Milloin ja miksi jäit sairaslomalle raskausaikana?
Mulla 6.5 viikkoa laskettuun aikaan ja olen jäämässä pois työstä parin viikon kuluttua. En ole ollut yhtään pois työstä raskauden vuoksi, mutta nyt alkaa olla tukalat oltavat. Kertokaa omia raskaudenaikaisia diagnoosejanne!
Kommentit (49)
En tiiä kuuluuko tähän, mutta opiskelin ja kävin täyspäiväisesti koulussa muistaakseni 38 viikolle asti ku sitte käynnistettiinki koska myrkytys tuli
Pahoinvointi 9-12, supistelu 17-21, lopulliselle saikulle 29 ennenaikaisen synnytyksen uhan vuoksi. Ei ollut ihan helpoin raskaus...
Makasin 5 kk osastolla pää alaspäin, muksu syntyi vain kuukauden etuajassa. Eli enpä töihin juuri ehtinyt.
Olin 5vk jossain hieman ennen puoltaväliä oksentelun takia, pariin otteeseen tiputuksessakin. Ei voinut tehdä ravintola-alan töitä vailla kuinka ois halunnu. :(
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:08"]Makasin 5 kk osastolla pää alaspäin, muksu syntyi vain kuukauden etuajassa. Eli enpä töihin juuri ehtinyt.
[/quote]
Kauheaa
En ollut lainkaan vaikka tiukkaa teki. Halusin näyttää vittuilevalle pomolle.
Viikkoon 20 mennessä, tällä kertaa vko 18->. Pahat kivut, en pysty esim. kävelemään kuin muutaman metrin matkoja. Kivut alkavat viikolla 10 ja koitan kärvistellä töissä ja arjessa niin pitkään kuin mahdollista. Nyt vko 25 ja käytössä pyörätuoli.
Olen kätilö ja jäin sairasulomalle h26. Mun mies on lääkäri ja ehdotteli sitä jo paljon aikaisemmin kipujen ja supistusten takia, mutta ei luonto antanut periksi kun vasta silloin, kun en enää kunnolla pystynyt hoitamaan jakkarasynnytyksiä, ainoastaan helppoja puoli- istuvia ja siinäkin asennossa supisteli. Silloin tajusin, että paitsi oman vauvan, myös sen potilaani eli synnyttävän äidin takia on pakko jäädä saikulle.
Rv 12+3. Alunperin selkäkipujen takia. Viikon talviloman jälkeen jatkuvien selkäkipujen takia lisää saikkua, sen jälken jäin saikulle töistä johtuvan masennuksen ja ahdistuksen takia. Kunnes jäin 4vkon kesälomalle ja siitä suoraan varhennetulle äitiyslomalle. Ei selkä ja psyyke kestänytkään pikaruokamestassa työskentelyä.