16v tyttäreni tahtoo seurustella 22v miehen kanssa en tykkää
Haluaa kuulemma tuoda näytille mieheni ja minun eteen. Jos olisi 20v, niin silloin juuri ja juuri menettelisi. Vaikka en ole tavannut miestä äitivaistoni sanovat että ei. Mitä sanoisitte/tekisitte jos sattuisi käymään näin omalle jälkikasvullenne?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Semmottii tänään....
Sinun sanainen arkku on niin tyhjä, että voisitko vaihtaa nuo ikuiset kommentit tai jättää väliin. Päivä toisensa jälkeen samaa höpötystä. Eli ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaukolle nimipäivä onnittelut ❤️❤️
Joo ja hyvää ensimmäistä elinkautisen vuotta vankilaan.älä tapa enää.anteeksipyyntö ei auta sen jälkeen,kun on iskenyt veitsellä 106kertaa.tekojesi takia 4 lasta jäivät isättömiksi.
Oikeastaan minulla ei ole kokemusta vielä. Tyttäreni on vasta 14v.
Mutta itse kuulostelisin herkästi sitä mitä tuo mies kertoo edellisistä suhteistaan. Jos mies haukkuu entisiä tyttöystäviään se olisi ainakin iso varoitusmerkki. Samoin se jos haukkuisi muutenkin paljon muita esim pomoaan, opettajia, vanhempiaan, poliisia jne. Enkä tarkoita etteikö voisi valittaa aiheesta esim pomo ei suostunut vaihtamaan työvuoroa vaikka ei ollut mitään estettä jne. Mutta jos kaikki asiat on aina muiden syy niin esim poliisi antoi syyttä sakot kun ei ollut minun vika että ajoin 80 alueella 110. Eli jos ei ota vastuuta asioista niin ei varmaan ota vastuuta siitä miten kohtelee tyttöäsi. Jos ei ota vastuuta asioistaan niin tuskin huolehtii sukupuolitaudeilta suojautumisesta tai ehkäisystä.
Onko miehellä jo lapsia? Jos niin se olisi varoitusmerkki koska silloin todella erilainen tilanne lapsesi kanssa. Muutenkin ikäeron takiakin jo erilainen tilanne.
Miten mies puhuu. Jos kiroilee, haistattelee ja puhuu muuten epämääräisesti on se vaaranmerkki. Samoin tupakka, nuuska, huumeet ja kova alkoholinkäyttö kaikki todella huonoja juttuja.
Seuraa miten mies kohtelee muita ihmisiä. Teot paljastavat usein todella paljon. Voit vaikka tahallaan järjestää tilanteita joissa mies voi reagoida. Siis jos kannat jotain painavaa niin tarjoutuuko mies automaattisesti auttamaan? Pyydä tyttöäsi kertomaan miten mies kohtelee kavereitaan, sukulaisiaan tai vaikka muita liikenteessä. Eli jos mies on empaattinen ja avulias heillekin joista ei usko saavansa mitään takaisin on se minusta lupaavaa siihen että mies ei ole kovin itsekäs. Eli jos mies käy viemässä ohikulkevalle vanhukselle tältä pudonneen käsineen tai auttaa pienen lapsen pyörään irtilähteneen ketjun paikalleen on hän lupaavan hyvä tyyppi. Helposti mies saatta olla kohtelias ja ihana sinulle ja tytöllesi mutta jos hän on sitä vieraille ihmisille on todennäköisempää että se empaattisuus ym ei ole tavoitehakuista ja näyteltyä.
Miten mies suhtautuu naisiin. Vilkuileeko aina näkyvillä olevia nuoria ja nättejä naisia. Siis kuolaa naisten perään? Tämä iso varoitusmerkki. Itse olen törmännyt töissä mieheen joka yritti aina nuorinta läsnä olevaa naista. Usein se olin minä mutta välillä joku muu. Välillä yritti hoikkaa 20v naista ja seuraavana päivänä töissä oli vain todella lihava 40 v yksinhuoltajanainen mutta yritti sitten tämän housuihin. Yllättäen tällä miehellä oli kyllä vaimo ja 1v kaksospojatkin. Mutta yhtään perhe ei hidastanut sitä että tauotta yritti iskeä itselleen seuraa jos vaimo ei nähnyt. Kehtaisi vielä ihmetellä minullekin että miksi vaimo on niiin mustasukkainen…. Eli jos miehen katse on aina naisten perään niin lienee selvä että uskollinen hän tuskin on.
