Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ja miksi jäit sairaslomalle raskausaikana?

Vierailija
28.07.2015 |

Mulla 6.5 viikkoa laskettuun aikaan ja olen jäämässä pois työstä parin viikon kuluttua. En ole ollut yhtään pois työstä raskauden vuoksi, mutta nyt alkaa olla tukalat oltavat. Kertokaa omia raskaudenaikaisia diagnoosejanne!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä 33.viikolla. Raskaus ollut helppo tähän asti *koputtaa puuta*. Yhtään päivää ei raskauden vuoksi ole tarvinnut olla poissa. Töitä vielä kolme päivää ja sitten alkaa kesäloma ja siitä suoraan äitiysloma.

Vierailija
22/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vko 20, supistukset ja ennenaikaisuuden vaara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 4 viikkoa ennen äitiyslomaa, olisiko ollut rv 31-32? Selkä ei kestänyt raskasta fyysistä työtä vaikka oli tukivyöt ym. apuna. Lisäksi työtahti oli uuvuttava, diagnoosina kuitenkin tuo selkä. Toisessa raskaudessa sama juttu, selän takia, mutta aiemmin rv 29 jäin pois.

Vierailija
24/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 16: korvatulehdus molemmissa korvissa ja keuhkoputken tulehdus, saikku 2vkoa, kun ei ollu sopivaa antibioottia... tosi tokan viikon tein sit jo kotoa käsin töitäkin.

Vierailija
25/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme raskautta olen tehnyt töitä ihan synnytykseen asti. Enkä ole mitään äitiyslomiakaan pystynyt pitämään. Onneksi kaikki on mennyt hyvin, koska saanut olis kyllä ajaneet meidät taloudelliseen ahdinkoon. T. Kulttuurialan yrittäjä

Vierailija
26/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauskin on nykyään sairaus ja veronmaksaja maksaa...

Vierailija
27/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:56"]Raskauskin on nykyään sairaus ja veronmaksaja maksaa...
[/quote]

Haistatko ketun?

Vierailija
28/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ole sairaus, ainakaan kaikille. Itse olin kesäloman ja äitiysloman verran ennen synnytystä pois työstä, en päivääkään sairaslomalla.  Enpä sairastele muutenkaan paljoa. Jos noin moni on sairaslomalla, ei ihme, että naisvalaiset alat eivät mielellään työllistä nuoria naisia. Ehdottomasti pitäsi jakaa äitiysloman kustannukset äidin ja isän työpaikan kesken... 

Vierailija
29/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa ennen äitiysloman alkua eli 6 viikkoa ennen laskettua aikaa. Ennenaikaiset supistukset ja paikkojen aukeaminen/pehmeneminen. Lääkäri suositteli jo 8 viikkoa ennen ä.loman alkua jäämään s.lomalle selkävaivojen vuoksi. En kokenut tarpeelliseksi. Viimeiset 6 viikkoa olivatkin elämäni vaikeinta ja sairainta aikaa, en jaksa nyt siitä enempää kirjoittaa mutta en kyllä dissaa sen jälkeen asiasta tietämättä ketään joka jää raskausaikana s.lomalle. Vihaan lausetta "raskaus ei ole sairaus", minun 6 viikkoa helvetissä johtuivat nimenomaan raskaudesta, olisin ollut terve kuin pukki ilman raskautta. Myöskin mm.liitoskivut ja selkävaivat yms.voivat ajaa raskaana olevan hetkellisesti tai pidemmäksi aikaa s.lomalle. Ketään ei pitäisi asiasta dissata siitä tietämättä!

Vierailija
30/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:00"]Raskaus ei ole sairaus, ainakaan kaikille. Itse olin kesäloman ja äitiysloman verran ennen synnytystä pois työstä, en päivääkään sairaslomalla.  Enpä sairastele muutenkaan paljoa. Jos noin moni on sairaslomalla, ei ihme, että naisvalaiset alat eivät mielellään työllistä nuoria naisia. Ehdottomasti pitäsi jakaa äitiysloman kustannukset äidin ja isän työpaikan kesken... 
[/quote]

Otsikossa kysyttiin kohderyhmältä jotakin. Tuliko yllärinä, että kohderyhmä hakeutui otsikonmukaiseen keskusteluun? Luultavasti et toimi ainakaan tilastointiin liittyvällä alalla :D

Vierailija
31/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen odotuksen aikana en ollut sairaslomalla ollenkaan, kahden seuraavan aikaan jäin sairaslomalle viikolla 31 (kaksoset), nuorimman kohdalla olin taas koko ajan töissä aina äitiyslomalle asti.

Vierailija
32/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:56"]Raskauskin on nykyään sairaus ja veronmaksaja maksaa...
[/quote]

Mitäs kun itse olisin halunut olla töissä, mutta lääkäri oli hetken hiljaa, katsoi silmiin ja sanoi tiukasti ja kydyi: haluatko vaarantaa vauvan terveyttä? Olin tulla hulluksi kotona, mutta pakko oli levätä, levätä. Ylikorkea verenpaine, raskausmyrkytys vaara, suoisteluita yms. Synnytys oli pikkulastenleikkiä verrattuna loppuraskausaikaan! Lusmu minä???

Vierailija
33/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin loppuun asti töissä ja ensimmäisenä äitiyslomapäivänä (35+0) meni lapsivedet yöllä ja vauva syntyi :))

Vierailija
34/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosraskaus, noin rv 23 saikulle supistusten vuoksi. Vaan ei pelkkä lepo auttanut, rv 27-34 menivät sairaalassa vuodelevossa ja suppareiden estolääkityksellä. Joo, raskaus ei ole sairaus, mutta joskus ei ole muita vaihtoehtoja kuin saikku.

Vierailija
35/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv5-8 Asentohuimaus
Rv9-16 Väsymys. En tiennyt tästä maailmasta mitään enkä pysynyt hereillä. Teen yksin töitä.
Rv20-21 Selkä oli niin kipeä, etten voinut kävellä.
Rv27-28 Selkä kipeä.

Jäin äitiyslomalle rv 31+jotain.

Vierailija
36/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoa ennen äitiysloman alkua supistusten takia, vauva syntyi hieman ennen laskettua aikaa. Tokan kohdalla vauva syntyi 2kk ennen laskettua aikaa, jolloin jäin suoraan äitiyslomalle ilman sairaslomaa.

Vierailija
37/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 15. Ennenaikaiset supistukset alkoivat tuolloin. 1 rv 28 syntynyt entuudestaan joten riskejä ei otettu. Työnantajalla ei ollut osoittaa minulle kevyempää työtä.

Vierailija
38/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin n. vko 13. Fyysisesti todella raskas työ, paljon nostoja ja hankalia työskentely asentoja. Tunsin menkkamaisia vihlaisuja töissä joten en uskaltanut riskeerata vaan jäin kokonaan pois. Niin jäi tuntemuksetkin.

Vierailija
39/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:24"]

Mulla 6.5 viikkoa laskettuun aikaan ja olen jäämässä pois työstä parin viikon kuluttua. En ole ollut yhtään pois työstä raskauden vuoksi, mutta nyt alkaa olla tukalat oltavat. Kertokaa omia raskaudenaikaisia diagnoosejanne!

[/quote]

Olisni saanut saikkua koko loppuraskauden rv 16 lähtien, jouduin silloin pieneen onnettomuuteen ja sain vuotavan hematooman kohtuuni, myös kalvoihin tuli ilmeisesti reikä, koska lapsivettäkin oli vuotanut. Se kuitenkin loppui nopeasti.

Olin pari viikkoa saikulla ja levossa, sen jälkeen palasin töihin ( kevyt toimistotyö, töissä kevyempää kuin kotona 2- ja 4-vuotiaidne kanssa).

Raskaus sujui melkein loppuun asti, vauva syntyi rv 36

Vierailija
40/49 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ja tokassa työskentelin lastentarhanopena ja työ oli fyysisesti raskasta (alle 4-v. kanssa). Ekassa jäin kokonaan pois rv 22, koska ennenaikaiset supistelut saivat aikaan muutoksia kohdunsuulle. Olin sairaalassa vuodelevossa kaksi eri jaksoa. Toisessa samat supistukset. Olin on-off töissä rv 18-28 ja sit jäin kokonaan pois. Myös tässä raskaudessa sairaalajakso. Kolmosen kanssa kolmivuorotyössä lastensuojelussa. Yövuorot jätin rv 10, mut muuten fyysisesti jaksoin tosi hyvin. Töissä oli kuitenkin henkisesti raskas jakso ja jäin pois rv 33. Halusin jo alkaa valmistautumaan omaan vauvaan ja työasiat ottivat siinä kohtaa liian koville. Siis pää ei kestänyt ihan loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme