyllä vaikka rakastuin heihin nuorina kun olivat 20v. Enemmän runkkaan vieläkin 20v kuville mutta todella paljon 30v kuville ja rakastan heitä tosi paljon kunhan heidän tyylinsä on muuttunut kypsemmäksi.
No aatteleppa että sinun pitäisi joskus harrastaa peräti seksiäkin 50 ja 60 + ikäisen naisen kanssa kunhan olet itse siinä iässä
Hmm pitää ehdottomasti kyllä miettiä. Olen todella vasta 30v ja olen myös myös i n c e l joten kokemukseni tähän mennessä perustuu vaan mediaan. Ja luonnollisesti mediassa 40 vuotiawssa iässä naiset eliminoidaan joten niihin rakastumisesta ei ole kokemusta.
Tiedän vaan että rakastun aina naisiin kun ovat huipullaan, eli esimerkiksi olevat jotenkin super nuori kauniita tai olevat jollain lailla huipulla viehättävyydessä. Sitten siitä jos he menevät siitä alaspäin niin minä silti jatkan heidän seuraamistaan ja pysyn rakastuneena heihin vaikka he olisivatkin sen jälkeen kärsineet esim ulkonäössä kunhan heidä tyylinsä muuttuu kypsemmäksi. Mikään ei ole niin surullista ja rakkautta tappavaa kuin nainen joka on 30v ja yrittää silti olla samanlainen kuin oli 18v.
Ymmärrät varmaan ettei tuo toimintasi ole rakastumista tai rakastamista, vaan mt. ongelmien iso vyyhti.
Olen MT ongelmainen kyllä mutta miten rakastuminen esim julkkikseen eroaa oikeasta rakkaudesta. MT ongelmaisenakin minulla on oikeus rakastua omalla tavallani ihmisiin, ja jos en sitä oikeassa elämässä pysty tekemään MT ongelmien vuoksi niin biologia valitsee aina luonnollisesti toisen vaihtoehdon. Rakkaus löytää reitin.
Onhan esim oikean elämänkin suhteissa MT ongelmia esim isukki ongelmat tai naisille simppaus. Ihmisen MT ongelmat ei määritä pystyykö ihminen rakastamaan vai sen että miten ihminen rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä roikut niitten kavereittes kanssa jossa vanhoja ukkoja pyörii? Kannattaako siirtyä paikkaan missä ne timmit hyvännäköiset nuoret miehet pyörii, niin minä tekisin enkä pohtisi mitä nuo ukon kurppanat haluaa.Ketä kiinnostaa, ei ketään.
No en nyt puhu mistään baareista vaan kaikenikäisiä miehiä toki on ihan joka paikassa. Kysyn siis lähinnä siksi että mitä hyötyä on oikeastaan mennä kimppaan nuoren miehen kanssakaan jos se sitten siirtyy ajatuksissaan nuorempaan naiseen 10 v päästä ja minä vaan pyöritän iloisen rakastuneena kotia kuin joku tolvana?
Elämässä ei ole takuuta mistään. Kun sinä oikeasti rakastut et mieti tuommoisia, sinä huomaat sen sitten ja jos se joskus loppuu se loppuu, saithan sen kymmenen vuotta. Joskus se kestää loppu elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis juuri tätä minäkin olen miettinyt. Ajatellut että parempi varmaan pysyä sinkkuna? En luota miehiin tässä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä ei ole takuuta mistään. Kun sinä oikeasti rakastut et mieti tuommoisia, sinä huomaat sen sitten ja jos se joskus loppuu se loppuu, saithan sen kymmenen vuotta. Joskus se kestää loppu elämän.
Mutta jos se "rakkaus" perustuu vain ulkonäkööni ja ikääni niin eikö kyse ole sitten ennemminkin siitä että joku himoitsi minua 10 v kunnes en ollut enää riittävän kaunis ja nuori? Ihan kivaa toki sekin, pitäähän täällä aikansa jotenkin käyttää, mutta tuntuu että erityisesti naiset elää näitten asioitten suhteen jossain fantasioissa. Puhuttaisiin mieluummin asioista niiden oikeilla nimillä eikä kuorrutettaisi vaikka nyt tätä fyysistä himon tunnetta ja sen muuttumista leppoisaan kämppäkaveruuteen miksikään "rakkaudeksi".
Vierailija kirjoitti:
Isoja tissejä ne rakastaa. Ei miehille muulla ole väliä kunhan naisella on isot tissit. Vaikka naama olis petolinnun p erse.
Tämä nyt on täyttä potaskaa. Tissien koolla ei ole yhtään mitään merkitystä.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että palstalta kysymällä saat palstamiesten vastaukset.
Mutta kysymys perustuu siihen varattujen miesten määrään joka vokottelee minua ja ystäviäni.
Kokemuksesi perustuu siihen, millaisissa piireissä liikut ja millaisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis juuri tätä minäkin olen miettinyt. Ajatellut että parempi varmaan pysyä sinkkuna? En luota miehiin tässä yhtään.
Itse olen ajatellut että kun useimmat naisethan kuitenkin haluavat niitä lapsia riippumatta millainen mies oikeastaan on, ja helpompihan se on toisen aikuisen kanssa lapsia kasvattaa, niin kyllä minäkin silloin suostuisin tuohon kuvioon koska saisin siitä itsekin sen mitä haluan eli lapset ja perhe-elämää.
