Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ja miksi jäit sairaslomalle raskausaikana?

Vierailija
28.07.2015 |

Mulla 6.5 viikkoa laskettuun aikaan ja olen jäämässä pois työstä parin viikon kuluttua. En ole ollut yhtään pois työstä raskauden vuoksi, mutta nyt alkaa olla tukalat oltavat. Kertokaa omia raskaudenaikaisia diagnoosejanne!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein koko ensimmäisen raskauden olin sairaslomalla, jossain välissä pidin myös kesäloman. Syystä että yksinkertaisesti oksentelin läpi raskauden, useita kertoja päivässä, sinne synnärille asti. Tiputuksessa kävin ja lääkkeitä vedin (lopulta Primperania suppoina) mutta ne vaan auttoi sen verran että selvisin hengissä. Olin kuin elävä kuollut koko raskauden, jatkuva paha olo oli pahinta ja oli ihanaa oksentaa kun sen jälkeen oli ehkä puoli minuuttia hyvä olo. Olen sellaisessa työssä josta ei voi lähteä oksentamaan just sillä sekunnilla kun oksennus tulee ja lisäksi pelkkä puhumaankaan ei aina pystynyt niissä oloissa. En toivo vastaavaa kenellekään, oli todella rankkaa paitsi fyysisesti, myös henkisesti. "Raskaus ei ole sairaus" ja muut lentävät lauseet voi mun puolesta työntää hanuriin, onneksi kukaan ei niitä mulle sanonut. Sain lähinnä kauhistelua riutuneesta ja kalpeasta ulkonäöstäni. Silti podin syyllisyyttä koska olin sairaslomalla "vain" raskauspahoinvoinnin takia, jälkikäteen ajateltuna olis pitänyt olla vielä armollisempi itselleen ja jättää väliin ne kaikki yritykset mennä siinä kunnossa töihin.

Toinen lapsi tehtiin sitten niin että olin vielä vanhempainvapailla jotta säästyttiin mahdolliselta saikuttamiselta, onneksi ei ollut läheskään yhtä pahat pahoinvoinnit. Siinä raskaudessa en usko että olisin tarvinnut saikkua ollenkaan. Harmi sinänsä että meni näin päin, tykkään paljon työstäni ja menetin tilaisuuksia kun jouduin saikuttamaan sen raskauden. Mutta kyllä sinne töihin vielä ehtii.

Vierailija
2/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan takia olin saikulla ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa, keskenmenojen vuoksi 3. Ja 4. Viidennen raskauden aikana en ollut päivääkään poissa. Oksentelu ei makaamalla vähene. Liitoskivut lisääntyvät, jos on kotona, ainakin minulla. Minulla on työ, jota ei tee sijainen, jos sairastun. Siksi ei tule oltua helposti poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv2 jäin pois, en jaksanut olla töissä.

Vierailija
4/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden pahoinvoinnin takia olin pari viikkoa pois. Sen jälkeen loppuun asti töissä

Vierailija
5/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistusten ja verisen vuodon takia viikolla 25. Multa ei kamalasti kysytty omaa mielipidettä vaan kirjoitettiin suoraan loman alkuun asti.

Vierailija
6/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden aikana iski kaameat liitoskivut ja sinnittelin viikolle 34 asti, sitten sairaslomalle. Minulla ei olisi ollut liitoskipuja ilman raskautta joten turha heittää mitään ajattelematomia "raskaus ei ole sairaus".

Vierailija
7/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin jo 3 kk enne äitiysloman alkua. Supistuksia, pahoinvointia, pyörrytystä, mieletön väsymys ja itkuisuutta ja mielialan vaihteluita. Teen ihmissuhdetyötä, jossa ei voi itkeä tihrustell ja kyllä ne supistuksetkin aika mojovia oli.

Vierailija
8/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Rv:lla 25 aurallinen migreeni, ensimmäistä kertaa elämässäni. Todella jännää sikäli, että sellaisilla naisilla, joilla on ollut kohtauksia enemmänkin, ne yleensä loppuvat tuossa vaiheessa raskautta. Minulla sitten hormoonit vaikuttivat näin.

- Rv:lla 33 rannekanavaoireyhtymä, nivelkivut, liikkumisvaikeudet. Turposin raskauden loppuvaiheessa pahasti, vaikka paino sinänsä, verenpaine ja -sokeri olivat ok, ja söin teveellisesti. Tuo sitten aiheutti nivelreuman kaltaisia oireita. 

Vierailija
9/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt, olin äitiysloman alkuun asti töissä (suhteellisen helppo raskaus).

Vierailija
10/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine, olin vähän aikaa pois mutta palasin vielä loppuvaiheessa.

Vierailija
11/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa en päivääkään poissa. Tokassa supistelut vkot 24-30.

Vierailija
12/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin muistaakseni rv 32. Ei selkä kestänyt ja liitoskivut olivat helvetilliset.

Vierailija
13/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin saikulle joskus 20 rv aikoihin. Olin tosi väsynyt töiden jälkeen, ja selkä oli kipeä. Parin viikon saikkuilun jälkeen alkoikin olla supistuksiakin.

Vierailija
14/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 22 jäin töistä pois kokonaan. Supistuksien takia.

Vierailija
15/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus oli ihan kamala, viikot 3-6 oksensin niin kovasti että olin on/off tiputuksessa ja saikulla melkeen koko ajan. Välissä tein töitä pari kuukautta, kunnes iski hirmuset liitoskivut rv 15, siinä meni melkeen kuukausi saikulla. Sitten taas vähän töitä ja vuodelepoon jouduin rv 30. Sen jälkeen en enää töihin mennyt.
Nyt menossa toisen raskauden rv 20 ja vielä ei ole onneksi tarvinut olla sairaslomalla.

Vierailija
16/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ja toka raskaus ihan loppuun asti töissä. Kolmas raskaus: Töistä sairaslomalle 15viikolla... Syy: Järkyttävät supistelut ja mahaa särki joka liikkeestä ja lähes joka ruuasta. Sohvalla maaten lähes koko raskauden ajan ja ruokavalio tosi niukka. Synnytys oli helpoin kaikista

Vierailija
17/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeiset 5 viikkoa ennen äitiyslomaa 2-3 päivää töissä sinnikkäästi ja loppuviikon sairaslomalla. Minun muutenkin yliliikkuvaan selkä sai riesakseen iskiaksen. Sen pari päivää aina kesti töissä, mutta sitten ei enää pystynyt olemaan missään asennossa ilman kovia kipuja. Näyttöpäätetyössä on aika hankalaa tehdä töitä lattialta käsin maaten. 

Vierailija
18/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt :)

Vierailija
19/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana yksi raskaus. Olin töissä vielä äitiysloman alkamisen jälkeenkin. Jouduin jäämään töistä saikulle 3 vkoa ennen laskettua aikaa yllättävän rajun raskausmyrkytyksen takia. Olisin kyllä viimeistään jäänyt töistä pois 2 vkoa ennen laskettua aikaa :)

Vierailija
20/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 4-6 hillitön pahoinvointi
Rv 10-12 liitoskivut
Rv 16-17 pahoinvointi palasi
Rv 24-26 selkäkivut
Rv 32-38 (vauva syntyi) ennenaikaiset supistukset
Kamala raskaus, kamala synnytys ja silti harkitaan toista lasta. Sekopäistä touhua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan