Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 76-vuotias nainen jo vanha?

Vierailija
03.03.2022 |

Miten ajattelette?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän heitä pitäisi kutsua etteivät vaan loukkaantuisi sanan "vanha" käytöstä? "Eliniällisesti rajoittuneet"? "Odotettavissa olevan eliniän puitteissa haasteelliset"? "Kauan sitten syntyneet"?

Vierailija
22/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ainakaan tätini mielestä. Hän on pian 98-vuotias. Yli 80-vuotiaat tätini kulkevat edelleen kilometritolkulla marjastamassa kesäisin ja hiihtävät talvisin. 82-vuotias enoni hiihtää yli 1000 km talvessa. Nuorekkaita tyyppejä. Joku voi tosin olla vanha jo vuosikymmeniä aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n äiti on 76-vuotias. Pelkää autolla ajamista. Ei jaksa enää montaa päivää vieraita. Ja välttelee aika paljon sukulaisten kohtaamista. Viihtyy siis kotona isäni kanssa.

Ihan kuin minä 40v..

Vierailija
24/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
25/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten vaan, mutta esim. Seela Sella, joka täyttää tänä vuonna 86 vuotta, ei tunne itseään yhtään vanhaksi. Näin Anja Pohjolan, joka on 90v, oli kyllä niin virkeä, että ei tuon ikäiseksi uskoisi millään.

Vierailija
26/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan ikäinen 40v miehelle :)

Vierailija
27/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan miten vaan, mutta esim. Seela Sella, joka täyttää tänä vuonna 86 vuotta, ei tunne itseään yhtään vanhaksi. Näin Anja Pohjolan, joka on 90v, oli kyllä niin virkeä, että ei tuon ikäiseksi uskoisi millään.

Naisten keskimääräinen elinikä on 84 vuotta, joten todellakin ovat vanhoja. Aivan sama vaikka tuntisivat olonsa teineiksi.

Vierailija
28/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori ainakaan tätini mielestä. Hän on pian 98-vuotias. Yli 80-vuotiaat tätini kulkevat edelleen kilometritolkulla marjastamassa kesäisin ja hiihtävät talvisin. 82-vuotias enoni hiihtää yli 1000 km talvessa. Nuorekkaita tyyppejä. Joku voi tosin olla vanha jo vuosikymmeniä aiemmin.

Minun 98-vuotias sukulaismies hoki että kun pääsis täältä jo pois. Lapselle se oli hämmentävää mutta nyt aikuisena voi jo ymmärtää.

Vierailija
29/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 22-vuotiaan näkökulmasta jo 45v on vanha, mut toki mielipide voi muuttua sitku itse ok 45v, jos sinne asti edes päästään 🤠

Vierailija
30/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän heitä pitäisi kutsua etteivät vaan loukkaantuisi sanan "vanha" käytöstä? "Eliniällisesti rajoittuneet"? "Odotettavissa olevan eliniän puitteissa haasteelliset"? "Kauan sitten syntyneet"?

Kyllä moni tuon ikäisistä tuntee itsensä vanhaksi, mutta osa ei. Riippuu niin monista tekijöistä. Jos ei oo vakavia sairauksia, äly pelaa ja liikuntakyky pelaa niin ei ikä erota 10- 20 vuotta nuoremmista. Meidän suvussa on paljon pitkäikäisiä. Yli 90v ja liki 100v.

Ja ovat eläneet omillaan melkein loppuun saakka. Ajatellaan politikkoja vaikka. Useita yli 70v eikä aiettakaan lopettaa.

Vierailija
31/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ikiliikkuja Aira Samulin? Sunnuntaina oli televisiossa lähetys kun Aira täytti 95v.

Siinäpä tavoitetta monelle. Ei pidä luovuttaa tietyssä iässä.

Vierailija
32/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Aira Samulinista. t.ap

Vierailija
33/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sitten on jos ei vanha? Nuoriko? Kaikki yli 70-vuotiaat ovat jatkoajalla perinteiseen "three scores and ten" verrattuna.

Vierailija
34/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni 75 vuotta, ja uskomattoman kaunis, Ei ryppyjä ,kauniit silmät, kaunis kokonaisuus. Ei ole vanha ,vaikka paperissa lukee ikä. 

Vierailija
35/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ikiliikkuja Aira Samulin? Sunnuntaina oli televisiossa lähetys kun Aira täytti 95v.

Siinäpä tavoitetta monelle. Ei pidä luovuttaa tietyssä iässä.

Vanha.

Vierailija
36/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne itseäni vanhaksi ja täytän pian 76v. Mies on kymmenen vuotta nuorempi ja kokee olevansa huonommassa kunnossa kuin minä. On sairastanutkin mm aivoinfarktin ja pallolaajennus on tehty, mutta toipunut niistä. Harrastan liikuntaa, laskut maksan kätevästi sormenjäljellä, kaikki mahdolliset älylaitteet on, pukeudun, meikkaan samalla tyylillä mihin olen tottunut, enkä välitä jos joku arvostelee sitä. Kukaan ei ole tullut suoraan sanomaan. Seksissä ei moittimista.

Elä ja anna toisten elää !

Minä täytän elokuussa 75v. Elän elämäni parasta aikaa. Minulla on iso katras lapsenlapsia sekä lapsenlapsen lapsia. Nautin heistä silloin, kun he tulevat käymään. Joka päivä en jaksaisi, mutta ei minun tarvitsekaan. Leskenä olen ollut 2v, 53 aviovuoden jälkeen. Otti aikansa päästä jaloilleen miehen kuoleman jälkeen, mutta nyt nautin jokaisesta päivästä. Minulla on seurana rakas koira, jonka kanssa ulkoilen joka päivä. Olen todennut, että "liike on lääke". Minulla ei ole rahahuolia, pystyn avittamaan myös jälkeläisiä. Oma normaali työeläke ja miehen jälkeen eläke. Sekä kuukausittain pari-kolme satasta palkkioita. Ja menoni ovat hyvin pienet, teen itse ruokani. Olen täysissä järjissä, käytän älylaitteita, ajan autoa että.

Tällä omalla kirjoituksellani osoitan, että vaikka olen vanha, niin en ole vaivainen...

Vierailija
37/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. On tietenkin ikänsä vuoksi vanha, olkoon vaikka kuinka nuorekas ja hyväkuntoinen.

t. 57 v. ja olen vanha

Vierailija
38/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne itseäni vanhaksi ja täytän pian 76v. Mies on kymmenen vuotta nuorempi ja kokee olevansa huonommassa kunnossa kuin minä. On sairastanutkin mm aivoinfarktin ja pallolaajennus on tehty, mutta toipunut niistä. Harrastan liikuntaa, laskut maksan kätevästi sormenjäljellä, kaikki mahdolliset älylaitteet on, pukeudun, meikkaan samalla tyylillä mihin olen tottunut, enkä välitä jos joku arvostelee sitä. Kukaan ei ole tullut suoraan sanomaan. Seksissä ei moittimista.

Elä ja anna toisten elää !

Minä täytän elokuussa 75v. Elän elämäni parasta aikaa. Minulla on iso katras lapsenlapsia sekä lapsenlapsen lapsia. Nautin heistä silloin, kun he tulevat käymään. Joka päivä en jaksaisi, mutta ei minun tarvitsekaan. Leskenä olen ollut 2v, 53 aviovuoden jälkeen. Otti aikansa päästä jaloilleen miehen kuoleman jälkeen, mutta nyt nautin jokaisesta päivästä. Minulla on seurana rakas koira, jonka kanssa ulkoilen joka päivä. Olen todennut, että "liike on lääke". Minulla ei ole rahahuolia, pystyn avittamaan myös jälkeläisiä. Oma normaali työeläke ja miehen jälkeen eläke. Sekä kuukausittain pari-kolme satasta palkkioita. Ja menoni ovat hyvin pienet, teen itse ruokani. Olen täysissä järjissä, käytän älylaitteita, ajan autoa että.

Tällä omalla kirjoituksellani osoitan, että vaikka olen vanha, niin en ole vaivainen...

Ihanan positiivinen kirjoitus!

Vierailija
39/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni ei 95-vuotiaana tuntunut vielä vanhalta. 97-vuotiaana alkoi tilanne muuttua nopeasti, ja kuoli satavuotiaana. 76-vuotias voi monessa maassa olla vielä aktiivinen työelämässä.

Vierailija
40/49 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seela on vanha, muttei anna sen haitata, ei hypi enää niinkuin nuorena, mutta hyppii kuitenkin, kuulemma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi