Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venäjä julistaa huomenna mahdollisen sotatilalain maahan

Vierailija
03.03.2022 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008657946.html

Spekulaatiota kokouksen sisällöstä, mutta tätä pidetään mahdollisena vaihtoehtona.

Kommentit (307)

Vierailija
201/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottu jo mutta sanotaan nyt totuus uudestaan. Äärimmäiset lait kun otetaan käyttöön niin se on varma merkki siitä että romahdus on lähellä. Kansalla on tasan kaksi vaihtoehtoa. Alistua tai nousta kapinaan.

Nyt täytyy sanoa ettet valitettavasti ymmärrä tästä asiasta yhtään mitään. 

Päin vastoin. Hän ymmärtää se erittäin hyvin!

Nuo hänen luettelemat keinot ovat olleet diktaattorien käytössä pitkin maailmaa.

Puolan sotatila mm. 1980-luvulla on lähin esimerkki. Mutta ei lopultakaan auttanut.

Chile ja Argentiina, Myanmar. Luetteloa voi jatkaa.

Vierailija
202/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Yhdysvaltain-suurlähettiläs: Venäjä ei ole uhannut vallata Suomea ja Ruotsia.

Niin no, sanoihan p utin myös etteivät hyökkää ukrainaan.

Pidä nyt kuule turpas kinni, kun et ymmärrä asioista mitään. Jos ei ole muuta sanottavaa kuin noita typeryyksiä lonkalta, niin jätä sanomatta.  Et selvästikään seuraa asioita ja tursuat vain typerää eltaantunutta moskaa.

Pietarin trollitehtaan kahvio on avattu, tarjolla kaalia ja vodkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siperian alue antaisi kiinalaisille tilaa lisääntyä. Ei enää jo hylätty yhdenlapsenpolitiikka olisi kuin muisto vain. Mielenkiintoinen ajatus.

Nykyäänhän Kiinassa alkaa olla vähän sama ongelma kuin täällä, ihmiset eivät lisäänny enää tarpeeksi. Etenkin nuoria naisia ei perhe-elämä kiinnosta sillä tavalla kuin ennen.

No kuule, kun niitä nuoria naisia ei siellä ole lainkaan samassa suhteessa kuin nuoria miehiä.

Ja niillä nuorilla naisilla on jo ihan tarpeeksi taakkaa omista vanhemmistaan joten ei siihen nyt enää välttämättä lisää kaipaa. 

Vierailija
204/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Yhdysvaltain-suurlähettiläs: Venäjä ei ole uhannut vallata Suomea ja Ruotsia.

Niin no, sanoihan p utin myös etteivät hyökkää ukrainaan.

Pidä nyt kuule turpas kinni, kun et ymmärrä asioista mitään. Jos ei ole muuta sanottavaa kuin noita typeryyksiä lonkalta, niin jätä sanomatta.  Et selvästikään seuraa asioita ja tursuat vain typerää eltaantunutta moskaa.

Pietarin trollitehtaan kahvio on avattu, tarjolla kaalia ja vodkaa.

Jos tuo olli trollitehtaalta, niin mielellään sitten lisää sieltä kaltaistesi suomityperysten sijaan.

Vierailija
205/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOTTE TYHMIÄ kirjoitti:

ihmettelen venäjän kansaa turha ihmetellä jos teitä nauretaan ja kisoista blokataan MILLOIN HERÄÄTTE   

Ja minä ihmettelen sinun loputonta tyhmyyttäsi.

Tietoa on asioista ollut viime päivinäkin, jotta kaltaisesi tyhmät ymmärtäisivät, mistä on kysymys, mutta ei vaan mene perille.

Vierailija
206/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OOTTE TYHMIÄ kirjoitti:

ihmettelen venäjän kansaa turha ihmetellä jos teitä nauretaan ja kisoista blokataan MILLOIN HERÄÄTTE   

Tietoa on asioista ollut viime päivinäkin, jotta kaltaisesi tyhmät ymmärtäisivät, mistä on kysymys, mutta ei vaan mene perille.

Mutta onko totta ja?

Vierailija
207/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna tapahtuu:

Brittien Natomies sanoi jo aiemmin, että uskoo, että Nato päättää perjantain kokouksessa, että puuttuvat sotaan.

Sale tapaa Bidenin.

Venäjän duuma pitää huomenna erikois-istunnon.

Tietääkö kukaan aikatauluja? Onko Duuman istunto ennen vai jälkeen Naton kokouksen? Jos Nato päättäisi puuttua asiaan, niin se antaisi Putinille syyn poikkeustilaan.

Salen tapaaminen on niin myöhään, että sitä ennen on jo paljon tapahtunut. Ihan hyvä ajoitus tapaamiselle.

Voi luoja. NATO ei voi puuttua sotaan, koska se tietää 3. maailmansotaa ja ydinsotaa.

NATO voi osallistua avun perille saattamiseen, jos saadaan aikaan humanitäärisiä käytäviä ruoan ja lääkkeiden toimittamiseen piiritettyille alueille.  Ja mahdollisesti myös siviilien poistumisessa, jos siitä päästään sopuun. NATO on logistiikan superosaaja.  Mutta tähän tarvitaan Venäjän suostumus, jotta saadaan operaatiota varten tulitauko ja säännöt sovituksi.

