Ei mee häävisti seurakunnillakaan, ruoka avustusvarat käytetty
Itselle ja lapselle en saanut ruoka apua, sanottiin että tämänvuoden avustukset on jo käytetty.. Nyt on vasta heinäkuu!! :((
Itse pärjään kyllä paljaalla kahvillakin, mutta lapsi ei. Täytyy laittaa lapsi sitten kaverilleen syömään! Ensimmäisen kerran kävi nyt niin, että diakoniatoimisto ei voinut auttaa.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:20"]
Ota yhteyttä iltalehteen ja pyydä että antavat sinulle lehti tilaa. Jospa sinäkin saisit sitä kautta rahahanat auki ja kappas, ihmisten silmät kostuvat, antavat sinulle rahat ja sait ostettua lapsellesi ruokaa ja itsellesi kahvia :-) Toimii.
[/quote]
Hommaa kuva netistä keskosvauvasta ja hopsassaa, koko suomi lahjoittaa rahaa epämääräisille tileille
[/quote] Säde vauvan tapaus ja ap:n tapaus on kaksi eri asiaa idiootti!
Kyllä se niin on että rahat menevät väärään paikkaan jos lapselle ei ole ruokaa tarjota. Mietipä sitä hetki. Olen selvinnyt 4 vuoden koulusta yksinhuoltajana. Ruoasta en ole koskaan tinkinyt. Itsestäni kyllä. Itselleni en ostanut koskaan mitään. Samoissa rääsyissä kuljin. Jos jotain pakko etsin kirpparilta. Lapsi ei ole koskaan jäänyt ilman ruokaa tai vaatetta. Kyllä sekin aika tulee että saa itsellekin jotakin.
Minulla noista ajoista jo aikaa. Teinini tulee ensi viikolla kielimatkalta jonka minä maksoin. Itse en päässyt kesälomallani mihinkään 50km kauemmas siksi ettei ole rahaa minun matkustaa.
Tuo lapsi on enää tässä niin häviävän hetken. Teen kaikkeni sen eteen että saa hyvät lähtökohdat elämälleen. Mieti ap.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:44"] Onhan sossukin olemassa. Jos taas ette saa sieltä rahaa, niin se tarkoittaa sitä että teillä on vara myydä jotain, oma asunto yms. Tai joku säästötili jossa teillä on rahaa. Kaikkea ei voi saada, siis omistusasuntoa ja pitää säästötiliään samalla, kun kerjää ruokaan rahat muualta. Sehän olisi täysin epäreilua jos niin olisi. [/quote] Säästötilejä ei ole! Vuokralla asutaan, joten asuntoakaan ei voi myydä. Toimeentulotuki n. 419€ maksetaan joka kuukauden ensimmäinen päivä. Loppukuusta tekee aina tiukkaa! Alkukuusta jouduin ostamaan toiset kengät, koska edelliset meni rikki ja tekivät haavan jalkaan.. ap [/quote] Anteeks nyt vaan, mutta sä saat 485€, lapsen osuutta en tiedä, ehkä 200€ - 300€ ja elatusmakut ainakin n. 150€, oletan, että olet yh, lapsilisä otetaan tuloina huomioon tttuessa, joten ei lasketa. Asumistuki menee varmaan suoraan vuokranantajalle, joten sitä en laske tuloihin. Joten mihin rahat menee?
[/quote]
Yksihuoltajan osuus on 523€, pienen lapsen n. 300€. lapsilisä on yh-korotuksella 144€, minimielari on 155€ ja sit asumistuki. Totuus on se, että ap saa käteen vuokran jälkeen lakisäteisen perusosan eli hieman yli 800€ kuussa. Hän itse perheen aikuisena päättää sen mihin rahat menee. Muistuttaisin, että ap saa sossusta myös kaikki terveysmenot ja lääkkeet korvattuna sekä sähkölaskun.
Matalapalkka-alalla olevilla jää usein paljon vähemmän käteen kuin sossupummeilla.
[/quote]
Vittu, mulla jäi töissä käydessä alle 500 käteen kuussa, koska bensoihin meni useampi satanen.. ei saatana.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:45"]
Miksi yhteiskunnan pitäisi auttaa ihmisiä kaikessa. Pitäisi saada kaupungin asunnot ja ilmaiset ruokakassit ym. Ymmärrän sairaat ja vanhukset, mutta terveet aikuiset eivät mitään itse viitsi yrittää. Marjoja voisi kerätä ja tehdä niistä ruuanjatkoa. Koko ajan naristaan.ettei saa tarpeeksi sossusta rahaa.. Kaljaan ja tupakkaan riittää kyllä rahaa. Tekevälle kyllä löytyy töitä kun ei ole turhan nuuka.
[/quote]
Yhteiskunnan täytyy maksaa siksi, koska on itse lakinsa säätänyt.
Olisin hakenut jo aikoja sitten puut metsästä ja rakentanut itselleni talon, mutta kaikki ne ovat varastettuja ja säädeltyjä. En tarvitsisi asumistukia.
Kysymyshän on siis aivan päinvastainen. Tässä yhteiskunna ei ole vapautta tehdä itse asioita.
Lisäksi kun oman talon saisi vapaasti rakentaa, niin elämiseenhän riittäisi 1-2 pvä viikossa työtä. Eivät ne porkkanat metrin lumihangessa kasva. Kesällä ne kasvatetaan ja talvella syödään. Lisäksi nykypäivänä löytyy traktronit ja pelit ja vehkeet, joten kaiken pitäisi olla jopa helpompaa, mutta sääntelemällä yhteiskuntaa väärin ja estämällä oma tekeminen tämä tilanne on saatu aikaan.
Muna vai kana, kysymys nääs.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:44"] Onhan sossukin olemassa. Jos taas ette saa sieltä rahaa, niin se tarkoittaa sitä että teillä on vara myydä jotain, oma asunto yms. Tai joku säästötili jossa teillä on rahaa. Kaikkea ei voi saada, siis omistusasuntoa ja pitää säästötiliään samalla, kun kerjää ruokaan rahat muualta. Sehän olisi täysin epäreilua jos niin olisi. [/quote] Säästötilejä ei ole! Vuokralla asutaan, joten asuntoakaan ei voi myydä. Toimeentulotuki n. 419€ maksetaan joka kuukauden ensimmäinen päivä. Loppukuusta tekee aina tiukkaa! Alkukuusta jouduin ostamaan toiset kengät, koska edelliset meni rikki ja tekivät haavan jalkaan.. ap [/quote] Anteeks nyt vaan, mutta sä saat 485€, lapsen osuutta en tiedä, ehkä 200€ - 300€ ja elatusmakut ainakin n. 150€, oletan, että olet yh, lapsilisä otetaan tuloina huomioon tttuessa, joten ei lasketa. Asumistuki menee varmaan suoraan vuokranantajalle, joten sitä en laske tuloihin. Joten mihin rahat menee?
[/quote]
Yksihuoltajan osuus on 523€, pienen lapsen n. 300€. lapsilisä on yh-korotuksella 144€, minimielari on 155€ ja sit asumistuki. Totuus on se, että ap saa käteen vuokran jälkeen lakisäteisen perusosan eli hieman yli 800€ kuussa. Hän itse perheen aikuisena päättää sen mihin rahat menee. Muistuttaisin, että ap saa sossusta myös kaikki terveysmenot ja lääkkeet korvattuna sekä sähkölaskun.
Matalapalkka-alalla olevilla jää usein paljon vähemmän käteen kuin sossupummeilla.
[/quote]
Vittu, mulla jäi töissä käydessä alle 500 käteen kuussa, koska bensoihin meni useampi satanen.. ei saatana.
[/quote]
Siirry mielummin tinneriin tai lakkaan. Molemmat on halvempi käyttää eikä näy testeissä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:37"] Mihin ne rahat oikein menee teillä? [/quote] Toimeentulotuella ja lapsilisillä ei elä kokonaista kuukautta, vaikka mitenpäin laskisi. Alkoholiin ja tupakkaan rahat eivät mene! ap [/quote] Helposti elää. Minä elätän itseni, ryyppäämiseni, tupakoimiseni, shoppailuni, maksan laskuni ja vuokrani aina ajallaan ja elätän kissani. Sinun pitäisi vielä saada enemmän rahaa käteen koska lapsi. Joten mihin ne rahat oikeasti menee ? Lasta pitäisi ajatella ensimmäisenä. Ja kyllä, haen töitä kokoajan ennen kuin kukaan alkaa valittamaan.
[/quote]
Mielestäni sama raha pitäisi tulla eläinten omistajalle, kuin lapsienkin omistajille. Niihinkin uppoaa paljon rahaa ja eläinlääkärikulut on sikamaisia. 15 minuutin käynti saattaa maksaa 75-100 euroa. Kuka sellaisia palkkoja tienaa edes töissä? 400e tunti? Aivan sikamaista rahastusta, eikä eläinten lääkkeitä saa apteekista itse hakemalla, joten on pakko raahata se elukka näille riistäjille.
[/quote]
Ei pitäisi. Lemmikin ottaminen on ihan vapaaehtoista. Tuntuisi tyhmältä kinuta rahaa kissani elättämiseen, kun itse olen päättänyt sen ottaa. Kissa on kuitenkin eri asia kuin lapsi.
[/quote]
No kyllä se lapsen hankkiminenkin on pääasiassa vapaaehtoista...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:38"]
On ainakin harvinaisen paljon asiattomia kommentteja, etten sanoisi räävittömiä. Voisi olla htvä kokeilla sitä ihanaa yksinhuoltajan elämää parinkin lapsen kanssa. Monessa kaupungissa on kyllä vapaaehtoisten organisoimia ruoka-apuja, esim. Espoossa Manna-apu. Viranomaiset voivat antaa niistä tietoa. Yksi hyvä puoli kaikessa on: lapset kasvavat. Itse olemme vieneet 10 lapsen porukan vastuulliseen aikuisuuteen, suurimmalla osalla opiskelut opiskeltu ja työelämän ensi vuodet menossa. Kyllä siellä matkalla useampi työttömyysjakso oli, rukous maittoi ja leipäjonokin tutuksi tuli. Mutta summa summarum: kannatti se sittenkin! Ihania nuoria monen mutkan jälkeen. Kaikkea hyvää teille!
[/quote]
Aivan itse aiheutettua se yh:oilu on. Miksei mies kelvannut? Miksi teki lapsia miehen kanssa, joka ei kerran kelvannut.. jne.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:28"]
Just. Rahaa on sun kahveihin, mutta ei lapsen ruokaan. Onhan ripsien ja kynsien pidennykset kuitenkin hoidossa?
[/quote]
Ap voisi myydä vaikka puhelimensa ja tietokoneensa jolla täällä tsättäilee, sekä lopettaa liittymät.
Säästyy pitkä penni.
[/quote]
Netti myöskin säästää rahaa kun voi tutkia halvimmat tarjoukset ja ostospaikat, wink ;)
Mihin sähkön hinta perustuu? Ei mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:14"]
Mihin sähkön hinta perustuu? Ei mihinkään.
[/quote]
Voimala joka on rakennettu kymmeniä vuosia sitten. Onko valmistuskustannukset kuoletettu -on. Vaan sähkön hintahan onkin keksitty aivan omasta päästä.
Olen aina ihmetellyt että miksi muka yksinhuoltajat eivät muka pärjää? He saavat lapsilisää ym muuta ja pystyvät vedota lapsen hätään ja viimeistään silloin löytyy asunto jne. Toista se on meillä yksinäisillä miehillä jotka saamme vain työkkärirahat, mutta niistäkin pystyy säästämään vaikka 400e kk (jos haluaa). Jos et pärjää lapsen kanssa on parempi että lapsi pääsee syömään lastenkotiin. Jos lapsi näkee nälkää niin silloin äiti/isä ei kykene huolehtimaan ja valtio osaa ja pystyy kasvattaa lapsen.
Juha.
Kyllä niillä rahaa on! Mutta ei ev-lutit ole oikeita uskovia suurin osa. He voivat siis aivan hyvin kerätä kirkollisverot ahneuttaan. Homokirkko ei ole Jeesuksen kirkko.
Ap onko sinun paikkakunnallasi esim. vapaakirkkoa tai baptistikirkkoa? Käypä siellä.
Ime parsaa, pummi! Miksi lisäännyit, pummi?! :D
Miksi yhteiskunnan pitäisi auttaa ihmisiä kaikessa. Pitäisi saada kaupungin asunnot ja ilmaiset ruokakassit ym. Ymmärrän sairaat ja vanhukset, mutta terveet aikuiset eivät mitään itse viitsi yrittää. Marjoja voisi kerätä ja tehdä niistä ruuanjatkoa. Koko ajan naristaan.ettei saa tarpeeksi sossusta rahaa.. Kaljaan ja tupakkaan riittää kyllä rahaa. Tekevälle kyllä löytyy töitä kun ei ole turhan nuuka.