Tapaan aina miehiä, joilla on ruma sukunimi!
EN halua naimisiin sellaisen kanssa!!
Muilla vastaavaa ongelmaa?
Kommentit (58)
Sarjassamme vakavasti otettavia "naisia". Juoskaa miehet henkenne edestä!
Sukunimi kunvaikuttaa ihan kaikkeen, työpaikan saantiin ja sosiaalisiin suhteisiin. Miksi muuten joku aatelinen typykkä pitää sekä oman nimen ja ottaa miehen nimen kun menee naimisiin. Esim. Järnefelt- gallen kallela ( ei aatelinen mutta kunnioitusta herättävä). Tai ehrnroth- hertzen tai joku.
HAh, mä menin naimisiin miehen kanssa jolla oli harvinainen ja ei niin tavallinen sukunimi. Tiettekö sitä tuskaa kun joka paikassa sitä sai tavata ihmisille, ja silti puolet postista mitä tuli, niin nimi oli kirjotettu väärin.
Ollaan jo erottu mut jos joskus vielä meen naimisiin niin pidän omani ja ah niin tavallisen sukunimeni ellei mieskin satu olemaan joku virtanen tai vastaava.
Luin otsikon, etta TAPAN aina miehiä jne.
Pidin tavallista rankempana provona.
Osottautuikin tyhjäpäitten tyhjänjauhannaksi. Sääli.
Minäkin tapasin miehen jolla oli ruma sukunimi. Ajattelin naimisiin mennessä ottaa yhdysnimen jotta se rumuus ei ihan iske. Noh miehelle oli tärkeää etten ota yhdysnimeä vaan koko perhe ollaan yhtä ja samaa nimeä. Tuli pari lasta ja kaikki vuodet inhosin nimeä ja sen ääneen sanomista. Tuli ero ja vahvana ajatuksena se etten tällä nimellä aio kuolla. Menin uudelleen naimisiin vuosien kuluttua, nyt on sukunimi joka tuntuu omalta ja jota on kiva käyttää. Eli ei siihen rumaan nimeen edes välttämättä totu. Harkitkaa siis tarkkaan.
Ajattelepa jos tapaat rikkaan suomenruotsalaisen miehen, jolla on suomalainen nimi? Kukaan ei tiedä, että olet päässyt parempiin piireihin ilman että mainitset asiasta erikseen. Ikävää :-(
Ap täällä terve! Tänään taas menossa treffeille miehen kanssa, jolla on ruma sukunimi. Jos päädyn seurustelemaan hänen kanssaan ja naimisiin asti, niin pidän oman nimeni.
Mulla päinvastoin... Tapaan aina miehiä joilla on hieno sukunimi, mutta tyyppi itse onkin sitten ollut täysi pölli.
Onneksi minulla on mies, jonka sukunimi kuulostaa aateliselta. Kyllä tuntuu hienolta!
Ehän nimi miestä pahenna ja ainahan nimen voi vaihtaa.
Ite taas en koskaan suostuis ottaan toisen sukunimeä, kun omani on niin hyvä ja sopii muuhun nimeeni kauniisti, ei ole tätäkään ongelmaa :) Mies kyllä sais halutessaan mun sukunimen.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:53"]
Mulla on niin kamala sukunimi että odotan innolla sitä päivää kun pääsen naimisiin!! :) T. Tyttö 19v
[/quote]
Lötjönen löytyi ;)
[/quote]
Musta ihan söötti sukunimi (tunnen muuten yhden kyseistä nimeä kantavan, on huipputyyppi! :) )
[/quote]
Mäkin tunnen yhden Lötjösen joka on hyvä tyyppi :D
[/quote]
Iiih, mäkin tunnen!!! OMG
Paitsi ettei ole hyvä tyyppi vaan melkoinen egoisti
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:53"]
Mulla on niin kamala sukunimi että odotan innolla sitä päivää kun pääsen naimisiin!! :) T. Tyttö 19v
[/quote]
Kyllä sen voi ilman naimisiinmenoakin vaihtaa
[/quote]
No niinpä, oman sukunimen voi vaihtaa sukunimeen joka löytyy omasta suvusta viiden sukupolven sisältä :) itellä on melko perus sukunimi, mutta isovanhemmilta jne löytyis paljon harvinaisia ja hienoja sukunimiä mutta en mä kehtaa enkä kyllä haluakaan vaihtaa sukunimeäni. Jos ikinä menen naimisiin en silloinkaan aio vaihtaa, korkeintaan voin ottaa yhdysnimen jos tulis hauska yhdistelmä.
Here we go again! Taas on kiikarissa mies, jolla on kauhea sukunimi! :( Onneksi naimisiin mennessä voi pitää omansa..
ap
Tiedän yhden kultakimpaleen jolla on ihan kiva sukunimi. Kukaan ei ole huolinut koska on melko ujo.
Vanha totuus "Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä" pitää taas paikkansa. On suorastaan lapsellista kuvitella, että joku mies ei ole saanut vaimoa vain siksi, että hänellä on niin "kamala" sukunimi.
Eikö olis hienoa kun nimi olisi Sörsselssön.Oishan se hienompaa kuin Hartikainen.Entäs Turhapuro.
Minulla oli ihan normaali nimi, jonka olin pitänyt ekassa avioliitossa. Toisessa liitossa olin valmis ottamaan miehen nimen, se oli minusta ihan ok tavallinen suomalainen sukunimi. Mies ei kuitenkaan halunnut pitää omaa nimeään, koska oli siihen kyllästynyt. Hän halusi, että otamme suvusta jonkin aiemman nimen, ja sellaiseksi sitten valikoitui isoäitini tyttönimi. Sama se minulle.