Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki menee kokonaan miehelle, mitä teen?

Vierailija
28.07.2015 |

Eli ensimmäinen päivä tulee asumistuki ja se menee kokonaan miehen tilille.(ero tulossa) 30päivä kirjoitan uuden vuokrasopimuksen itselleni ja tarvin puolet rahoista. Jos vien uuden vuokra sopparin kelaan käsittely aika on joku 3-4 viikkoa..
Help

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Se asumistuki on tarkoitettu sen asunnon vuokraan, missä asutaan. Jos kerran ero on todellisuutta, asumistukeen tulee tarkistus, joten mieskin saattaa joutua maksamaan siitä kelalle takaisin.

Jos taas mies on saanut tuen asuntoon itselleen, ilman että sinua on sinne kelalle ilmoitettu, niin pahimmillaan edessä on takaisinperintä.

Sinun rahatilanteeseesi taas... Ei auta kuin kehitellä jostain laina. Myydä jotain tai ottaa joku työkeikka vastaan.

Vierailija
2/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella.
[/quote]
Ei anna.. Onnistuisko jos soittaisin ja sanoisin että laittaa jatkossa puolet mulle
[/quote]

Ei onnistu. Tai voisinhan mäkin soittaa että Pirkon tuet voi jatkossa maksaa mun tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella.
[/quote]
Ei anna.. Onnistuisko jos soittaisin ja sanoisin että laittaa jatkossa puolet mulle
[/quote]

Ei onnistu. Tai voisinhan mäkin soittaa että Pirkon tuet voi jatkossa maksaa mun tilille.
[/quote]
No hehheeh. Tuki on meille molemmille, pelkään vaan että ei maksa vuokraa josta joudun itsekin kuseen

Vierailija
4/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella. [/quote] Ei anna.. Onnistuisko jos soittaisin ja sanoisin että laittaa jatkossa puolet mulle

[/quote]

Nyt ihminen haet oman asumistukesi sieltä kelasta.

Vierailija
5/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi siltä että mies on myös hakenut tuen aikanaan koska et ymmärrä miten asumistuki toimii. Sinä haet uutta asumistukea siihen uuteen asuntoosi, se maksetaan sille tilille jonka hakemuksessa ilmoitat (yleensä sinun oma tili tai vuokranantajan tili), vanhan asunnon asumistukeen sinulla ei ole oikeutta pois muuttaessasi. Pois muuttaessasi sinulla ei myöskään ole velvollisuutta maksaa vanhan asunnon ensi kuun vuokraa joten olet vapaa maksamaan rahoillasi uuden asunnon vuokran ja saat asumistukea takautuvasti kunhan päätös tehdään. 

Vierailija
6/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella. [/quote] Ei anna.. Onnistuisko jos soittaisin ja sanoisin että laittaa jatkossa puolet mulle [/quote] Ei onnistu. Tai voisinhan mäkin soittaa että Pirkon tuet voi jatkossa maksaa mun tilille. [/quote] No hehheeh. Tuki on meille molemmille, pelkään vaan että ei maksa vuokraa josta joudun itsekin kuseen

[/quote]Olet muuttamassa pois niin luonnollisesti olet irtisanonut itsesi vanhasta asunnosta? Jatkossa maksamatta jäänyt vuokra siis ei ole sinun ongelmasi. Sinä haet omaa asumistukea eri asuntoon 1.8 lähtien ja se on ihan sinun omasi. 

Vierailija
7/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rahat on asunto kohtaisia, ei niistä puolet kuulu sinulle! Käytä säästöjä!

Vierailija
8/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella. [/quote] Ei anna.. Onnistuisko jos soittaisin ja sanoisin että laittaa jatkossa puolet mulle

[/quote]

Nyt ihminen haet oman asumistukesi sieltä kelasta.

[/quote]

niin siihen omaan asuntoon myös.

Vierailija
9/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet asumistukea siihen uuteen asuntoosi. Ei nuo rahat kuulu mitenkään sinulle!

Vierailija
10/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Tämän lukeminen alkaa aiheuttaa migreeniä.

Lista, vastaa kyllä/ei niin pääsen vähän kärryille, mitä ihmettä meinaat:

- Olet ilmoittanut vuokranantajalle muuttavasi pois? Selvä, tulevat vuokrat eivät ole sinun ongelmasi.

- Et ole ilmoittanut muuttavasi: silloin asut siellä vielä, ei sinua voi poiskaan laittaa.

- Et ole koskaan oikeasti muuttanut kirjojasi tuohon osoitteeseen, jolloin alunperin laskettu asumistuki voidaan periä oikealta vuokralaiselta takaisin.

- Olette hakeneet asumistuen yhdessä, jolloin nyt vähän äkkiä yhteys kelaan ja maksukielto asumistuelle (se maksetaan tarkistuksen jälkeen kyllä takautuvasti)

- Uusi asunto: olet tehnyt vuokrasopimuksen?

- Olet hakenut uuteen asuntoon asumistukea, jonka päätös pitäisi tulla parin viikon sisällä.

- Jos olet kuitenkin tehnyt vuokrasopimuksen, niin kai sä olet jostain takuuvuokran kaivanut vai onko joku idiootti vuokrannut sulle ilman takuita?

- Miten ajattelit muuten selvitä?

Vierailija
11/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä kannattaakin sopia Kelan kanssa että tuki menee suoraan vuokranantajalle.

kaukaa viisas

Vierailija
12/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]

Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella.

[/quote]

Minkä hitoin osuuden?! Kumpi ap teistä se vuokran maksaa tähän nykyiseen asuntoon?

Vierailija
13/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:01"]

Siksipä kannattaakin sopia Kelan kanssa että tuki menee suoraan vuokranantajalle.

kaukaa viisas

[/quote]

Meillä on vuokrasopimuksessa kohta, että mahdollinen asumistuki maksetaan meidän tilille. 

kaukaa myöskin viisas

Vierailija
14/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella. [/quote] Ei anna.. Onnistuisko jos soittaisin ja sanoisin että laittaa jatkossa puolet mulle [/quote] Ei onnistu. Tai voisinhan mäkin soittaa että Pirkon tuet voi jatkossa maksaa mun tilille. [/quote] No hehheeh. Tuki on meille molemmille, pelkään vaan että ei maksa vuokraa josta joudun itsekin kuseen

[/quote]Olet muuttamassa pois niin luonnollisesti olet irtisanonut itsesi vanhasta asunnosta? Jatkossa maksamatta jäänyt vuokra siis ei ole sinun ongelmasi. Sinä haet omaa asumistukea eri asuntoon 1.8 lähtien ja se on ihan sinun omasi. 
[/quote]
1.8.

Vierailija
15/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:49"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella. [/quote] Ei anna.. Onnistuisko jos soittaisin ja sanoisin että laittaa jatkossa puolet mulle [/quote] Ei onnistu. Tai voisinhan mäkin soittaa että Pirkon tuet voi jatkossa maksaa mun tilille. [/quote] No hehheeh. Tuki on meille molemmille, pelkään vaan että ei maksa vuokraa josta joudun itsekin kuseen [/quote]Olet muuttamassa pois niin luonnollisesti olet irtisanonut itsesi vanhasta asunnosta? Jatkossa maksamatta jäänyt vuokra siis ei ole sinun ongelmasi. Sinä haet omaa asumistukea eri asuntoon 1.8 lähtien ja se on ihan sinun omasi.  [/quote] 1.8.

[/quote]

Jos sinä olet vuokralaisena nykyisessa asunnossa, olet tietysti irtisanoutunut -> maksamaton vuokra irtisanomispäivän jälkeen ei ole sinun päänsärky.

Jos et ole koskaan kirjoilla asunnossa ollutkaan eikä nimesi ole vuokrasopimuksessa -> maksamattomat vuokrat eivät ole sinun päänsärkysi (paska tsäkä jätkälle) Ja tässä tapauksessa Kela kiinnostuu millä perusteilla asumistukea on saatu.

Kelaan on ilmoitettu muutoksesta ja haettu asumistuet kummallekin omaan asuntoon.

Jos hoitaa asiansa, ei yleensä joudu kuseen.

Vierailija
16/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella.

Vierailija
19/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]Sovit miehen kanssa, että antaa sinulle osuutesi rahoista. Ei tuossa muutakaan voi kuin neuvotella.
[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme