Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän 2-vuotias nukahtaa?

Vierailija
29.07.2015 |

Omaan sänkyyn itsekseen vai nukutatteko?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v 3kk ja nukahtaa omaan sänkyyn kun äiti/isä on samassa huoneessa. Yleensä n 10minuutissa joten ei olla nähty tarpeelliseksi muuttaa tapaa. Välillä nukahti n kuukauden ajan itsekseen mutta nykyään tarvitsee sen että joku on lähellä samassa huoneessa.

Vierailija
2/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen ikäistä enää nukuteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 1-vuotiaaksi asti nukahti itsekseen, mutta pian lastensänkyyn siirtymisen jälkeen alkoi niin älytön sängystä karkailu ettei mikään muu auttanut kuin alkaa nukuttamaan. Tosin meillä tämä nukuttaminen ei ole mitään vieressä makaamista ja silittelyä (ei ole koskaan voinut sietää sellaista nukkumaan mennessä), vaan istun sängyn vieressä lattialla ettei tule pois sieltä ja olen henkisenä turvana :)

Vierailija
4/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan sänkyyn iltasadun jälkeen

Vierailija
5/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla samassa huoneessa. Luen kirjaa tai olen netissä. Sama se istunko siellä lapsen huoneessa vai olkkarissa kun nuo on ne mun iltahuvit enivei.

Vierailija
6/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v9kk. Keksi pari kuukautta sitten miten pinniksestä tullaan pois ja sen jälkeen olen istunut vieressä kunnes nukahtaa, muuten karkailu aivan posketonta. Joskus nukahtaminen kestää toista tuntia (mutta yleensä nukkuu sitten aamuun asti). Aika aikaa kutakin. Tässä istun nytkin.

Vierailija
7/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasatu luettiin yhdessä ja vietiin sänkyyn ja sanottiin heihei.
Nyt poika on kolme ja samalla kaavalla mennään edelleen.
Vanhempaa tytärtä piti joskus käydä muistuttamassa että nyt nukutaan eikä leikitä.
Mutta muuten samalla kaavalla.

Vierailija
8/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasadun ja unilaulun jälkeen omaan sänkyyn yksin. Nukahtaa ihan parissa minuutissa. Vauvavuotena saimme kärsiä nukkumisongelmista ihan tarpeeksi, joten tämä tuntuu todellakin taivaan lahjalta. 

Vierailija
9/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:55"]Täytyy olla samassa huoneessa. Luen kirjaa tai olen netissä. Sama se istunko siellä lapsen huoneessa vai olkkarissa kun nuo on ne mun iltahuvit enivei.
[/quote]

Seiska kysyy: miten näet lukea? Minäkin lukisin mielelläni, mutten ole ratkaissut miten näkisin tekstin. Mietin eikö lamppu tms. häiritse lasta.

Vierailija
10/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylissä puoliuneen ja kunnolla nukahtaa omaan sänkyyn. 

Vierailija
11/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:52"]

Ei sen ikäistä enää nukuteta.

[/quote]

Maailmaan mahtuu paljon kaikenlaista. Meillä nukutetaan yli tuplasti vanhempikin lapsi. Ihania iltahetkiä, kun halitaan ja puhutaan niistä asioita, mistä lapsi ei ikinä päiväsaikaan avaudu.

Vierailija
12/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittelen ja luen iltasadun. Joskus vaatii vähän pidemmän lukuhetken, joskus riittää pari sivua. Välillä riittää että hetken lukee ja sitten lähtee pois, toisinaan lapsi haluaa minun lukevan nukahtamiseen saakka. Pääsääntöisesti nukuttamiseen menee 10-20min.

Vierailija
13/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeää oman sänkyynsä, sanoo hyvää yötä ja nukahtaa. Oven jätän auki ja perheen iltamenojen äänet kuuluvat eli tietää, että paikalla ollaan.

Vierailija
14/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sen vieressä ja aluksi hän haluaa halia. Sitten olen vauvapalstalla kännykällä, kunnes nukahtaa. Aina ollut hänelle erittäin hankalaa nukahtaminen. Kokeilimme yksinjättämistä, mutta leikkimiseksi tai hysteeriseksi huutamiseksi se meni aina. Tunnin tai ylikin kestää, ennenkuin nukahtaa, ihan sama mihin aikaan aloitetaan nukutus.