Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla kiusaaminen on kiusatun syy?

Vierailija
03.03.2022 |

Jos työpaikalla joku on törppö, huonokäytöksinen ilkeilijä, niin miten se on sen toisen syy? Entäpä kun lapsi kiusaa, niin miten se on sen kiusatun syy? Työkaveri kiusaa hiljaisempaa, pelikaveri kiusaa hitaampaa, koulukaveri kiusaa rumempaa, missä menee raja? Voiko ohikulkija esim. räkästä maassa kerjäävän päälle, mitäs siinä polvistuu? Miten se liittyy siihen toiseen, että kiusaaja on kiusaaja? Kiusaaja on se poikkeava, joka tarvitsee apua. Kiusaaja on se joka on uppoutumassa juoksi hiekkaan ja kiusaamalla yrittää herättää huomion: minä uppoan. Avun huuto pois jostain, omasta kodistaan.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIHÄN SE OLEKAAN.

Vierailija
2/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole. Ei sellaista syytä olekaan, joka oikeuttaisi minkäänlaiseen väkivallantekoon toista kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista ei voi oikeuttaa millään, mutta parhaita kavereita ei tarvitse olla kaikkien kanssa. Jotkut voivat kokea kiusaamiseksi sen, että ihmiset viettävät aikaansa mielummin muiden ihmisten kanssa. Itse olen törmännyt elämässäni moneenkin henkilöön joista en ole pitänyt. En tietenkään millään tavoin näytä asiaa tai kiusaa, mutta valitsen viettää aikani mielummin muiden kanssa. Jotkut voivat kokea sen epämiellyttäväksi ja on minua joskus jopa syytetty kiusaamisestakin, vaikka käyttäydyn aina asiallisesti. Esimerkiksi ulkopuoliseksi jättäminen on kaksijakoinen asia, koulussa ja harrastuksissa toki tulee ottaa kaikki huomioon mutta miksi minun pitäisi vapaa-ajallani kutsua henkilöitä seuraan joiden seurasta en pidä?

Vierailija
4/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedonsysteemissä ihaillaan valtaa ja voimaa. Kun sellanen juppi roiskauttaa kurat syrjäytyneen huppupään päälle tuliterällä audilla niin se on hieno teko. Mitä hittoa se on tullut ulos sieltä yksiöstään minun kaduille kävelemään ruokakassien kanssa? Minä ajan tällä uudella audilla minä olen hyvä ihminen! Minä muah!!

Vierailija
5/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat eivät ole oikeassa elämässä mustavalkoisia ja yksinkertaisia.

Kiusaamiseen ei tietenkään oikeuta mikään. Mutta tutkimusten mukaan kohteeksi joutuu usein esimerkiksi helposti suuttuva lapsi, joka itse reagoi raivokkaasti pieneenkin asiaan. Lisäksi on monesti niin, että kiusaajat ovat itsekin kiusattuja ja päinvastoin. Kiusatulla saattaa olla heikot sosiaaliset taidot.

Median toistama kertomus hyvästä viattomasta, ihanasta ihmisestä, jota pahat kiusaajat kiduttavat, on vain yksi tarina. Sellaistakin sattuu, mutta useammin liikutaan jonkinlaisella harmaalla alueella.

Vierailija
6/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse vastaan vaan viestii olemuksellaan, että mua saa kiusata.

Vierailija
7/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerjää verta nenästään ja saa sitä niin kenenkäs vika se sitten on?

Vierailija
8/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nouse vastaan vaan viestii olemuksellaan, että mua saa kiusata.

Mut tuokin on kiusaajan vinoutuneen mielen näkemys tilanteesta eli kiusaja itse reflektoi omia ongelmiaan, näkee asioita mitö ei ole olemassakaan.

Ihan samahan se olisi jos menisit kävelemään ulos, joku tulisi sinun luoksesi ja tönäisi sinua, sanoo sinulle että sulla oli sellainen ilme ja seisomis asento et sua voi kiusata vaikka itse mielisit olemisesi normaaliksi ilma että edes yritit triggeröidä ketään tekemisilläsi. Kiusaaja on se joka ensimmäisenä ottaa agreessiivisesti kontaktia ilma aitoa syytä.

Vierailija
9/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on, jos kiusattu haluaa hyväksyntää nimenomaan kiusaajilta. Pyrkii kiusaajien porukkaan, joka on usein sulkeutunut klikki. Muut kelpaavat kuuntelijaksi kun taas tuli nenille.

Vierailija
10/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla provosoivakaan.

Vierailija
11/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia tarkoittaa kykyä ymmärtää mitä toinen ihminen kokee tämän näkökulmasta, eli itsensä asettamista toisen henkilön asemaan. Empaattisessa vuorovaikutuksessa henkilö ymmärtää toisen henkilön tunteet.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Empatia

Kiusaajat ovat sairaita ja Empatia kyky on jäänyt kehittymättä jostain syystä. Empatiakyvytön saa jotain sairasta nautintoa aiheuttaen tuskaa niin paljon kuin mahdollista. Pahinta ettei muut pysty tämmöiselle tyypille mitään ja menee vielä mukaan siihen katuen jälkeenpäin kun se tyhmyys tiivistyy porukassa. Sen kiusaamisen sijaan pitäisi kerätä porukka nujertamaan se kiusaaja. 

Vierailija
12/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on liian tosikko eikä osaa vastata huumorilla.

Vierailija
13/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat on kivoja tyyppejä.

Vierailija
14/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla provosoivakaan.

Mitä se tarkoittaa. Mikään syy ei anna aihetta väkivaltaan eikä henkiseen väkivaltaan. Onhan ihmiselle luotu keskustelu taito. 

Jos joku ei miellytä ja sinun mielestäsi se provosoi puheellaan tai ulkonäöllään niin ei sitä voi pataan mennä tuosta noin vain vetämään. 

Vierailija
15/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamista ei voi oikeuttaa millään, mutta parhaita kavereita ei tarvitse olla kaikkien kanssa. Jotkut voivat kokea kiusaamiseksi sen, että ihmiset viettävät aikaansa mielummin muiden ihmisten kanssa. Itse olen törmännyt elämässäni moneenkin henkilöön joista en ole pitänyt. En tietenkään millään tavoin näytä asiaa tai kiusaa, mutta valitsen viettää aikani mielummin muiden kanssa. Jotkut voivat kokea sen epämiellyttäväksi ja on minua joskus jopa syytetty kiusaamisestakin, vaikka käyttäydyn aina asiallisesti. Esimerkiksi ulkopuoliseksi jättäminen on kaksijakoinen asia, koulussa ja harrastuksissa toki tulee ottaa kaikki huomioon mutta miksi minun pitäisi vapaa-ajallani kutsua henkilöitä seuraan joiden seurasta en pidä?

Juuri näin, hyvin sanottu. On myös niitä ihmisiä, joita "kiusataan" läpi elämän, koulussa vaikka vaihtaisi koulua, sitten myöhemmin työpaikalla. Eivät jotenkin ymmärrä sitä, jos heitä ei juurikin esim. vapaa-ajalla kutsuta mukaan. Toki, jos kaikki muut kutsutaan, mutta tämä yksi jää aina ulkopuolelle, menee jo kiusaamisen puolelle. Hankalia rajanvetoja, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

Vierailija
16/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatia tarkoittaa kykyä ymmärtää mitä toinen ihminen kokee tämän näkökulmasta, eli itsensä asettamista toisen henkilön asemaan. Empaattisessa vuorovaikutuksessa henkilö ymmärtää toisen henkilön tunteet.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Empatia

Kiusaajat ovat sairaita ja Empatia kyky on jäänyt kehittymättä jostain syystä. Empatiakyvytön saa jotain sairasta nautintoa aiheuttaen tuskaa niin paljon kuin mahdollista. Pahinta ettei muut pysty tämmöiselle tyypille mitään ja menee vielä mukaan siihen katuen jälkeenpäin kun se tyhmyys tiivistyy porukassa. Sen kiusaamisen sijaan pitäisi kerätä porukka nujertamaan se kiusaaja. 

Toisaalta voi olla, että ne kaikkein taitavimmin juonivat ja julmimmat kiusaajat käyttävät juuri empatiakykyään keksiäkseen kaikkein pahimmat kiusaamistavat. 

Kiusaaminen ei ole kiusatun syy. 

Vierailija
17/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona15 kirjoitti:

Kiusaajat on kivoja tyyppejä.

Putiini kyllä tarjoaa töitä. 

Vierailija
18/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole kiusatun syy. Mutta jos haluat poistaa ongelman, ei syyttely ole ratkaisu. Kiusaajalla ei ole ongelmaa joten hän ei tee mitään. Kiusatulla on ongelma ja siihen hän pystyy vaikuttamaan vain muuttamalla omaa käytöstään.

Vierailija
19/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puute. Äitiyden puute. Äiti puuttuu. Kiusaajalta. Hän kaipaa. Äitiä.

Vierailija
20/69 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin kun olin niin nössö. Nykyään on kovis tyyppi ja kiusaan muita hyvällä menestyksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan