Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiuslaadun,värin ymv. periytyminen

Vierailija
29.07.2015 |

Miten on teillä periytynyt suvussa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taipuisat, keskipaksut, tummanvaaleat hiukset. Ap

Vierailija
2/27 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla vanhemmilla on kiharat tai vähintään taipuisat hiukset, perus tummanvaaleat ja paksut. Meillä kaikilla lapsilla on kiharaa, isän puolelta periytynyt karhea hiuslaatu ainakin kolmelle viidestä. Väri vaihtelee vaaleanruskeasta melko tummaan maantienväriseen.

Vierailija
4/27 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on maantienharmaat suorat normaalipaksuiset hiukset. Sisko on perinyt ne. Isällä oli lapsena vaaleat, iän myötä tummuneet suorat paksut hiukset. Veli ja minä perittiin ne. Ollaan siinä keskivaalea-vaiheessa. Isällä on tummanruskeat, että sellaiset näistä varmaan tulee vanhempana.

Vierailija
5/27 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on vaaleampia vaikka vanhemmilla vähintäänkin ruskeat hiukset. Kiharat purkista. Mutta vauvalaatua vaikka äidillä karheampaa isällä luirua. Pysyy päässä.

Vierailija
6/27 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenen hiuslaadun olen perinyt. Nuorena olin blondi kuin isäni, nyt keskiruskea kuin äitini. Raskaus muutti hiuslaatuni muutenkin vahvemmaksi ja taipuisammaksi.

Poika on onneksi perinyt vaaleat paksut ja taipuisat hiuksensa isänsä puolelta. Toivottavasti pysyvät päässä yhtä hyvin kuin apella. Ikää on apella jo liki 80, ja vieläkin on komeat hiukset. Oman isäni päälaki paistoi jo 30 -vuotiaana.

Vierailija
7/27 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on tummanruskeat, kiharat, paksut, vahvat ja nopeasti kasvavat hiukset. Isälläni on suht vaalean ruskeat ja suorat hiukset, ihan tavallista ohutta suomalaista laatua. Mulle siunaantui äidin hiuslaatu, loivat luonnonkiharat ja punertava tummanvaalea hiusväri, samoin siskolle. Veljelle tuli vaaleat ja ohuet hiukset.

Vierailija
8/27 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä: Ohuet, punertavanruskeat, kihartuvat ja nelikymppisenä jo reipas pälvikalju ja vetäytynyt hiusraja.

Äidillä: Paksut, suorat, tuuheat, vaaleat.

Veljellä: Suorat, superpaksut, tuuheat, vaaleat,

Minulla: Paksut, taipuisat, ruskeat.

Vierailija
9/27 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
10/27 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuet vaaleanruskeat paskat

Vierailija
11/27 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin vanhemmalla tummat suorat hiukset, aika keskipaksut. Sekä minulle että siskolleni periynyt tuo tummanruskea väri. Siskon hiukset ovat myös keskipaksut itselläni paksut ja karhea. Jostain syystä meillä lapsilla on kiharat hiukset. Muita kiharahiuksisia ei läjisuvussa ole (ja ennen kuin joku alkaa vihjailemaan eri isästä niin kerrottakoon että tiedän kumpaisenkin saaneen alun koeputkessa vanhempieni sukusoluista)

Vierailija
12/27 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni mustat hiukset niinkuin kaikilla hänen sisaruksillaan. Isälläni tummanruskeat. Itselläni oli melkein valkoiset hiukset lapsena ja muuttuivat pikkuhiljaa tummanvaaleasta vaaleanruskeaan kouluikäisenä. Nyt raskaana ollessa osa hiuksista on muuttunut todella paksuiksi kiharoiksi ja väriltään punertavan tummanruskeiksi. Melkoista vaihtelua :D

Vierailija
13/27 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä tummanvaaleat/vaaleanruskeat hiukset, tummansiniset silmät.

Isällä lähes valkoiset hiukset, hyvin vaaleansiniset silmät.

Veli kuin äiti. Minulla oranssinpunaiset hiukset ja vihreät silmät (isän suvussa punapäitä).

Niin ja äiti ei ole suomalainen, sukujuuria useassa maassa, paljon ruskeasilmäisiä.
Eli se siitä ruskeiden silmien dominanssista. Ei se ole niin suoraviivaista.

Vierailija
14/27 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosi tummanruskeat ja taipuisat (isällä joskus lähes mustat vaikka ihan suomalainen on).
Esikolla tummanruskeat, ei vielä ihan niin tummat kun mulla ja luonnon kiharat, toiseksi vanhimmalla keskiruskeat ja luonnon kiharat. Toiseksi nuorimmalla pitkät suorat, vaaleat ja nuorimmalla keskipitkät vaaleat. (Kahdella isommalla isänä mun ex, ja pienemmillä nykyinen mies jolla vaaleat hiukset).

Vierailija
15/27 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni ja isälläni mustat hiukset, isällä taipuisat.Olaan ihan suomalaisia.Veljeni ja siskoni ovat tummatukkaisisia.Itse sain kiharan, punaisen tukan. Sellainen oli myös mummollani.Myös pokani on saanut kiharan punaisen tukan.

Vierailija
16/27 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä ruskeat kiharat hiukset. Äidillä suorat vaaleat hiukset. Lapsia neljä:

- Kahdella ruskeat kiharat hiukset.

- Yhdellä ruskeat laineikkaat hiukset.

- Yhdellä vaaleat kiharat hiukset.

Vierailija
17/27 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä: tummanvaaleat hiukset,suorat hiukset kait?
Äiti:tummanvaalea, taipuisat hiukset/lainekkuutta vähän
Sisko:taipuisat/vähä lainekkuuta hiuksissa, tummanvaaleat
Sisko:tummanvaaleat, suorat hiukset.
Minä:taipuisat hiukset, tummanvaaleat.
Kaikilla vahvat,keskipaksuiset hiukset. Jokaisella tummanvaaleat hiukan erisävyiset/tummuusvaaleus asteita. Ap

Vierailija
18/27 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/27 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ruskeatukkainen ja vihreäsilmäinen. Äitini vaalea sinisilmäinen. Minä tummanvaalea ja harmaat silmät.

Vierailija
20/27 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tässä ketjussa paljon punatukkaisia. Kumma kun kadulla niitä tuskin koskaan tulee vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme