Minkä SÄNGYN valitsisi? Vaikeaa....
kaikkia sänkyjä haukutaan, ja kaikkia kehutaan. Misten ikinä voi tietää, mikä olisi itselle se paras?
Haluamme paremmat sängyt kuin nykyiset Ikean. Sen tiedämme, että Tempuria emme halua. Mutta tämän jälkeen... Kaikkea kokeilemme, kaikki hyviä, sitten googletamme ja kaikkia kehutaan sekä haukutaan, sitten iskee pihiys kalliista, sitten epävarmuus jos ostaakin halvalla huonoa...
Laittaako 6000 e Unikulman motorisoituihin ja puoliräätälöityihin
laittaako 4000 e Svanen Ruotsin testivoittajaan geelipetarilla
laittaako 2000 e Hildingin kivalta tuntuvaan sänkyyn
huoh. Mitä vinkkejä teillä on antaa sängyn ostoon? Lähtökohdat ovat nämä:
- hästensiin ei ole varaa
- mies haluaa kovan patjan, minä unelmankevyen (ja yhteinen petari)
- mies nulkuu missä vain, minä olen selkävaivainen ja haluan että takapuoli pääsee uppoamaan sänkyyn hyvin.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:44"]
Meille kävi niin, että halusimme hyvin sängyn, "jotain muuta kun ikeaa", ja sänkyjä vertailtuamme kävi näin:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S99094962/
Meille tuli ikeaa, kyseisen firman tuotteita vertaillessa kalliimpi, mutta meidän muihin vaihtoehtoihin verrattuna helpa! Ja en ole kyllä hetkeäkään katunut, ihan huippu hyvä!
[/quote]
meill on ikean kallein, mutta minä en tykkää.... Mies edelleen nukkuu missä vain.
[/quote]
sori, nyt vasta tsekkasin linkin, ei se tuo sänky ole.
Mutta jenkkisänky ei meille käy painoeromme ja vaatimustemme vuoksi. Pitää olla kaksi eri patjaa. Ja yhteinen petari pitää olla, koska nukumme kiinni toisissamme.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:43"]Ohis, mutta miten tempurissa onnistuu asennon vaihtaminen? Jos patja muotoutuu yhteen asentoon, niin miten sieltä valmiista montusta kampeat toiseen asentoon? Ja onko patja sitten hetken aikaa ihan muhkurainen ennen kuin mukautuu taas seuraavaan asentoon? Eihän tuollaisessa pysty nukkumaan...?
[/quote]
Kun se on lämmin, se on sellaista kuin paksua geeliä eli muotoutuu lennosta. Ongelma vain on siinä, että jos patja ei ole lämmin, se on epämukavan kova.
[/quote]Ok, selkis. Kiitos! Ei ole mitään kokemusta tempurista, mutta tämä on aina mietityttänyt.
Meillä on unikulman jenkkisänky. Molemmille räätälöity patjat painon mukaan. On siis alaosa eripatjat.keskiosa yhtenäinen ja petari yhtenäinen. Miehen puolella en tykkää nukku kun sänky on niin kova. Mun puoli parempi ihana ;)
Meillä tuo unikulman moottoroitu, taisi olla räätälöity, kun maksoikin 10 000€. Ja ihan hyvin voi olla yhtenäinen petari, vaikka toisella nouseekin pääpuolu. Vinkki, ottakaa langattomat kaukosäätimet.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:57"]
Meillä on unikulman jenkkisänky. Molemmille räätälöity patjat painon mukaan. On siis alaosa eripatjat.keskiosa yhtenäinen ja petari yhtenäinen. Miehen puolella en tykkää nukku kun sänky on niin kova. Mun puoli parempi ihana ;)
[/quote]
paljon maksoi?
Vepsäläisellä oli nyt mallisänkyjä myynnissä jos halvalla haluaa parempaa!
25 v runko ja jousitakuu. Itse nukun jensenin sängyssä. Tykkään
Kävin Unikulman mittauksissa, mutta räätälöinti olisi jäänyt niin pieneksi (verrattuna "perussänkyyn"), että ostin sitten Svanen. Tästä on jo kymmenisen vuotta aikaa, samassa sängyssä nukun. Tempur-petari mulla on ollut vuokralla testissäkin, mutta ei tuntunut hyvältä, se "suli" kyllä kroppani muotoihin, mutta sitten jotenkin jämähti siihen (=vaikea vaihtaa asentoa, tietysti se asennon muuttamisen jälkeen taas muotoitui siihen) enkä tykännyt tunteesta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:03"]Vepsäläisellä oli nyt mallisänkyjä myynnissä jos halvalla haluaa parempaa!
[/quote]
Ja tuosta jäi puolet tekstistä puuttumaan....
