Mitä en nyt ymmärrä
Koetan selittää asiani lyhyesti, tarkennan jos tarvitaan.
Tapasin mieheni harrastuksen merkeissä, sanotaan vaikkapa lavatanssit. Huomasimme että meitä yhdisti myös kiinnostus maastohiihtoon ja teatteriin.
Nyt viiden vuoden päästä miestä kiinnostaa bändisoitto, lumilautailu ja jousiammunta. Minua kiinnostaa edelleen ne entiset lajit ja olen niissä harjaantunut hyväksi Ihmiset kuulemma muuttuu ja hän tykkää että ihmiset ja harrasteet vaihtuu ympärillä. Minä olen kaavoihin kangistunut kun mielenkiinnon kohteet säilyy ennallaan vuodesta toiseen vaikka kehitynkin niissä koko ajan. Nuo lajit on muunnettuja todellisuudesta mutta ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa.
Muiden harrasteiden parista hän on löytänyt myös naispuolisen ystävän jonka kanssa viettää paljon aikaa. Hehkuttavat kumpikin facessa tätä harrastusta linkaten toisensa aina julkaisuihinsa. Kommentoivat toistensa julkaisuja pitkin viestiketjuin lirkuttelevaan sävyyn, minä olen vaan tyhmä ja mustasukkainen kun kysyn asiasta.
Olen ihan perusnätti, hoikka, hyvä ruuanlaittaja, pidän kodin siistinä, en pihtaa. Olen miestä hyvätuloisempi ja nuorempikin, jos joku nyt luulee että lokkeilen tai jotain. Toisen naisen seura harrastepiireissä kiinnostaa silti enemmän. Olen kuulemma hiton tylsä, mies on kyllästynyt ja viettää illat muualla. Mitä tässä voi tehdä? Haluaisin yhä harrastaa yhdessä mutta mies käy kotona vaan nukkumassa :(
Ne pitkäaikaiset harrastukset ovat minulle tärkeitä, onko normaalia että ihminen muuttuu ja unohtaa vuosikausien panostuksen vai se että ei muutu? Onko normaalia viettää naispuolisen harrastekaverin kanssa tuntikausia monena iltana viikossa, käydä myös kahvilla tai jäätelöllä? Minä en enää tiedä. Kuulemma ovat vaan kavereita ja minä olen kuin muovipussi pään ympärillä enkä anna tilaa hengittää.
Kommentit (8)
Kirjoituksesi perusteella olet tosiaan ihan helvatan tylsä ( nippa nappa jaksoin lukea).
Miehelläsi on suhde ja elämä toisaalla. Kodinkoneella on käyttöä ja siksi ei ole eronnut.
Molemmat ovat normaalia: tykätä vanhasta että tykätä uudesta.
Selkeästikään ette nyt sovi yhteen.
No toiset jaksaa keskittyä johonkin pidempään ja toiset ei. Ei harrastuksien muuttumisen pitäisi olla hyvässä parisuhteessa mikään ongelma, mutta tuo harrastuskaveri. Minä pistäisi kyllä miehen selkä seinää vasten tuossa. Ei ole normaalia luuhata joka ilta yhdessä toisen kanssa, nainen tai mies, jos on parisuhteessa. Kyllä sille parisuhteellekin on löydyttävä aikaa.
Voihan olla, että miehellä ei riitä mielenkiintoa myöskään pitempiin suhteisiin, vaan samalla tavalla kuin kyllästyy vanhoihin harrastuksiin, etsii myös suhderintamalla aina uutta.
Oot kulunut ja tylsä. Annatko kakkosta, se on tosi rakkautta ja feministä tasa-arvoa.
Kiitos vastauksista. En ole muuttunut siitä miksikään mihin mieheni aikanaan ihastui. Jos olen tylsä, miksi lähti samaa tietä kulkemaan?
Olen sanonut etten halua hänen viettävän aikaa toisen naisen kanssa ees kaverina, ainakaan niin paljon. Mutta olen se nipottaja.
Kaipa se mies on päästettävä menemään parempaan seuraan ja oltava loppuelämä yksin :(
Ap
Et sinä niissä kehity mihinkään. Ihan sama vaihtaa lajia mielenkiinnon mukaan.