Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttövauvan merkit ultrassa

Vierailija
30.07.2015 |

Hei kaikki!

Olimme eilen rakenneultrassa, ja saimme kätilöltä tyttöveikkauksen.

Mielestäni näin itsekin tytön sukuelimet aika selvästi, ja kätilö sanoi näkevänsä mielestään häpyhuulet.

Sitten hän zoomasi ja näytti meille "kolmea viivaa" , jotka ovat "yleensä se vahvin tytön merkki", kuten hän sanoi.

Mielestäni homma oli siis aika selvä, että tyttö on tulossa. Mieheni on kuitenkin varovaisempi, ja sanoi, ettei koskaan voi olla sataprosenttisen varma. Tämän vuoksi en "saisi" hänen mielestään ostaa vielä esim.tyttöjen vaatteita, ettemme sitten pety, jos lapsi onkin poika... (ja HUOM! En voisi ikinä pettyä lapseni sukupuoleen!! Meillä mies toivoi enemmän tyttö kuin minä! Itse halusin vaan tietää asian..)

Haastattelin sitten ystäviäni ja heille oli moni ultraaja sanonut paljon epämääräisemmin, tyyliin "tytöltä näyttäis" tai "ehkä sinne pinkkiin kallistuisin...".

Miten muilla?

Jos ultraaja selvästi meillekin esitteli niitä kolmea viivaa, niin voiko se vielä pojaksi muuttua? :) Ja mitkä ne kolme viivaa edes ovat? :D

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 08:49"]Mitä väliä? 2/3 vauvastani olen vasta synnytyksessä saanut tietää kumpaa sukupuolta edustavat- ja hengissä ollaan..
[/quote]
Voi haloo! Saahan sitä nyt miettiä ja pohtia. Selviää toki aikanaan, mutta ei ole mitään väärää pohtia kumpi sieltä tulee :D

Vierailija
22/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, joista kaksi poikaa. Sama kokenut ultraaja kaikkien kohdalla, totesi että poika on 100% varmasti poika jo viikoilla 19+ (pippeli näkyi ultrassa), mutta tyttöä piti tutkailla useamman ultrauskerran ajan, ja vasta viikolla 34 synnytystapa-arviota tehnyt lääkäri veikkasi tyttöä, sanoi että kyllä tämä hänen mielestään tytöltä näyttää. Tyttö tulikin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pojallako ei sitten voi pinkkiä käyttää eikä tytöllä sinistä, jos on tullut hankittua "väärää" väriä? Voi herranen aika sentään, on teillä ongelmat.

Vierailija
24/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 09:55"]Minulla lääkäri näki 2 valkoista palloa, niinkuin kivekset ja näin ne itsekin. Erittäin vahva poikalupaus. No ne olivat turvonneet häpyhuulet, joten tyttö tuli :D
[/quote]
Jatkan vielä. Tosiaan ostin sitten ns. pojan värisiä vaatteita (myin ne sitten myöhemmin, osan jätin muistoksi). Uskoin täysin kahteen valkoiseen palloon ja ei tullut mieleenkään, etteivät ne ole kivekset. Pieni alkushokki kaikkosi hyvin nopeasti ja nyt en voisi olla tyytyväisempi kahteen tyttöön. Sykkeistä ei voi päätellä yhtään mitään, toisella oli "poikasyke" ja toisella "tyttösyke". Toinen oli rauhallisempi, toinen hyvin vilkas ja liikkuvainen sekä temperamenttinen (on muuten edelleenkin juuri noin). Eli siis potkut olivat paljon voimakkaampia ja niitä oli enemmän :D Poikaolo oli tästä toisesta :D

Vierailija
25/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota niitten vaatteitten kanssa. Sitä se ukko tarkoitti...ettet pety sitten, kun on kymmenen vaaleanpunaista rimpsua kaapissa odottamassa ja sieltä pullahtaa poika.

tietty lapsi on hieno.

mun mielestä  on aika turhaa hömpötystä tuo etukäteen tietäminen. Sitten sen näkee, kun syntyy.mun kaverin lapsi ultrattiin just ennen synnytystä.. Tyttö. ja sukupuoli olikin sitten... Poika.

onnea odotukseen. Hoida itseäsi hyvin.

Vierailija
26/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa kolmas, ja tyttöä myös veikattu. Minäkin näin ne kolme viivaa ultrassa ihan omin silmin, ja olen ostellut sekä neutraaleja vaatteita että ihan selkeästi tyttövaatteita. Tiedostan kyllä, että vaavi voi olla poikakin mutta itse suhtaudun tähän huumorilla :) Kyllä se poikavauvakin pärjää niillä kukkapöksyillä elämänsä ensimmäiset kuukaudet! 

Syksymmällä sen sitten näkee. 