Tsemppiä. Koeta pitää hyvä puheyhteys tyttäreesi. Itse tiedät ja tunnet tyttäresi tahditko kysyä neutraalisti tytöltä mitä mieltä tämä on heidän ikäerostaan jne
Että neitsyys säästettävä avioliittoon
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan minulla ei ole kokemusta vielä. Tyttäreni on vasta 14v.
Mutta itse kuulostelisin herkästi sitä mitä tuo mies kertoo edellisistä suhteistaan. Jos mies haukkuu entisiä tyttöystäviään se olisi ainakin iso varoitusmerkki. Samoin se jos haukkuisi muutenkin paljon muita esim pomoaan, opettajia, vanhempiaan, poliisia jne. Enkä tarkoita etteikö voisi valittaa aiheesta esim pomo ei suostunut vaihtamaan työvuoroa vaikka ei ollut mitään estettä jne. Mutta jos kaikki asiat on aina muiden syy niin esim poliisi antoi syyttä sakot kun ei ollut minun vika että ajoin 80 alueella 110. Eli jos ei ota vastuuta asioista niin ei varmaan ota vastuuta siitä miten kohtelee tyttöäsi. Jos ei ota vastuuta asioistaan niin tuskin huolehtii sukupuolitaudeilta suojautumisesta tai ehkäisystä.
Onko miehellä jo lapsia? Jos niin se olisi varoitusmerkki koska silloin todella erilainen tilanne lapsesi kanssa. Muutenkin ikäeron takiakin jo erilainen tilanne.
Miten mies puhuu. Jos kiroilee, haistattelee ja puhuu muuten epämääräisesti on se vaaranmerkki. Samoin tupakka, nuuska, huumeet ja kova alkoholinkäyttö kaikki todella huonoja juttuja.
Seuraa miten mies kohtelee muita ihmisiä. Teot paljastavat usein todella paljon. Voit vaikka tahallaan järjestää tilanteita joissa mies voi reagoida. Siis jos kannat jotain painavaa niin tarjoutuuko mies automaattisesti auttamaan? Pyydä tyttöäsi kertomaan miten mies kohtelee kavereitaan, sukulaisiaan tai vaikka muita liikenteessä. Eli jos mies on empaattinen ja avulias heillekin joista ei usko saavansa mitään takaisin on se minusta lupaavaa siihen että mies ei ole kovin itsekäs. Eli jos mies käy viemässä ohikulkevalle vanhukselle tältä pudonneen käsineen tai auttaa pienen lapsen pyörään irtilähteneen ketjun paikalleen on hän lupaavan hyvä tyyppi. Helposti mies saatta olla kohtelias ja ihana sinulle ja tytöllesi mutta jos hän on sitä vieraille ihmisille on todennäköisempää että se empaattisuus ym ei ole tavoitehakuista ja näyteltyä.
Miten mies suhtautuu naisiin. Vilkuileeko aina näkyvillä olevia nuoria ja nättejä naisia. Siis kuolaa naisten perään? Tämä iso varoitusmerkki. Itse olen törmännyt töissä mieheen joka yritti aina nuorinta läsnä olevaa naista. Usein se olin minä mutta välillä joku muu. Välillä yritti hoikkaa 20v naista ja seuraavana päivänä töissä oli vain todella lihava 40 v yksinhuoltajanainen mutta yritti sitten tämän housuihin. Yllättäen tällä miehellä oli kyllä vaimo ja 1v kaksospojatkin. Mutta yhtään perhe ei hidastanut sitä että tauotta yritti iskeä itselleen seuraa jos vaimo ei nähnyt. Kehtaisi vielä ihmetellä minullekin että miksi vaimo on niiin mustasukkainen…. Eli jos miehen katse on aina naisten perään niin lienee selvä että uskollinen hän tuskin on.
Tsemppiä. Koeta pitää hyvä puheyhteys tyttäreesi. Itse tiedät ja tunnet tyttäresi tahditko kysyä neutraalisti tytöltä mitä mieltä tämä on heidän ikäerostaan jne
Oi kiitos avusta❤️❤️ Hyvä neuvoja annoit. Just että varhaiskaksikymppiset miehet kiinnostuvat romanttisesti/ kiihottuvat lukiotytöistä on ollut minulle vaikea asia sulatella.
Mikä iässä on ongelmana? Itse seurustelin 22-vuotiaana yliopisto-opiskelijana 16v lukiolaisen kanssa. Samoja kiinnotuksen kohteita ja tultiin juttuun, vaikka elämä lopulta veikin eri suuntiin.
Jos 22-vuotias mies on henkisesti 16-vuotiaan tytön tasolla, niin onhan hän kehityksessään jälkeenjäänyt. Se on fakta, mikä ei poistu alapeukuttamalla. Kuunnelkaa tuntemienne 16-vuotiaiden juttuja, katsokaa elämäntapaa ja sitä, mikä heille on elämässä tärkeää (ja saa ja pitääkin olla siinä iässä) ja miettikää sitten aikuista miestä haluamassa kuunnella niitä samoja juttuja ja elämässä samalla tavalla.
Mies on niin paljon vanhempi, että pystyy halutessaan manipuloimaan tyttöä periaatteessa kaikilla elämän osa-alueilla.
Tuo suhde saattaa olla tytön naiivissa mielessä vuosisadan romanssi, mutta miehelle suhde voi olla pelkkää seksiä. Mies on saattanut groomata tyttöä lupailemalla tälle kaikkea kivaa esim. päihteitä seksi mielessä. Tyttö on otettu saamastaan huomiosta, ja kuvittelee olevansa nyt oikeassa seurustelusuhteessa. Mies saattaa samalla kehuskella kavereilleen saavansa nuorta teiniritsaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä iässä on ongelmana? Itse seurustelin 22-vuotiaana yliopisto-opiskelijana 16v lukiolaisen kanssa. Samoja kiinnotuksen kohteita ja tultiin juttuun, vaikka elämä lopulta veikin eri suuntiin.
Ehkä sun osalta se päättyi onnellisesti poikkeuksiakin on olemassa en syytä sua. Vaikea sanoa ilman kontekstia ja vain sen perusteella että tyttö on 16 ja mies(ei poika!) on 22. Vaikka Maamme laki ei kiellä näiden ikäisten seurustelua ja seksuaalisia suhteita, samanaikaisesti voi juoda vettä lyijypiipusta. Vain sen takia että laki ei kiellä sitä, ei tarkoita että se olisi viisasta. Vain sen takia että pystyy, ei tarkoita että pitäisi. Aikuisella on AINA VASTUU ettei teinin kehitys häiriinny ja että teinin kehitys turvataan.
Me tiedetään että ne jotka joutuvat hyväksikäytön uhreiksi lapsina, heillä on huomattavasti suurempi todennäköisyys ryhtyä itse hyväksikäyttäjiksi verrattuna kantaväestöön.
Eli perimä (mielisairaudet, antisosiaaliset piirteet) ja ympäristövaikutukset molemmat lisäävät riskiä. Tälläiset poikkeavat yksilöt yrittävät olla liian kilttejä (teeskentelevänsä olevan kilttejä) rakentaaksen luottamusta että pääsisivät ”sisälle” perheeseen ja he ovat tosi kärsivällisiä siinä ja pyrkivät kätkemään todelliset aikeensa.
Tälläiset eivät esim. tunne empatiaa heillä on antisosiaalisia piirteitä (ja he ovat äärimäisen kylmiä ja laskelmoivia. Hyväksikäyttö sitten tapahtuu kun lapsi jätetään yksin ja vanhemmat ovat poissa. Se on karmiva ajatus että teini jää yksin ja joo naiset voivat olla myös hyväksikäyttäjiä.
Jotkut yksilöt yhteiskunnassa pitäisi pitää HYVIN, HYVIN kaukana lapsista teineistä ja eläimistä.
Semmosta provoa tähän päivään.