Vierailija
208/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin ehtii siis sotatilalain antamin valtuuksin nukettaa Suomen jo ennenkuin Sauli ehtii takaisin tänne rapakon takaa.

Joten jos niin käy, se niistä väitteistä että mukamas turvatakuut käypi Sauli ameriikoista Bidenilta lypsämässä tosta noin vain.

Vierailija
209/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiltun isänmaa on hätää kärsimässä joka tavalla ylimmästä johdosta alimpaan kerjäläiseen.

Siinä olisikin mielenkiintoinen kehityskulku: Kerjäläisestä johtaja ja johtajasta kerjäläinen.

Olisiko lopputulos nykyistä huonompi?

Vierailija
210/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siperian alue antaisi kiinalaisille tilaa lisääntyä. Ei enää jo hylätty yhdenlapsenpolitiikka olisi kuin muisto vain. Mielenkiintoinen ajatus.

Ei ole mielenkiintoinen, vaan kauhea, ja niin typerä, että vain mistään mitään ymmärtämättömät suomalaiset typerykset edes sairaassa, vihan saastuttamassa päässään semmoista ajattelevat.

Jos, hyvä typerys, Kiina alkaisi leviämään Siperiaan, se ilmeisesti jatkaisi leviämistään Euroopan rajoille, ja Siperiahan on sitten samoilla leveyspiireillä kuin Suomi ja sitten....ja-a, kyllä minua naurattaisi, kun sinulle kävisi just kuten haaveilet venäläisille käyvän.

Kannattaa olla varovainen siinä, mitä toivoo. Toiveet voivat käydä toteen nopeammin kuin uskotkaan.

Vierailija
211/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielenkiintoinen, vaan kauhea, ja niin typerä, että vain mistään mitään ymmärtämättömät suomalaiset typerykset edes sairaassa, vihan saastuttamassa päässään semmoista ajattelevat.

Jos, hyvä typerys, Kiina alkaisi leviämään Siperiaan, se ilmeisesti jatkaisi leviämistään Euroopan rajoille, ja Siperiahan on sitten samoilla leveyspiireillä kuin Suomi ja sitten....ja-a, kyllä minua naurattaisi, kun sinulle kävisi just kuten haaveilet venäläisille käyvän.

Kannattaa olla varovainen siinä, mitä toivoo. Toiveet voivat käydä toteen nopeammin kuin uskotkaan.

Ymmärtääkö venäläiset paremmin siis?

Vierailija
212/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi vauva, vauva

Oi vauva, vauva

Kuinka mun ois pitänyt tietää

että jokin ei ollu ihan kunnossa?

Oi vauva, vauva

Ei ois pitänyt antaa sun mennä

Ja nyt oot poissa näköpiiristä, joo

Näytä mulle

miten haluut sen

Kerro mulle, vauva

Koska mun pitää nyt tietää

Voi, koska

Yksinäisyys tappaa mut, ja mun

mun pitää tunnustaa, mä yhä uskon

Kun en oo kanssas, niin tuun hulluksi

Anna mulle merkki

Lyö mua vauva kerran vielä!

Vierailija
213/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna tapahtuu:

Brittien Natomies sanoi jo aiemmin, että uskoo, että Nato päättää perjantain kokouksessa, että puuttuvat sotaan.

Sale tapaa Bidenin.

Venäjän duuma pitää huomenna erikois-istunnon.

Tietääkö kukaan aikatauluja? Onko Duuman istunto ennen vai jälkeen Naton kokouksen? Jos Nato päättäisi puuttua asiaan, niin se antaisi Putinille syyn poikkeustilaan.

Salen tapaaminen on niin myöhään, että sitä ennen on jo paljon tapahtunut. Ihan hyvä ajoitus tapaamiselle.

Suomen presidentiltä jo Koivisto vei riittävät valtaoikeudet päättää mitään. Bidenin luokse olisi pitänyt lähteä pääministeri eli tässä tapauksessa Marinin, jos olisi oletettavissa, että siellä jotain todella tärkeää oikein päättämällä päätetään. Miksi Biden kutsui Salen eikä pääministeriä? Onko Marin liian väärän ikäinen? Vai sanoiko Marin itse Salelle, et mee sä, mä en nyt ehdi. Enpäs tiedä. Sale tietää mut ei kerro!

Eikös Suomessa presidentti päätä ulkopolitiikkaan ja puolustukseen liittyvät asiat, ei pääministeri.

Mun käsittääkseni ei. Sen tiedän, että Koivisto kavensi radikaalisti presidentin valtaoikeuksia ja katui jossain vaiheessa itsekin sitä, miten paljon hän niitä kavensi. Mutta joku viisaampi täsmentäköön. Sen tiedän, että vuosikausia tästä on puhuttu ja muistutettu ihmisiä siitä, ettei presidentti enää nykyään mistään päätä.

Voi hyvänen aika teidän kanssanne! Tästä asiasta jankutetaan mediassa jokaikinen päivä ja vielä useaan kertaan. 