Eli ikeallahan on ihan hyviä sänkyjä mielestäni.
Hyvässä sängyssä on hyvä takuu, ja se kannattaa selvittää. Hyvä sänky tuntuu hyvältä sinulle ja en tajua kuinka jengi ostaa noita mitkä mittaillaan painon mukaan!!! Kun ostaisi sikaa säkissä.
Käy kiertelemässä ja jututtamassa myyjiä :)
Mallikappaleissa ei ole mitään vikaa ja niitä saa hyvään hintaan!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:57"]
[/quote]
paljon maksoi?
Siitä on varmaan aikaa 6v. Kalliit ne oli, mutta hyvin nukutaan;)
Mulla sekä Jensen että Unikulman räätälöity. Jensen on kyllä pikkasen mukavampi ja pää nousee paremmassa kulmassa. Unikulmassa jalat nousee paremmassa kulmassa kuin Jensenissä, ainakin omilla mittasuhteilla. Molemmissa langaton kaukosäädin, Jensenissä sivutasku sille.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:03"]Vepsäläisellä oli nyt mallisänkyjä myynnissä jos halvalla haluaa parempaa!
[/quote]
Hyvässä sängyssä on hyvä takuu, ja se kannattaa selvittää. Hyvä sänky tuntuu hyvältä sinulle ja en tajua kuinka jengi ostaa noita mitkä mittaillaan painon mukaan!!! Kun ostaisi sikaa säkissä.
[/quote]
Siinä mittatilaussängyssä on tyytyväisyystakuu. Unikulmalla saa myös upgreidata parempaan maksamalla erotuksen, jos ei ole tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:03"]Vepsäläisellä oli nyt mallisänkyjä myynnissä jos halvalla haluaa parempaa! 25 v runko ja jousitakuu. Itse nukun jensenin sängyssä. Tykkään [/quote] Ja tuosta jäi puolet tekstistä puuttumaan.... Eli ikeallahan on ihan hyviä sänkyjä mielestäni. Hyvässä sängyssä on hyvä takuu, ja se kannattaa selvittää. Hyvä sänky tuntuu hyvältä sinulle ja en tajua kuinka jengi ostaa noita mitkä mittaillaan painon mukaan!!! Kun ostaisi sikaa säkissä. Käy kiertelemässä ja jututtamassa myyjiä :) Mallikappaleissa ei ole mitään vikaa ja niitä saa hyvään hintaan!
[/quote]
jotenkin en niitä myyjiä usko,,he tietenkin haluavat myydä omaansa... Siksi kyselen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:03"]Vepsäläisellä oli nyt mallisänkyjä myynnissä jos halvalla haluaa parempaa!
[/quote]
[/quote]
Siinä mittatilaussängyssä on tyytyväisyystakuu. Unikulmalla saa myös upgreidata parempaan maksamalla erotuksen, jos ei ole tyytyväinen.
[/quote]
Jaa no siinä tapauksessa se on ihan ok. Erityisesti jos sen saa myös peruuttaa kokonaan?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:03"]Vepsäläisellä oli nyt mallisänkyjä myynnissä jos halvalla haluaa parempaa! 25 v runko ja jousitakuu. Itse nukun jensenin sängyssä. Tykkään [/quote] Ja tuosta jäi puolet tekstistä puuttumaan.... Eli ikeallahan on ihan hyviä sänkyjä mielestäni. Hyvässä sängyssä on hyvä takuu, ja se kannattaa selvittää. Hyvä sänky tuntuu hyvältä sinulle ja en tajua kuinka jengi ostaa noita mitkä mittaillaan painon mukaan!!! Kun ostaisi sikaa säkissä. Käy kiertelemässä ja jututtamassa myyjiä :) Mallikappaleissa ei ole mitään vikaa ja niitä saa hyvään hintaan! [/quote] Siinä mittatilaussängyssä on tyytyväisyystakuu. Unikulmalla saa myös upgreidata parempaan maksamalla erotuksen, jos ei ole tyytyväinen. [/quote] Jaa no siinä tapauksessa se on ihan ok. Erityisesti jos sen saa myös peruuttaa kokonaan?
[/quote]
ei kai räätälöityä voi peruuttaa?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:43"]Ohis, mutta miten tempurissa onnistuu asennon vaihtaminen? Jos patja muotoutuu yhteen asentoon, niin miten sieltä valmiista montusta kampeat toiseen asentoon? Ja onko patja sitten hetken aikaa ihan muhkurainen ennen kuin mukautuu taas seuraavaan asentoon? Eihän tuollaisessa pysty nukkumaan...?
[/quote]
Kun se on lämmin, se on sellaista kuin paksua geeliä eli muotoutuu lennosta. Ongelma vain on siinä, että jos patja ei ole lämmin, se on epämukavan kova.