Olen murkkuni mielestä tiukkis.
Tiukkismutsi ja aiheutan tällä enemmän pahaa kuin hyvää.
Väännön aiheena, jälleen kerran, ruutu-ja peliajat. Sekä herkkujen syöminen. Anteeksi mulk, eikun murkkurakkaani, jotenkin en ihan usko että täysin rajatta kontrolloisit itse paljon yhtään ruutuaikaasi, tai pelaamisaikaasi, herkkujen syömistä ehkä ja sekin vain koska et raaskisi syödä kaikkea samantien.
Nyt kesälomalla pelannut 3pvää lukuunottamatta joka ikinen päivä, 2-3h! Arkena ollut rytmi, että 2, joskus 3 arkipvänä 1,5-2h ja lisäksi vkonloppuisin kumpanakin päivänä 2-2,5h/pvä. Miten tuo voi olla liian vähän, kysyn vain??! Niin ja noiden lisäksi tulee tietty iPadin kyttääminen JA iänikuisen kännykän haliminen.
Terv.tiukkisrageseniilimamma
Kommentit (33)
Monen mamman mielestä esim salkkareiden + elokuvan katsominen illalla voi olla ok, mutta ai että kun kyseessä on pelaaminen niin sittenhän pelihousut repeää.
Pelkkä elokuvien tai sarjojen vahtaaminen on PALJON typerämpää, siinä ei esim kehitä aivojaan yhtään. Pelaamisessa JOUTUU käyttämään omia aivoja, se vaatii tarkkuutta ja näppäryyttä. Pelaaminen on OIKEASTI hyödyllistä monessa osa-alueessa. Mieheni on pelannut koko nuoruutensa ja nyt osaa täydellisesti englantia (joutuu käyttämään pelikaverien kanssa kommunikointiin), sorminäppäryys on moneen muuhun verrattuna paljon parempi ja saanut kiitosta tästä töissä. Osaa myös loogisesti ajatella erilaisia pulmia, koska pelatessa niin on joutunut tekemään.
Itse olen katsonut vain telkkaria ja huomaan motoriikan olevan huonompi, joskin normaali. Onhan siinä tuotu kaikki kuin tarjottimella eteen eikä ole itse tarvinnut tehdä yhtään mitään.
Mieheni on avannut silmät pelaamiselle, se ei ole ollenkaan huono juttu.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:04"]
Kokeilepa huviksesi, paljonko lapsi viettää aikaa puhelimen kanssa jos et nalkuta siitä. Yllätykseksesi voit huomata, että ero onkin aika pieni nykyiseen määrään verrattuna. Joten hiukan pipoa löysäämällä voit lopettaa nämä marinat puhelimen käyttöajoista.
[/quote]
Tämä ei toimi. Minä en jaksa nalkuttaa, enää. Teini ottaa kännykän käteensä heti silmät avattuaan, lopettaa siihen kun yöllä vahingossa nukataa. T: sinihiuksisen natsimutsi
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:08"]
No, 17v onkin hieman eri asia kuin 13v..ja mitä kotitöihin tulee niin ei niitä tehdä jos ei niistä muistuteta ja sanota ja toitoteta ja ratkuteta.
ap
Totta, 17-vuotias on ihan eri kuin 13-vuotias. Et sanonut aloituksessa lapsen ikää, joten kerroin, miten omien teinieni kanssa toimin :-)
14
[/quote]
mitä enemmän
nostatte kohua
sitä enemmän
lapsemme rakastaa mua
Eletään vuotta 2015 ja siltikään hyvin monet eivät ole oppineet tätä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:02"]
No joo. Täällä hei yksi natsimutsi, teinin mielestä. Sen arvonimen tuntuu saavan hyvin pienestä.
Mun tytär sanoi, etten anna toteuttaa hänen itseään. Neitokainen seisoi edessäni siniset hiukset päässä, maiharit jalassa, omat valitsemat vaatteet päällä. Jotka eivät todellakaan ollet minun valitsemiani.
En näet antanut 14-vuotiaana lupaa naamalävistyksiin ja korvareikien venytyksiin. Tatuointiinkin vastasin kieltävästi.
[/quote]
Lävistyksistä ja tatuoinneista samaa mieltä, mutta mitä pahaa tuossa pukeututumisessa oli?! Kyllä vaatteista ja hiusväreistä pitäisi saada jo itse päättää.