Meillä on ennestään poika ja tyttö, ja pojasta emme tahtoneet tietää kumpi tulee ja tytöstä olisimme tahtoneet mutta sukupuoli ei selvinnyt kahdessakaan ultrassa. Tällöin Terveystalon lääkäri totesi että yleensä nämä sukupuoltaan piilottelevat on tyttöjä mutta että ainahan niitä sattuu erehdyksiä. En stressannut asiaa silloin kumminen, mutta toisaalta jos ei tykkää neutraaleista vauvanvaatteista (on ne minustakin kieltämättä aika tylsiä, ja niitä saisi olla keltaisina/vihreinä/ym paljon enemmän) niin onhan se harmi jos ei voi varautua jo etukäteen omaa silmää miellyttävillä vaatteilla. 

Vierailija
27/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt jostain syystä hormonikierukka pettäisi ja tulisi se kolmas, niin sukupuolta en kysyisi vaan pitäisin jännityksen loppuun saakka :) 95%:sti meidän lapsiluku on täynnä, tytöt on 3-&5-vuotiaat, itse olen 33v. T:25

Vierailija
28/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kätilö sanoi ettei tämä ainakaan poika ole. Mutta tytöstä hän ei kuitenkaan voi olla 100 % varma. Tyttö oli.

Vierailija
29/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmesta lapsesta kolme piilotelleet rakenneultrassa sukupuoltaan. Ensimmäinen lopulta suostui pippeliä ultraajalle vilauttamaan, kaksi muuta pysyneet arvoituksina loppuun saakka. Keskimmäinen oli niin ikään poika, kolmannen sukupuoli selviää tässä parin viikon sisään :)
.
Ovat tosin muutenkin osanneet tehdä ultraajien työn vaikeaksi olemalla sellaisissa asennoissa, ettei oikein ole saatu kunnon näkyvyyttä...

Vierailija
30/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme raskautta ja aina ultraajan veikkaus sukupuolesta osunut oikeaa. Eli kaksi tyttöä ja yksi poika. Esikoisesta saatiin tietää sukupuoli jo rv 14. Muissa rv 20 rakenneultrassa. Meillä myös mieheni kanssa vahva fiilis vauvan sukupuolesta etukäteen. Yllätyksiä ei ole tullut. :)

Vierailija
31/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kolme viivaa on kohtu ja munasarjat. Itse ultraajana luotan niihin enemmän, kuin siihen, mitä näen jalkovälissä. Tyttö on kyllä vaikeampi tunnistaa. Minä sanon aina perheelle, kuinka varma olen. Jos siis selvästi vauva sukupuolensa esittelee, niin sanon sen. Mutta jos itseäni vähääkään epäilyttää, niin sanon senkin. Pääasia kai kuitenkin, että rakenneultrassa on kasvu ja rakenteet kohdallaan, eikö? Kätilö

Vierailija
32/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on hauskoja. Ekasta sain tietää pari viikkoa ennen synnytystä että poika tulee. Tällä tapauksella oli ns. poika syke, raskaus oli kuin "perinteinen poikaraskaus" voin hyvin, iho kukoisti, painoa ei juuri tullut, maha oli "poikamaha" ja olin varma että poika sieltä tulee.

Toinen raskaus: tytön sykkeet, huono olo, iho huonossa kunnossa, maha "tyttömaha" ja oli olo että tyttö tulee. Ultrassa rv 20, pippelihän siellä oli ja poika tuli.

Kolmas raskaus: taas poika olo, raskaus samanlainen kuin eka, poika sykkeet, vatsan malli samnlainen kuin ekassa jne. Rakenneultrassa kysyttiin sukupuolta, kätilö sanoi että kumpi vaan voi olla. No kävin kolmisen kertaa ultrassa rv. 40-41+3, koska vauveli heitti kuperkeikkaa ja oli vähän väliä perätilassa. Vika ultra oli samana päivänä kuin sitten tämä syntyi, oli yliaikais kontrolli. Tämäpä pitikin jalat tiukasti ristissä, ei saatu tietää kumpi tulee. No mustatukkainen pikkuinen tyttöhän sieltä tuli.

Vierailija
33/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa en kysellyt, tokassa kylläkin. Kätilö sanoi että näkyy kaksi helmeä eli tyttö tulisi. No niin tuli. En tosin tiedä mitä nuo kaksi helmeä olivat.

Vierailija
34/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille mielenkiintoisísta vastauksista!! :)

Tosiaan, on meillä neutraaleja hankintoja tehty ja tehdään jatkossakin, enkä ala (mahdollista) tyttöni kuorruttamaan päästä varpaisiin pinkkiin tms.. Mutta monesti vaihtoehtoja on vaan kaksi: sininen tai punainen.

Meidän vauvan sykkeet on olleet noi ns. tyttösykkeet, eli 150 hujakoilla tai vähän yli. Mutta niihin nyt en hirveästi luottaisi. :)

Ja kiitos nro 32, kiva saada kätilön näkökulmaa asiaan.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme