Tamperelaisia paikalla? Hyvä ravintola haussa!
Olemme menossa pitkästä aikaa Tampereelle ja etsimme mieheni kanssa hyvää ravintolaa.
Emme ole kiinnostuneet ketjupaikoista, vaan etsimme hyvää yksityisten pyörittämää ravintolaa, mielellään tietysti keskustan alueelta. Emme kumpikaan käytä alkoholia, joten ravintolan ei tarvitse olla viiniravintola.
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:38"]
Olemme katsoneet ainakin Berthan, C:n, kaksion ja Heinätorin listat. Niissä ei ollut juurikaan meitä kiinnostavia ruokia. Moni on ehdottonut erikoisempaa ruokapaikkaa (borneo ym), mutta etsimme ehkä enemmän ranskalaistyyppistä ravintolaa? Itse olen pihvien ystävä ja pidin esim Jyväskylän Kissanviikset-ravintolasta. Minkälainen ravintola Coussicca on?
[/quote]
Vanhanaikaista rasvaista ravintolaruokaa. Isot annokset, eikä kohtuuttoman kallis. Kyllä siellä kerran parissa vuodessa syö, kun haluaa syödä itsensä ähkyyn.
Olen pahoillani, koska haluaisin kehua Coussiccaa jo pelkästään siksi, että se sijaitsee Kalevassa kivalla paikalla ja pidän nimestä. Mutta ruoka jota olen siellä saanut on ollut kammottavaa. Joskus seitsemän vuotta sitten olin vielä tyytyväinen, mutta en enää viime vuosina.
Huber ja Sitko olivat iloisia yllätyksiä. <3 Näsinneula oli lähes tyhjä, joten tunnelma oli jäykkä - ruoka kyllä hyvää ja näköala upea tällaiselle turistille. Voisi toimia lauantai-iltana, mutta sunnuntaina päivällä oli ahdistava paikka.
^ Samoin. Mäkin mielelläni kehuisin sinänsä sympaattista Coussiccaa, pientä yksityistä. Mutta kyllä ne ovat valitettavasti jämähtäneet jonnekin vuosikymmenien taa. Ja tosiaan ruuan taso on laskenut, surullista kyllä.
Täällä on mainittu monta mukavaa paikkaa, mutta itse lisäisin vielä vanhaan Matkailutaloon (Verkatehtaankatu 2, ihan ydinkeskustassa Tammerkosken rannalla) tänä vuonna avatun belgialaisravintolan August von Trappen. Tykkäsin tosi paljon!
August von Trappen terassilla järjestetään muuten torstaina 6. elokuuta kokkien kaksintaistelu, Hans Välimäki (August von Trappe) vastaan Stefan Richter (Stefan's Steakhouse).
Wistub Alsace Laukontorilla, suosittelen. Tai jos ette halua poistua Keskustorilta, niin Grill tai Huber.
Enpäs oo tamperelainen, mutta Daddy's diner on ihana. Esim. Koskikeskuksesta löytyy.
Gopal. Todella makoisaa ja täyttävää vegaanimurkinaa. Tammelassa, Rongankadulla ja Kuninkaankadulla.
Jos liikutte kauppahallin lähistöllä, niin lounaspaikaksi Four Seasons. Ihanaa ruokaa kohtuuhintaan ja käyttävät laadukkaita raaka-aineita. Ranskalainen paikka.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:14"]Jos liikutte kauppahallin lähistöllä, niin lounaspaikaksi Four Seasons. Ihanaa ruokaa kohtuuhintaan ja käyttävät laadukkaita raaka-aineita. Ranskalainen paikka.
[/quote]
Suosikkini tuolla on ranskalainen kalakeitto. Nam.
Menkää Huberiin, jos pihvi on pääasia. Coussicca on vähän, hm, kasaripaikka.
Borneossa käymme aina Tampesterissa ollessamme.
2h+k tai sitten ihan sen vierestä löytyvä Napoli! Loistavia molemmat ja ihan keskustasta löytyy!
Salud bodega, ihan mahtavat pippuripihvit! Kiven heiton päässä rautatieasemalta.
Jos oikein kunnon illalliselle olette aikeissa mennä, niin C, Hella&Huone ja Ravinteli Bertha ovat kovin kehuttuja. Jälkimmäisestä muistaakseni oli mainittu erityisesti hyvät ja ateriaan sovitetut alkoholittomat juomat. Myös perinteikäs Näsinneula on kokemisen arvoinen.
Intialaista ruokaa tarjoava Swagath. Todella hyvää ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:25"]
Jos oikein kunnon illalliselle olette aikeissa mennä, niin C, Hella&Huone ja Ravinteli Bertha ovat kovin kehuttuja. Jälkimmäisestä muistaakseni oli mainittu erityisesti hyvät ja ateriaan sovitetut alkoholittomat juomat. Myös perinteikäs Näsinneula on kokemisen arvoinen.
[/quote]
Jep, nämä neljä on oikeasti hyviä, mutta kalliita eivätkä ole "normisuomalaisen" makuun
[/quote]
Tampereen yliopiston ruokalassa on yleensä torstaisin hernesoppapäivä. Se voisi olla enemmän sellaiseen normisuomalaiseen makuun, johon ei tietenkään sovi tasokkaat ravintolat. Eikä maksa edes paljon. Kylkeen voi ottaa sitten lasin piimää ja ryydittää soppaelämyksen näkkärillä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:25"]
[/quote]
Jep, nämä neljä on oikeasti hyviä, mutta kalliita eivätkä ole "normisuomalaisen" makuun
Huber, The Grill ja Salud on hyväksi testattuja useampaan kertaan:)