Mies pyyhki keittiönpöydille tarkoitetulla rätillä lattiaa ja nyt minä olen..
Mies pyyhki keittiönpöydille tarkoitetulla rätillä lattiaa. Pyysin häntä vaihtamaan uuden liinan pöydille, mutta mies alkoi huutamaan mulle, että oon hysteerinen.
Mielestäni tuo on ihan perus hygieniaa, että lattioille ja pöydille on eri rätit.
Nyt aloin kuitenkin miettimään, että olenko liian hysteerinen?
Kommentit (45)
No hyi h#tto, todellakin pyyhe vaihtoon!
Pienestäpä elämäsi menee sekaisin.
No mun mielestä olet. Mä olen ikäni tehnyt tuota samaa, eli saattanut pyyhkäistä keittiörätillä lattialta tahroja. Ikinä koskaan kukaan ei ole sairastunut eikä saanut mitään oireita. Päinvastoin meillä on oltu uskomattoman terveitä ja vastustuskykyisiä kaikille pöpöille. Joka ei tietenkään tarkoita että se olisi tuon toiminnan ansiota. Relaa, paljon enemmän sä basilleja saat esim. jostain kaupan oven rivasta ja ostoskärryistä.
Pesen kaikki rätit ysikympissä. Ihan sama millä pyyhkii, eli ei ole mitään värikoodattuja rättejä tms. Toki jos pöytärätillä on pyyhitty lattiaa, niin sen jälkeen menee pyykkiin eikä enää pöydänpyyhintään.
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä olet. Mä olen ikäni tehnyt tuota samaa, eli saattanut pyyhkäistä keittiörätillä lattialta tahroja. Ikinä koskaan kukaan ei ole sairastunut eikä saanut mitään oireita. Päinvastoin meillä on oltu uskomattoman terveitä ja vastustuskykyisiä kaikille pöpöille. Joka ei tietenkään tarkoita että se olisi tuon toiminnan ansiota. Relaa, paljon enemmän sä basilleja saat esim. jostain kaupan oven rivasta ja ostoskärryistä.
Hyi saasta. En suostuisi teillä kyläillessä syömään yhtään mitään.
No riippuu vähän, miten sitä rättiä käytettiin. Jos sillä keittiörätillä pestään oikein pitkän kaavan kautta jotain ulkoeteisen tai kissan hiekkalaatikon edustan lattiaa, niin vaihtoon menisi, mutta jos esim. pyyhkäisee keittiön lattialle pudonneet pari kahvitippaa ja huuhtelee saman tien, niin se on mulle ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
No nyt ei ollut mistään yhdestä tahrasta kyse, vaan pyyhki isommalta alueelta.
Ap
Mitä sellaista lattialla on, jota pöydillä ei ole?
Niin kauan ku en nuole pöytiä tms niin ei olis mulle niin isoa merkitystä
Ihan sama, kuka huutaa sen takia, että keittiörätti pitää vaihtaa??
Pese seuraavan kerran sen lautaset vessarätillä. Otat kato vähän rennommin.
Siis mitä saastaa niillä teidän lattioillanne sitten oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Pese seuraavan kerran sen lautaset vessarätillä. Otat kato vähän rennommin.
Kakkaatko sinä lattialle?
Vierailija kirjoitti:
Pyyhe / rätti ja ukko vaihtoon!
Ehdotan samaa.
Kyllä meillä menee keittiörätti pesuun jos pyyhkäisen sillä lattiaa.
Pesen rätit koneessa 90 asteessa. Lattiarättikin lähtee pesuun käyttökerran jälkeen. Kaapissa on vain puhtaita rättejä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä saastaa niillä teidän lattioillanne sitten oikein on?
Meillä on hiekkaa ja koirankarvoja. Vaikka imuroin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaista lattialla on, jota pöydillä ei ole?
No meillä ainakin koiran tassuissa tulee kaikenlaista sisään. Pöydillä se ei kävele.
No ei todellakaan tarvitse rättiä vaihtaa.