Marin, joka vaalikoneessa ilmoitti kannakseen, että presidentti on turha ja joutaa poistoon, ja joka vielä koronakohelluksensakin alussa tölvi presidenttiä eikä ajatellut kansalaisten ja maan parasta eli kuunnellut itseään fiksumpaa Niinistöä, on ykskaks ymmärtänyt presidentin tarpeellisuuden ja tukeutuu kaiken aikaa häneen.

Joka päivä mm Marin muistuttaa, että perustuslain mukaan presidentti johtaa ulkopolitiikkaa yhdessä valtioneuvoston kanssa. Siis molemmilla sanansa sanottavana ja yhteistä näkemystä etsien.

Sen sijaan presidentti on yksiselitteisesti puolustusvoimien ylipäällikkö (mistä muistuttaa sekin, että hänellä on adjutantit). Mutta omasta päähän pistostaan ei hänkään voi sotia aloittaa tms.

Liittymisistä kansainvälisiin järjestöihin (jollainen NATOkin on) päättää viime kädessä eduskunta hallituksen mahdollisesta esityksestä.

Kaikki tieto löytyy perustuslaista. 

Vierailija
214/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OOTTE TYHMIÄ kirjoitti:

Taisi mennä tunteisiin..... Jokos Putkus Jaatkonen on liittynyt venäjän taistelujoukkoihin? Tai hänen alaisensa? Tervemenoa sinne eturiiviin taistelemaan omaan aatteen puolesta

Vierailija
215/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottu jo mutta sanotaan nyt totuus uudestaan. Äärimmäiset lait kun otetaan käyttöön niin se on varma merkki siitä että romahdus on lähellä. Kansalla on tasan kaksi vaihtoehtoa. Alistua tai nousta kapinaan.

Nyt täytyy sanoa ettet valitettavasti ymmärrä tästä asiasta yhtään mitään. 

Paas kertoen ne sun vaihtoehtoiset "totuudet" millä tästä eteenpäin. Annas kun arvailen. Putler saa tehdä mitä haluaa ja kukaan ei saa arvostella sitä.  Tiedäthän että diktaattorille olet vain hyödyllinen idari. Putler arvostaa vihollisiakin enemmän kuin teitä saappaidensa nuolijoita. Omien hylkiö vihollisen nuolija on alhaisin kaikkien mielestä. Sulla ei ole tulevaisuutta missään. 

Vierailija
216/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi mennä leveys- ja pituuspiirit sekaisin.

Vierailija
217/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi mennä leveys- ja pituuspiirit sekaisin.

Pituus ja leveyspiirit ovat länsimaista hapatusta sanoo putler. Sen säälittävän bunkkerihemmon suusta on tullut vain yksi sanonta mikä on jollain tavalla totta. "kun on voimaa niin ei tarvitse järkeä". Se on näköjään toiminta tapansa.

Vierailija
218/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti se pitää paikkansa, että venäläiset suunnittelevat ukrainalaisten siviilien teloituksia Melitopolissa, jos nämä vastustavat tai protestoivat tai nousevat vastarintaan. Ihan kuten esim. Saksan miehittämässä Ranskassa 1940-luvulla...

"Russia plans public executions for Ukrainian Civilians who protest"

"Dear Russian Soldiers, if you didn't realize you were the bad guys before, you should realize it now. Adopting the tactics of Hitler and Stalin are never a good idea."

https://imgur.com/gallery/PMThu72

Vierailija
219/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän Kiinassa alkaa olla vähän sama ongelma kuin täällä, ihmiset eivät lisäänny enää tarpeeksi. Etenkin nuoria naisia ei perhe-elämä kiinnosta sillä tavalla kuin ennen.

No kuule, kun niitä nuoria naisia ei siellä ole lainkaan samassa suhteessa kuin nuoria miehiä.

Ja niillä nuorilla naisilla on jo ihan tarpeeksi taakkaa omista vanhemmistaan joten ei siihen nyt enää välttämättä lisää kaipaa. 

Niin, en minä sanonutkaan, että nuorten naisten PITÄISI olla tekemässä urakalla lapsia. Ymmärrän kyllä haasteet varsin hyvin. Moni haluaisikin lapsia, mutta elämäntilanne ei anna periksi. Sama kuin täälläkin.

Vierailija
220/307 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu törmännyt Twitterissä aika käsittämättömiin kommentteihin, joissa suorastaan VAADITAAN Naton osallistuvan konfliktiin pelastaakseen ukrainalaiset, ja haukutaan Nato-maita pelkureiksi, kun eivät uskalla auttaa?

Minä näen tuollaisia koko ajan enemmän. Ensin luulin, että ihmisillä vain menee tunnekuohut överiksi, eivätkä tajua mitä riskejä tuossa on. Nyt kun näen niitä useammin, olen alkanut epäillä, että nuokin ovat jotain trolleja. Ei voi olla noin paljon hölmöjä, joiden mielestä ydinsota ei ole riski eikä mikään sen rinnalla, että pitäisi auttaa ukrainalaislapsia pommittamalla venäläisten joukkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi