Tarvitaanko abortteja "sosiaalisiin syihin" vedoten?
Kommentit (35)
Aborttioikeuden tulisi olla täysin vapaa esimerkiksi 12 raskausviikolle asti. Se, ettei halua lasta, on aivan riittävä (ja paras!) syy olla hankkimatta lasta.
Se on kyllä vähän niin että vaikka abortit kiellettäisiin niin kyllä niitä silti tehtäisiin mikä olisi naisille hengenvaarallista. Itse en ikinä halua hankkia lapsia, ajatus raskaudesta tai synnytyksestä ei vain ole luonnollinen. Jos abortit kiellettäisiin pyrkisi varmaan moni sen tahtova pysäyttämään raskauden itse lääkkeillä, alkoholilla ja lyönneillä. Minä en aijo elää ilman parisuhdetta ja seksiä mutta pidän toki ehkäisystä huolen. Sterilisaation saa vasta 30v että siihen asti mennään näillä ja toivotaan ettei ehkäisy petä.
Minusta yhdenkään lapsen ei tarvitse syntyä ei-toivottuna. Siksi aborttioikeutta ei pidä rajoittaa millään tavalla.
Abortti on ensisijainen valinta. Kenenkään ei pitäisi joutua syntymään.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:12"]Kyllä. En aio koskaan synnyttää lasta tai kärsiä raskaudesta. Mikäli abortti kiellettäisiin sosiaalisista syistä, tappaisin itseni jos tulisin raskaaksi.
[/quote]
Sama. Kohtuutonta myös vaatia selibaattia ihmisiltä, jotka eivät milloinkaan halua lapsia. Siksikin abortin on oltava helposti saatava vaihtoehto mikäli huolellisesti käytetty ehkäisy pettää.
[/quote]
Kaikella kunnioituksella päätöksiänne kohtaan, mitä teette VAUVA-sivustolla?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 10:58"]Kyllä. Vai haluaisitteko että minunkaltaiseni ihminen saisi lapsen? Viiltäisin vauvan kurkun auki synnyttyään. :) Ensiksi tietysti kiduttaisin henkihieveriin.
[/quote]
hyi helvetti oot sairas.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:12"]Kyllä. En aio koskaan synnyttää lasta tai kärsiä raskaudesta. Mikäli abortti kiellettäisiin sosiaalisista syistä, tappaisin itseni jos tulisin raskaaksi.
[/quote]
Sama. Kohtuutonta myös vaatia selibaattia ihmisiltä, jotka eivät milloinkaan halua lapsia. Siksikin abortin on oltava helposti saatava vaihtoehto mikäli huolellisesti käytetty ehkäisy pettää.
[/quote]
Kaikella kunnioituksella päätöksiänne kohtaan, mitä teette VAUVA-sivustolla?
[/quote]
Omasta puolesta keskustelupalstan nimi voi vaikka olla kakka. Tämä on suomen suurin aihevapaa keskustelupalsta ja kaiken lisäksi mobiiliversio on helppo käyttää. Suurin osa keskusteluista ei edes koske vauvoja. Tuo minun ehdottamani kakka saattaisi jopa kertoa enemmän sisällöstä.
Mielestäni kaikki ihmiset pitäisi streriloida ennen murrosikää, vaikka vauvoina.
Lapsen saanti olisi myöhemmin mahdollista vain siinä tapauksessa, että vanhemmaksi toivova olisi henkisesti tasapainoinen ja pystyisi huolehtimaan itsestään. Ei olisi alkoholisti, tupakoija tms.
Sterilointi poistettaisiin näiltä henkilöiltä.
Jatkossa olisi huomattavasti vähemmän pahoinpitelyjä, huostaanottoja, turvakoteja jne., koska vain kunnollisilla vanhemmilla olisi lapsia.
Voisiko joku abortin vastustaja kertoa mitkä nämä sosiaaliset syyt ovat? Että miten esim raiskattu saisi toimia. Entä jos voidaan ennustaa että suurella todennäköisyydellä synnytys johtaa esim avioeroon/työpaikan menetykseen/masennukseen jne. Ymmärrän että sosiaaliset syyt ovat vaikeita hyväksyä mutta esim jos pakotettu raskaus ja synnytys johtaisi avioeroon niin olisi se kyllä aika ikävä tilanne naiselle eikä todellakaan johtaisi mukaviin jälkiseurauksiin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:37"]Mielestäni kaikki ihmiset pitäisi streriloida ennen murrosikää, vaikka vauvoina.
Lapsen saanti olisi myöhemmin mahdollista vain siinä tapauksessa, että vanhemmaksi toivova olisi henkisesti tasapainoinen ja pystyisi huolehtimaan itsestään. Ei olisi alkoholisti, tupakoija tms.
Sterilointi poistettaisiin näiltä henkilöiltä.
Jatkossa olisi huomattavasti vähemmän pahoinpitelyjä, huostaanottoja, turvakoteja jne., koska vain kunnollisilla vanhemmilla olisi lapsia.
[/quote]
Miten sterilointi "poistetaan"? :D Onko oikeasti mahdollista?
Lapsettomuus on todella ikävä asia, mutta asiaa ei voi ratkaista sillä että aborttia vaikeutetaan ja naisia pakotetaan toimimaan synnytyskoneena lapsettomille. Jos nainen on ei-toivotusti raskaana eikä saa aborttia, miten luulette hänellä olevan kiinnostusta hoitaa itseään, lopettaa viinanjuonti yms. Syntyisi liikaa sairaita lapsia, joita kukaan ei halua.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:21"]Lukutaito... Sosiaalisiin syihin. Ei pidä hyväksyä. Aikuisen itsekästä leikkiä toisen elämällä. Kukaan ei tule vahingossa raskaaksi. Murha.
[/quote]
Mielummin murhaaja kuin äiti.
Minusta se ei ole mikään murha jos vain poistatan sikiön minun omasta kehostani. Jos se pystyy elämään itsenäisenä yksilönä, niin saa elää. Jos ei pysty, se ei ole minun vikani; minä päätän vain omasta vartalostani.
Adoptioon en koskaan omaa jälkeläistäni antaisi vieraiden kasvatettavaksi, puistattava ajatuskin.
Jos abortit kiellettäisiin sosiaalisista syistä syntyisi Suomeenkin uudestaan vahva "puoskari porukka". Eli haluavatko abortin vastustajat että äidit vuotavat kuiviin vessoissa ronkittuaan itseään henkarilla? Myrkytyksiä, erilaisten päihteiden liikakäyttöä jotta sikiö kuolee jne?
Jos ei saisi aborttia eikä halua vauvaa... niin pakastaako se vastasyntynyt sitten pitää?