[/quote]
Niin, eli en kokenut hiusväriä ja pukeutumista pahana. Hän sai touteuttaa itseään. Ihan itse omin kätösin vieläpä värjäsin hänen hiuksensa, jotka ihan itse omin kätösin tilasin ja maksoin ne omalta tililtäni. Samoin maksoin tyttäreni vaatteet, kengät, korut, kaikki mitä halusi. Mutta olin natsimutsi, koska naamalävistyksiä, tatuointia ja veytyksiä ei tullut 14-vuotiaana.
Voin kertoa, että nyt alle 16-vuotiaana hänellä on metallia naamassa, ja 16 millin venytyskoru korvassa. Mutta natsi olen kai edelleen.
[/quote]
Täh?! Oikeesti mitä v****a?! Annoit periksi?!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:06"]
No joo. Täällä hei yksi natsimutsi, teinin mielestä. Sen arvonimen tuntuu saavan hyvin pienestä.
Mun tytär sanoi, etten anna toteuttaa hänen itseään. Neitokainen seisoi edessäni siniset hiukset päässä, maiharit jalassa, omat valitsemat vaatteet päällä. Jotka eivät todellakaan ollet minun valitsemiani.
En näet antanut 14-vuotiaana lupaa naamalävistyksiin ja korvareikien venytyksiin. Tatuointiinkin vastasin kieltävästi.
[/quote]
Jessus...oletpa aika nihilisti kyllä! huoh näitä. Tämä tapaus harrastaa myös sitä, että kritisoi/arvostelee/nimittelee ja paahtaa jopa 1-2h putkeen kun saa niitä aivomyrskyjään ja niin käy lähes päivittäiin, ihan mistä tahansa asiasta. Välillä tuntuu ettei minun tarvitse kuin vilkaista häntä niin se riittää syyksi nillitykselle. Aina ei jaksaisi, tänään viimeksi ollut pala kurkussa kun sitä kuuntelin. Täytyisi kai olla kovempi tms...
ap
[/quote] juu, olen minä melkoinen nihilisti.
Juu, jos ei ole asioista samaa mieltä(miten voisi aina ollakaan, kun ikäeroa on melkein 27 vuotta) tai yrität neuvoa, niin saat melkoista kyräilyä ja vastaanpanemista. usein voit kyllä todeta jälkeen päin, että mitä minä sanoin....
Näkisitpä ja kuulisitpa, kun minä yritän rinsessaa saada tekemään jotain. Edes kerran viikossa. Jopa 39 asteen kuumeessa olen saanut kuulla, että enkö tosiaan itse pääse koiraa viemään. Että jos vaikka ottaisit lääkettä ja lepäisit ja veisit sitten. Silloin tuli pala kurkkuun, että minkälaista ihmistä yritän kasvattaa. Tai minkälaiseksi ihmiseksi olen kasvattanut.
Mutta kai tämä tästä, kunhan nuo kasvaa. Toivottavasti myös henkistä kasvua tapahtuu... Sitä odotellessa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:17"]
[/quote]
Lävistyksistä ja tatuoinneista samaa mieltä, mutta mitä pahaa tuossa pukeututumisessa oli?! Kyllä vaatteista ja hiusväreistä pitäisi saada jo itse päättää.
[/quote]
Niin, eli en kokenut hiusväriä ja pukeutumista pahana. Hän sai touteuttaa itseään. Ihan itse omin kätösin vieläpä värjäsin hänen hiuksensa, jotka ihan itse omin kätösin tilasin ja maksoin ne omalta tililtäni. Samoin maksoin tyttäreni vaatteet, kengät, korut, kaikki mitä halusi. Mutta olin natsimutsi, koska naamalävistyksiä, tatuointia ja veytyksiä ei tullut 14-vuotiaana.
Voin kertoa, että nyt alle 16-vuotiaana hänellä on metallia naamassa, ja 16 millin venytyskoru korvassa. Mutta natsi olen kai edelleen.
[/quote]
Täh?! Oikeesti mitä v****a?! Annoit periksi?!
[/quote]
juu, nyt keväällä sai ottaa lävistyksen naamaan. Olisi sen saanut haettua ilman lupaa syksyllä, kun täyttää 16 v. Mitäpä sitä suotta enää odottelemaan, kun halu ei ole 1,5 vuodessa laantunut.
