Viisaudenhampaasta
Hei!
Kävin tammikuun alussa hammaslääkärissä, koska epäilin viisaudenhampaan olevan puhkeamassa.
Lääkäri otti leuasta röntgenkuvan, jonka perusteella pystyi kertomaan, että hammas on todella puhkeamassa, ja vielä "oikeassa asennossa", joten hammasta ei hänen mukaansa tarvitse poistaa.
No, tuostahan on tosiaan yli puolivuotta aikaa, ja hammas on puhjennut to-del-la hitaasti. Kaksi kertaa ollut hieman arka, kun uusi "sivu" on puhkaissut ikenen. Nyt hammasta näkyy alle puolet.
Mietin että onko normaalia, että puhkeaa näin hitaasti? Tai pääseekö sittenkään puhkeamaan kokonaan, jolloin hampaan puhdistaminen on hyvin vaikeaa.
Onko muilla ollut vastaavaa, puhkesiko hammas lopulta vai poistettiinko se? Ikää minulla on 24 vuotta ja nainen olen.
Kommentit (3)
Hei! Minulla oli kaikki viisurit puhkeamisvaiheessa noin nelisen vuotta. Joten kyllä - aikaa menee. Lopulta minulla oirehtivat ja hammaslääkäri päätti, että kaikki otetaan pois, nyt kun on nuorella iällä vielä helpompi poistaa. Yksi hammas tosin kerrallaan ;D
Mulla on yksi puhjennut puoliksi, eli puolet on vielä ikenen alla. Ei oo puoleen vuoteen siitä muuttunut miksikään. Pitäis ehkä poistattaa ettei tuu mikään tulehdus, mut hammaslääkärikammoisena oottelen tässä vaan... Leikkaavat ientä auki et saavat irti, hyi.
Up