Kanadanranskalainen mies
Eli siis mun ongelmana on kulttuuriero. Menin naimisiin Kanadassa opiskellessani ranskankielisen miehen kanssa ja nyt kolmen vuoden jälkeen katolinen tausta alkaa tulla esiin. Esikoista ei saisi imettää julkisesta ja en saisi saunoa muiden miesten kanssa. Kaveriporukassani on kaks miestä, jotka kyllä ovat erittäin komeita mutta en silti ymmärrä. Ystävättäreni mielestä minun pitäisi jo erota ennen kuin hän alkaa alistaa minua todella. Meidän pitäis muuttaa takaisin Kanadaan vuoden sisällä. Mitä teen?
Kommentit (37)
Nyt siellä taas joku persu huutelee ja keskittyy epäolennaisuuksiin. Mielestäni sinä saat saunoa kenen kanssa haluat, uskalla olla vahva nainen! Saunahan on suomen suosituin uskonto
Onko mies kovinkin uskonnollinen vai johtuuko sovinismi "kulttuurista"?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:56"]Nyt siellä taas joku persu huutelee ja keskittyy epäolennaisuuksiin. Mielestäni sinä saat saunoa kenen kanssa haluat, uskalla olla vahva nainen! Saunahan on suomen suosituin uskonto
[/quote]
Ei naisen kuulu esitellä itseään kuin oman miehensä edessä. Kyllähän siinä tulee jo kiusauksia jos miesten kanssa alasti saunoo!
Öh, no en minäkään varmaan mielellään saisi saunoa muiden miesten kanssa, ainakaan alasti, ja mun mies on ihan suomalainen ateisti.
Mun kaverilla on kans yhden "fransuaan" kanssa tapaillut, nyt sentään tajusi lähteä Kreikkaan karkuun. Ei ne ulko maalaiset sovi suominaiselle
Ota toinen niistä suomalaisista ja käske sen ranskiksen painua sinne minne kuuluukin eli mäkkärin rasvakeittimeen.
Ap täällä!
Olen yrittänyt miehen kanssa puhua mutta hän on täysin ehdoton. Pelkään että Kanadassa joutuisin jäämään kotiäidiksi ja olisin täysin miehen rahojen varassa.
Kannattaa vielä keskustella hänen kanssaan. Parisuhde yleensäkin vaatii jonkin verran kompromisseja, kummaltakin. Jos ei keskitietä löydy, en ehkä lähtisi Kanadaan. Tosin sieltäkin voi aina palata Suomeen takaisin.
Ap taas!
Ongelma tietty olisi etten enää lasta saisi mukaan Kanadasta jos haluaisin palata. Tai olettaisin näin jos ehtisi "juurtua" sinne. Olenko oikeassa?
Miten oikein tutustuitte jos miehen mielipide on jäänyt näin epäselväksi?
Oh Caaaaaaaanadaaaa! Don't leave me babe, I love youuuuuuuu. Je be bleu nu tout de la fouffe!
Tutustuttiin baarissa ja päädyttiin jatkoille minun luokseni. Oltiin molemmat sen verran humalassa että kumi jäi ja tämän tuloksena syntyi meidän pikku prinssi.
Ap.
Mä suunnittelen just syksyks reissua kanadaan. Täytyy muistaa pakata kumit mukaan ja vältellä kirkkoja
Huoh! Turha täältä mitään apua pyytää, aina yhtä lapsellisia vastauksia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:08"]
Tutustuttiin baarissa ja päädyttiin jatkoille minun luokseni. Oltiin molemmat sen verran humalassa että kumi jäi ja tämän tuloksena syntyi meidän pikku prinssi. Ap.
[/quote]No provohan tämäkin sitten oli. Ihan kiva, että keksit tuon kanadanranskalaisen, kivaa vaihtelua ainaisten "ählämien" ja muiden "lakupellejen" joukkoon.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:08"]
Tutustuttiin baarissa ja päädyttiin jatkoille minun luokseni. Oltiin molemmat sen verran humalassa että kumi jäi ja tämän tuloksena syntyi meidän pikku prinssi. Ap.
[/quote]No provohan tämäkin sitten oli. Ihan kiva, että keksit tuon kanadanranskalaisen, kivaa vaihtelua ainaisten "ählämien" ja muiden "lakupellejen" joukkoon.
[/quote]
Ei ole provo! Tuo ei ollut ap!
Menimme siis naimisiin kun vaihtoni loppui, jotta sain jäädä maahan. Mies kuitenkin sai töitä Suomesta joten tulimme tänne ja täällä TYTTÖMMEKIN syntyi. Nyt työkomennus on loppumassa ja tosiaan olis Quebeciin muutto edessä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:52"]Oliko taas järkeä lähteä jonkun fransuaan matkaan? On se ihme ku suomalainen mies ei kelpaa!
[/quote]
Suomalaiset miehethä on niin ihania. Monet eivät tee kotitöitä, ovat väkivaltaisia ja eivät puhu tunteista. Ja kerroppa:
Jos rakastuu muuhun kun suomalaiseen, niin minkä teet? Dumppaat kansallisuuden takia?
Oliko taas järkeä lähteä jonkun fransuaan matkaan? On se ihme ku suomalainen mies ei kelpaa!