En kuitenkaan halua lapsia, enkä kyllä nyt olla loppuikää ihan sek*sittäkään, joten varmaan sitä tulee päädyttyä jonkinlaisiin suhteisiin miesten kanssa (kunnes olen liian vanha apparently), ei vain pidä sekoittaa omaa päätä millään rakkausfantasioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kysymys perustuu siihen varattujen miesten määrään joka vokottelee minua ja ystäviäni.
Kokemuksesi perustuu siihen, millaisissa piireissä liikut ja millaisten ihmisten kanssa.
Eli yliopistot, muut korkeakoulut ja ns keskiluokkaiset työpaikat on vääriä piirejä miesten suhteen?
Tietty porukka miehistä on nuorten naisten ja osa heistä myös kaikkien naisten perässä, jotka näkevät kauniina, helppoina kohteina tms.
Ongelmamiesten porukka on pieni, mutta näkyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tietty porukka miehistä on nuorten naisten ja osa heistä myös kaikkien naisten perässä, jotka näkevät kauniina, helppoina kohteina tms.
Jaa-a, eivät nämä ole olleet mitään reppanoita limaisia "ongelmamiehiä". Oikeastaan epäilen että ainoa mikä estää vielä suurempaa osaa varatuista yrittämästä onneaan on itsevarmuuden puute.
Miehet pitävät kauniista naisista oli naisen ikä mikä tahansa ja osa miehistä pettää, flirttaa jne. vaikka on varattu. Nuoriin naisiin kohdistuvaan kiinnostukseen vaikuttaa se miten kannat itsesi ja millaisen viestin itsestäsi annat eli osa miehistä käyttäytyy röyhkeämmin nuoria naisia kohtaan. Toisaalta voi olla kyse siitäkin, että huomio ahdistaa nuorta naista, jolloin hän näkee pienekin flirtin ahdistavana, mitä mies ei puolestaan tajua (ettei sitä koeta kivana, vaan ahdistavana).
Muistan itse tuon saman nuoruudesta eli se lähelle tuleminen ja flirtti oli epämiellyttävää. Nyt tajuan, ettei mies ymmärtänyt olevansa ahdistava ja myös sen, ettei tuollaista ole välttämättä tarkoitettu miksikään vakavasti otettavaksi, vaan mies aidosti kuvittelee imartelevansa huomiollaan.
Suurin osa miehistä ei tajua naisista juuri mitään, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yliopistot, muut korkeakoulut ja ns keskiluokkaiset työpaikat on vääriä piirejä miesten suhteen?
Oikeastaan tarkoitan ihmisiä, joiden seurassa viihdyt - en mitään nimenomaisia työpaikkoja.
Kuka johonkin nelikymppiseen useita kertoja eronneeseen naiseen edes uskaltaisi rakastua. Etsin vain loppuelämän parisuhdetta ja nämä eivät sellaiseen selvästikään kykene. Nuoremmat taas tuppaavat taas olemaan liian ailahtelevaisia, joten parisuhteeseen kelpaavia ei minulle löydy.
Rakastaako naiset oikeasti ainoastaan ulkonäköä ja statusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, eivät nämä ole olleet mitään reppanoita limaisia "ongelmamiehiä". Oikeastaan epäilen että ainoa mikä estää vielä suurempaa osaa varatuista yrittämästä onneaan on itsevarmuuden puute.[/quote]
Varmasti se on näinkin. Miehet nyt vain ovat vähän erilaisia kuin naiset näissä asioissa eli he ottavat naiset paljon vakavammin suhteessa omaan itsetuntoonsa, kun taas naiset eivät hirveästi päätänsä vaivaa jollain yhdentekevällä miehellä. Paitsi jos tämän käytös on epämiellyttävää.
Ymmärrän, että tuo antaa huonon kuvan miehistä, mutta totut kyllä noihin otuksiin, kun ikää tulee. Eivät ne pahaa tarkoita, suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ajatellut että kun useimmat naisethan kuitenkin haluavat niitä lapsia riippumatta millainen mies oikeastaan on, ja helpompihan se on toisen aikuisen kanssa lapsia kasvattaa, niin kyllä minäkin silloin suostuisin tuohon kuvioon koska saisin siitä itsekin sen mitä haluan eli lapset ja perhe-elämää.
En kuitenkaan halua lapsia, enkä kyllä nyt olla loppuikää ihan sek*sittäkään, joten varmaan sitä tulee päädyttyä jonkinlaisiin suhteisiin miesten kanssa (kunnes olen liian vanha apparently), ei vain pidä sekoittaa omaa päätä millään rakkausfantasioilla.
AV:n perusteella miehistä ei ole lastenkasvatuksessa tai kodinhoidossa mitään iloa. Eli jos jälkikasvua mielii, parempi tehdä lapset ilman miestä ja jakaa lastenhoitovastuuta vaikka siskon tai naispuolisen ystävän kanssa. Hommat hoituvat varmasti paremmin kun kämppiksenä on luotettava ja asiallinen nainen.
Minua ainakin ällöttää tämä miesten nuoruusfetissi niin paljon että mieluummin olen ilman vaikka sitten kokonaan, ja vaikka sitä sitten vanhempana kelpaisikin jollekulle epätoivoiselle, niin en minä ainakaan halua vain kelvata vaan haluan toiselta aitoa halua enkä mitään paperipussi päähän -menoa. Eli pitäkööt siis tunkkinsa.
16-24 himottavat eniten. Mutta rakkaus on muutakin. M41
Ymmärrät varmaan ettei tuo toimintasi ole rakastumista tai rakastamista, vaan mt. ongelmien iso vyyhti.