Korvavenytykseen en antanut lupaa. Otti salaa viime talvena, vaiko syksyllä. Mutta koska olen fossiili, niin en tajunnut olevan venytyskoru korvassa, ja se kun kävi ilmi, niin homma oli jo niin pitkällä, että turha sitä olisi ollut pyyttää poistaa. En jaksanut suuttua, omapa on korvansa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:12"]
[/quote]
Melko ahdasmielistä, että iässä joka tähtää itsenäisyyteen ja aikuisuutteen niin ei saa päätää mitä päälleen pistää(jos ei sentää ihan maksulliselta naiselta näytä). Tatuoineita, yms ehdoton ei, mutta vaatteiden kohdalla valitsisin sotani ja sanoisin, että lapsi näyttää söpöltä.
[/quote]
Luetun ymmärtäminen sulla hukassa. Missä sanoin, että olen hiustenvärjäämistä ja pukeutumista vastaan? Hei vähemmän peliaikaa/somettamista sullekin, ja laske jo se puhelin/tabletti/näppäimistö käsistäsi!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:58"]
Työnnä pmurkkus perseeseen iso anustappi, ja vielä sen muotoinen että se ei tule ulos edes paskantamalla, kädettömänä poikasi ei saa sitä ulos =D 4 0
[/quote]
Taitaa nulikoita vituttaa kun joutuu taas kohta kouluun. Toivottavasti persesilmä edes kasvaa tämän vuoden aikana, niin pääset eroon tosta paskaisuudestasi.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:36"]
[/quote]
Melko ahdasmielistä, että iässä joka tähtää itsenäisyyteen ja aikuisuutteen niin ei saa päätää mitä päälleen pistää(jos ei sentää ihan maksulliselta naiselta näytä). Tatuoineita, yms ehdoton ei, mutta vaatteiden kohdalla valitsisin sotani ja sanoisin, että lapsi näyttää söpöltä.
[/quote]
Luetun ymmärtäminen sulla hukassa. Missä sanoin, että olen hiustenvärjäämistä ja pukeutumista vastaan? Hei vähemmän peliaikaa/somettamista sullekin, ja laske jo se puhelin/tabletti/näppäimistö käsistäsi!
[/quote]
Anteeksi ja kiitos. Minulla on lukihäiriö ja olen tällä harjoittamassa sitä. Täältä, kun löytyy aina heitä jotka menevät ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin vasemmistoakitaattorien tatkiikalla rasvanahkarukkaset kädessä öljyisissä haisevissa haalareissaan, joilta puuttu looginen ajattelu ja se loppukin on kateuden kitkerää höttöä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Anteeksi ja kiitos. Minulla on lukihäiriö ja olen tällä harjoittamassa sitä. Täältä, kun löytyy aina heitä jotka menevät ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin vasemmistoakitaattorien tatkiikalla rasvanahkarukkaset kädessä öljyisissä haisevissa haalareissaan, joilta puuttu looginen ajattelu ja se loppukin on kateuden kitkerää höttöä.
[/quote] Niin, tiedän jo minkälainen olet, ei tarvitse kertoa. Gauhee miten paljon tällä palstalla on lukihäiriöisiä. Polttiko sunkin äitis röökiä sua odottaessaan?
:D oivoi, kymmenisen vuotta takaperin munkin äiti oli "tiukkis" eikä "osannut päästää irti", 14-vuotiaan itseni mielestä siis. Oli se kyllä tiukempi kuin monen kaverin äidit ja vieläkin olen sitä mieltä että muutamassa jutussa hän olisi voinut joustaa kun kerran olin oikeasti vastuuntuntoinen ja raitis nuori, mutta kotityöasioissa ja koneella olemisesta äiti oli kyllä ihan oikeessa. Jälkikäteen on todella huono omatunto kun on tajunnut että siinä on nainen joka käy töissä ja silti on aina hoitanut kaikki ruuanlaitot ja isommat siivoukset. Mutta nyt äiti saa aina levätä kun tulee meille tai minä meen vanhempien luokse kylään, teen ruoat ennen kuin se ehtii ja pidän kämpän siistinä.
Kestäkää siis niiden murkkujenne kanssa vaan, kyllä se siitä :)
[/quote]
[/quote]