Saako kauppaan mennä oman muovikassin kanssa?
Täytyykö jotenkin pystyä todistamaan, että se on oma?
Kommentit (60)
Tietysti voi, ja on jopa suositeltavaa. Ei ole järkeä ostaa jatkuvasti uusia muovikasseja, kun harvemmin ne siitä yhdestä käyttökerrasta pilalle menevät.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:44"]
S-marketin muovikassi repesi kun pakkasin tavaroita. Tyly mieskassa veloitti uudesta kassista! Vaikka sanoin että se hajosi. Muutenkin oli vaikeata saada sitä kassia kun muita jonossa. Pitäis aina olla varakassi mukana.
[/quote]
Siis toi on oikeesti jo aika törkeetä!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:00"]
[quote author="ExoPol" time="29.07.2015 klo 20:32"]
No saa tietysti. Ja useinhan ne pussit on niin rytyssä, ettei niitä voi mitenkään sekoittaa kassalla roikkuviin..=)
[/quote]
Siis mä olen oikeesti nähnyt kun edessäni oleva asiakas ostoskärryjen kanssa meni kassalle, otti vaivihkaa kassaa tarkkaillen kaksi muovikassia tiskin varjossa ja rypisti ne kärryn nurkkaan. Kassan jälkeen otti ne sieltä ja pakkasi toiseen ostokset ja laittoi toisen sinne ostosten kanssa. Ihan tavalliset, ei pultsari-ostokset ja tavallinen ihminen.
[/quote]
Mä otan aina niitä hedelmäpusseja, joihin sitten pakkaan ne ostokset kassalla. Joissakin kaupoissa on siinä kassallakin niitä samoja pusseja ihan ilmaiseksi. Ne on ihan tosi tyylikkäitäkin! Ja sit jos ottaa vielä niitä s-marketin biohajoavia pusseja, niin ei tarvi erikseen ostaa mitään kalliita bioska-pusseja biojätteitä varten.
Kannattaa niitä kassalla olevia hedelmäpusseja ottaessa huomioida se, että kokemuksen syvällä rintaäänellä 4 oluttölkkiä on sopiva määrä yhtä pussia kohden. Viidennestä ovat jo vaarassa hajota. Eli kun ostatte esim. 20 tölkin yhden illan annoksen, niin on suositeltavaa pakata ne viiteen ilmaiseen hedelmäpussiin (kun monipakkauksessa ovat monesti kalliimpia litrahinnaltaan).
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:26"]
Kannattaa niitä kassalla olevia hedelmäpusseja ottaessa huomioida se, että kokemuksen syvällä rintaäänellä 4 oluttölkkiä on sopiva määrä yhtä pussia kohden. Viidennestä ovat jo vaarassa hajota. Eli kun ostatte esim. 20 tölkin yhden illan annoksen, niin on suositeltavaa pakata ne viiteen ilmaiseen hedelmäpussiin (kun monipakkauksessa ovat monesti kalliimpia litrahinnaltaan).
[/quote]
Ootko testannut niiden biopussien kestävyyttä? Saattavat olla vieläkin heikompia?
Miksi mihinkään kysymykseen ei voi vastata asiallisesti. Tääkin lähti käsistä.
Muuten 48 ne biohajoavat tulee kalliimmaksi kuin rullassa tai itse tehtynää. Niistä otetaan hinta.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:39"]
Miksi mihinkään kysymykseen ei voi vastata asiallisesti. Tääkin lähti käsistä.
Muuten 48 ne biohajoavat tulee kalliimmaksi kuin rullassa tai itse tehtynää. Niistä otetaan hinta.
[/quote]
Häh? Ei sitä ainakaan noissa mun kauppakuiteissa näy, että olisi otettu hinta niistä biohajoavasta hedelmäpussista, johon olen hedelmäni tai vihannekseni pakannut...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:26"]Kannattaa niitä kassalla olevia hedelmäpusseja ottaessa huomioida se, että kokemuksen syvällä rintaäänellä 4 oluttölkkiä on sopiva määrä yhtä pussia kohden. Viidennestä ovat jo vaarassa hajota. Eli kun ostatte esim. 20 tölkin yhden illan annoksen, niin on suositeltavaa pakata ne viiteen ilmaiseen hedelmäpussiin (kun monipakkauksessa ovat monesti kalliimpia litrahinnaltaan).
[/quote]
Tätä minä sanon jo järkevyydeksi.
Minä olen mennyt. Kerran myyjä puuttui kassiin ja vähän hankalaahan se oli, kun en mitenkään pystynyt todistamaan, että se oli edelliseltä reissulta.
Minulla on useimmiten vanha muovikassi. Kaivan sen suurieleisesti repusta kassalla.
Ei saa mennä missään nimessä, jos ei todistusta mukana!
Vähintään kirjallinen todistus muovipussista jossa kahden todistajan allekirjoitukset nimenselvennyksineen.
Sitä paitsi se hinta pitäisi olla selkeästi esillä jo siinä hedelmäpussitelineessä, jossa on maksullisia pusseja. (Jos siis olisivat maksullisia)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:58"] Voiko esimerkiksi alepaan mennä vaikka alepan kassi kädessä, missä on kaljaa, ostamaan lisää kaljaa ilman kuittia? Voiko vaan haistatella myyjälle vaikka henkilökohtaisuuksia ja vaatia tekemään inventaarion ellei haahka muuten usko? [/quote] Kokeile tehdä noin ja raportoi tänne miten myyjä suhtautui? Vastauksena ap:n kysymykseen:voi,se on hyvä tapa säästää rahaa ja luontoa.Kuulemma käytetty muovikassi on kangaskassiakin ekologisempi,kangaskasseihin käytetään epäekologisesti käytettyä puuvillaa. [/quote] Kyllähän kangaskassi voi olla vaikka luomupuuvillaa tai polyesteria tai polyamidia joista kaksi viimeksi mainittua eivät mene miksikään kovassakaan käytössä. Uskon, että useita vuodia käytössä oleva kangaskasdi on ekologisempi kuin muovikassi, joka ei kovin monta käyttökertaa rikkooontumatta kestä.
[/quote]
Luomupuuvillakin on epäekologisempaa kuin muovikassi. Puuvilla vaatii runsaasti vettä, ja sitä viljellään kastelua vaativilla alueilla. Muovipussia ei montaa kertaa tarvitse käyttää uudelleen ennen kuin sen ekologinen jalanjälki on pienempi kuin pitkäänkin käytössä olevan puuvillakassin.
[/quote]
Juuri näin.Voihan se kangaskassi tosiaan olla vaikka polyesteria tai hamppua,mutta yleensä ne on sitä puuvillaa,jonka viljely ei ole hyväksi maapallolle.
[/quote]oispa munkin kangaskassi hamppua.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:08"]
Huomasin kerta kuitista että myyjä oli velottanut omasta vanhasta kassistani...
[/quote]
Kuitit pitää muutenkin aina tarkistaa. Olisin muuten kirjannut tämän sarjaan "kysytkö tosissasi", mutta voihan sitä tosiaan olla niin "ahneita" kassoja, että velottavat aina kassin. Yksinkertaista pitää mukana aivan eri liikkeen kassia, esim. jotain vahvempaa ja kestävämpää erikoisliikkeen kassia tavallisessa ruokakaupassa. Toinen kikka on jo aiemmin mainittu, eli kaivetaan se suurieleisesti taskusta, ja vasta maksamisen jälkeen.
TODELLA WT MENNÄ OMAN KASSIN KANSSA!!!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:58"]
Voiko esimerkiksi alepaan mennä vaikka alepan kassi kädessä, missä on kaljaa, ostamaan lisää kaljaa ilman kuittia? Voiko vaan haistatella myyjälle vaikka henkilökohtaisuuksia ja vaatia tekemään inventaarion ellei haahka muuten usko?
[/quote]
Kokeile tehdä noin ja raportoi tänne miten myyjä suhtautui?
Vastauksena ap:n kysymykseen:voi,se on hyvä tapa säästää rahaa ja luontoa.Kuulemma käytetty muovikassi on kangaskassiakin ekologisempi,kangaskasseihin käytetään epäekologisesti käytettyä puuvillaa.
[/quote]
Kyllä saa mennä, haloo :D Kunhan pystyt todistamaan että tukit sen tavarakassisi kanssa sisään etkä pelkästään lähde sen kanssa ulos. Viimeistään sellainen kapistus kuin valvontakamera kiltisti todistaa tällaisen asian jos siitä tulee vääntöä. Toisinaan ihmettelen vallitsevaa tyhmyyttä...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:58"]
Voiko esimerkiksi alepaan mennä vaikka alepan kassi kädessä, missä on kaljaa, ostamaan lisää kaljaa ilman kuittia? Voiko vaan haistatella myyjälle vaikka henkilökohtaisuuksia ja vaatia tekemään inventaarion ellei haahka muuten usko?
[/quote]
Kokeile tehdä noin ja raportoi tänne miten myyjä suhtautui?
Vastauksena ap:n kysymykseen:voi,se on hyvä tapa säästää rahaa ja luontoa.Kuulemma käytetty muovikassi on kangaskassiakin ekologisempi,kangaskasseihin käytetään epäekologisesti käytettyä puuvillaa.
[/quote]
Kyllä saa mennä, haloo :D Kunhan pystyt todistamaan että tukit sen tavarakassisi kanssa sisään etkä pelkästään lähde sen kanssa ulos. Viimeistään sellainen kapistus kuin valvontakamera kiltisti todistaa tällaisen asian jos siitä tulee vääntöä. Toisinaan ihmettelen vallitsevaa tyhmyyttä...
[/quote]
Siis tulit. Ei saa tukkia kulkuväylää.
Ei voi olla laillista rahastaa muovipusseista, jonka asiakas tuo mukanaan. Sehän olis sama, kuin jos asiakkaalla on vaatteet päällä kaupassa, niin laskutetaan niistä, kun ei oo varma onko ne ollut jo valmiina vai onko ne otettu hyllystä. Kyllä ihmisillä saa olla omaa omaisuutta, myös muovipusseja, mukana kaupassa ilman että niistä varmuuden vuoksi laskutetaan!
Ei minultakaan ole otettu biopusseista hintaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:29"]Minulla on useimmiten vanha muovikassi. Kaivan sen suurieleisesti repusta kassalla. [/quote]vitun köyhä
[/quote]
Apua. Tää on paras! Oikeasti mua vituttaa tää palsta, mutta koukussa olen:). On kuitenkin hulvattoman hauskojakin hetkiä täällä:D.