Tapaan aina miehiä, joilla on ruma sukunimi!
EN halua naimisiin sellaisen kanssa!!
Muilla vastaavaa ongelmaa?
Kommentit (58)
En ole lopettanut sentään suhdetta tämän vuoksi, mutta kyllä se vaikuttaa fiilikseen! :/
Sori vaan Kusipäät ja Siat! Kyllä mä teitä kunnioitan aamullakin. Ihan tosi!
Mulle on sattunut vain hyviä sukunimiä seurustelukumppaneille! Parhaimman nimen kantajan kanssa olen naimisissa. <3
Olin Nieminen enkä olisi halunnut vaihtaa sitä vaikkapa Lötjöseen enkä herran tähden ottaa tuplanimeä! Oman pitäminenkään ei olisi tuntunut, no, omalta.
Oma sukunimesi taitaa vasta kamala ollakin kun kerran ehdottomasti haluat naimisiin ja ottaa miehen sukunimen.
Kerronpa tosi tarinan omasta elämästä. Olin tuossa pari (no, hyvä on, ainakin 10...) vuotta sitten opiskelijavaihdossa Saksassa. Asuttiin opiskelija-asuntolassa, jossa oli talkkari. Talkkarin sukunimi oli Dickkopf. Oli siinä olemista, kun jotain asumisbyrokratiaa piti selvittää talkkarin kanssa... Juippi vielä oli sellanen bodari...
Hyvää päivää taas mitä avuttomuutta! Kyllä nimen saa vaihdettua.
Voitte valita myös suvussa aiemmilla polvilla olleen nimen.
Mulla on niin kamala sukunimi että odotan innolla sitä päivää kun pääsen naimisiin!! :)
T. Tyttö 19v
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:53"]
Mulla on niin kamala sukunimi että odotan innolla sitä päivää kun pääsen naimisiin!! :) T. Tyttö 19v
[/quote]
Kyllä sen voi ilman naimisiinmenoakin vaihtaa
Jotenkin sattui sopivaan saumaan tämä ketju. Minulle on aina ollut selvää, että pidän oman sukunimeni jos jonakin päivänä menen naimisiin. Olen kihloissa pitkäaikaisen poikakaverini kanssa, joka on alusta asti tiennyt, että oman nimeni pidän eikä ole siitä mitään sanonut. Kihlauksen jälkeen rupesi puhumaan minusta tulevana rouva Alkiona. Sanoin siihen, että ihan rouva XXX (oma nimeni) aion olla, niin mies suuttui kauheasti. On kiukutellut ja pitänyt osittaista mykkäkoulua nyt pari päivää. Ei nyt aisan luulisi tulleen hänelle yllätyksenä... Huoh,
Minä menin naimisiin ihan vain mieheni hienon nimen takia. Olemme onnellisia.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:42"]
Mulle on sattunut vain hyviä sukunimiä seurustelukumppaneille! Parhaimman nimen kantajan kanssa olen naimisissa. <3
Olin Nieminen enkä olisi halunnut vaihtaa sitä vaikkapa Lötjöseen enkä herran tähden ottaa tuplanimeä! Oman pitäminenkään ei olisi tuntunut, no, omalta.
[/quote]
Eipä tuo Nieminen nyt paljon parempi ole kuin Lötjönen.
Moni mies ei tajua jääneensä ilman kumppania ainoastaan kamalan sukunimen takia!! Oln otse aina törmännyt tähän ongelmaan. Esim. Muikku sukunimenä jos etunimi alkaa M:llä ei oikein kiva.
Tiedän ettei yksi ystävni avioidu avomiehensä kanssa tämän sukunimen takia vaikkei hän sano sitä syyksi.
Entäpä jos pitäisit sen omasi? Mulla on niin harvinainen sukunimi että meitä on suomessa vain 5, en todellakaan vaihda kun menen naimisiin.
On sulla ongelma. Toiset saa turpaan joka hoidolla ja sinä valita nimestä.
m41
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 04:04"]
Moni mies ei tajua jääneensä ilman kumppania ainoastaan kamalan sukunimen takia!! Oln otse aina törmännyt tähän ongelmaan. Esim. Muikku sukunimenä jos etunimi alkaa M:llä ei oikein kiva. Tiedän ettei yksi ystävni avioidu avomiehensä kanssa tämän sukunimen takia vaikkei hän sano sitä syyksi.
[/quote]
Harvinaisen typerä syy. Aina voi pitää oman nimensä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 01:04"]Jotenkin sattui sopivaan saumaan tämä ketju. Minulle on aina ollut selvää, että pidän oman sukunimeni jos jonakin päivänä menen naimisiin. Olen kihloissa pitkäaikaisen poikakaverini kanssa, joka on alusta asti tiennyt, että oman nimeni pidän eikä ole siitä mitään sanonut. Kihlauksen jälkeen rupesi puhumaan minusta tulevana rouva Alkiona. Sanoin siihen, että ihan rouva XXX (oma nimeni) aion olla, niin mies suuttui kauheasti. On kiukutellut ja pitänyt osittaista mykkäkoulua nyt pari päivää. Ei nyt aisan luulisi tulleen hänelle yllätyksenä... Huoh,
[/quote]
Tuollaisia ne kepulaiset ovat.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 04:04"]
Moni mies ei tajua jääneensä ilman kumppania ainoastaan kamalan sukunimen takia!! Oln otse aina törmännyt tähän ongelmaan. Esim. Muikku sukunimenä jos etunimi alkaa M:llä ei oikein kiva. Tiedän ettei yksi ystävni avioidu avomiehensä kanssa tämän sukunimen takia vaikkei hän sano sitä syyksi.
[/quote]
Pöh. Itse taas etsin aina miehiä joilla on ruma sukunimi, jotta voin ilman mitään ongelmia ehdottaa sitten joskus puolisolle että ottaa minun sukunimeni kun mennään naimisiin. Oma sukunimi on lisäksi harvinainenkin ja sillä on hyvä maine, joten se on hyvä lisäperustelu, mutta parasta on jos mies tahtoo sen ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:42"]
[/quote]
Toi Nieminen on ihan samaa sarjaa, jos ei pahempi. Vielä nen -päätteinen.
Monilla on aika ruma sukunimi. Itse pitäisin oman sukunimeni naimisiin mentyäkin. Älä anna tuollaisen pikkuseikan haitata kumppanin etsinnässä. Sopivia miehiä ei kasva joka oksalla. Kun sellainen tulee vastaan, silloin pitää pysähtyä ja katsoa, tuleeko suhteesta jotakin.