Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on velkaantunut ja pyytää multa aina rahaa

Vierailija
28.07.2015 |

Jättäisittekö itse tällaisen miehen? Ei välillä selviä vuokristaan ja olen auttanut jo lukuisia kertoja, lainannut satoja euroja kuvitellen, että saan ne vielä takaisin. Välillä on maksanut jotain, mutta ei lähellekään sitä summaa mitä on kokonaisuudessaan minulle velkaa. No, tiedän että en tule niitä rahoja koskaan takaisin saamaan vaikka mies elätteleekin toiveita, että tilanne vielä muuttuu ja saa maksettua takaisin. Nyt pyytää taas lainaamaan, koska ei ole pystynyt maksamaan lainoja ja vuokraa... Olen ajatellut jättää miehen oman onnensa nojaan vaikka pahalta tuntuukin. Mielestäni on väärin, että joudun pienistä tuloistani lainailemaan. Mitä mieltä olette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosia sitten vähän samanlainen tilanne. Seurustelin aivan ihanan, huomaavaisen miehen kanssa, mutta erilaiset rahankäyttötavat aiheuttivat ylitsepääsemättömän ongelman suhteessamme. Mies oli aivan onneton raha-asioissa, aivan kuin hän ei olisi lainkaan ymmärtänyt, miten kuukausibudjetti laaditaan. Niin kauan, kun emme asuneet yhdessä, hän selvisi talousasioistaan joten kuten (ei siis ollut ottanut pikavippejä tai menettänyt luottotietojaan), mutta muutettuamme yhteen hän löi kokonaan hanskat tiskiin. Hän luotti siihen, että minä tunnollisena rahankäyttäjänä hoidan vuokrat ja kauppalaskut, jos hänellä "ei satu olemaan rahaa just silloin" (= tuhlannut palkkansa kuun puoliväliin mennessä). Jätin miehen lopulta, koska hyvistä puolistaan huolimatta hän muuttui minulle taakaksi.

Vierailija
2/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen elämänhallinta ei ole kunnossa. En suosittele suhteen jatkamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen loinen, miksi hyysäät, tuollaisille ei mikään riitä.

Vierailija
4/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siis asu yhdessä? Miksi mies ei saa laskujaan maksettua? Mihin rahat menevät?

En lainaisi enempää, jos kerran vanhatkin velat on maksamatta. Enkä kyllä laittaisi talouttani yhteen eli en muuttaisi yhteen. Jos vaikka tulot olisi pitkän sairauden takia tippuneet, menot on leikkattava tulojen mukaisiksi.

Vierailija
5/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy ihan töissä mutta on niin isot velat että suurin osa menee laskuihin. Välillä tulee huonompi tili ja taas ollaan pulassa. Emme siis asu yhdessä. En sitten tiedä miten käy jos ei pysty enää maksamaan mitään.

Ap.

Vierailija
6/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa hänelle, että yrittää ajoissa järjestellä velkansa ja ottaa rohkeasti yhteyttä velkojiin. Yleensä tuollainen tilanne vain pahenee pitkittyessään.

Vierailija
7/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yrittänyt päästä velkajärjestelyynkin mutta ei päässyt. En tiedä miksi. Kaikki on kuulemma yritetty. On pärjännyt vain sen ansiosta että minä olen auttanut.

Ap

Vierailija
8/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa ei voi kaataa sinun niskaasi eikä hänen selviämisensä ole sinusta kiinni. Jos lainaat silloin tällöin sen verran, että saa sen kuun vuokran maksettua, niin se paikkaa tilannetta hetkellisesti, mutta ei korjaa juurisyytä. Vähän niinkuin olisi valtava reikä hampaassa ja särky sen mukainen ja sä annat yhden buranan, auttaa hetkellisesti, mutta oikeasti se hammas on paikattava.

Vierailija
9/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollistat miehen vastuuttomuuden jatkossain tuolla tavalla kun hän tietää että sinä pelastat aina.

Anna apu ruokana jos vänisee mutta älä enää anna rahana, älä edes sitä viittä euroa. Äläkä tavarana mitä voi muuttaa rahaksi. Ohjaa sos. toimen luo tai velkaneuvojalle. Suuttuu varmaan kun takuuvarma pankki (sinä) menee kiinni mutta ei ole sinun ongelma. Pysy tiukkana.

Vierailija
10/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että jättää vuokran maksamatta on merkki täystolloudesta.

Vierailija
11/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:52"]Jätä tuollainen loinen, miksi hyysäät, tuollaisille ei mikään riitä.
[/quote]
Näin juuri, että noi vedättää loputtomasti lisää ja lisää. Ei niille toimi mikään muu kuin laittaa karusti tiukat rajat vain. Meillä oli asiakas, joka pyysi laskuille lisää maksuaikaa aina vaan lisää ja lisää ja uusille laskuille myös. Maksamaton summa kasvoi kasvamistaan. Todettiin, ettei maksuajan antaminen auta mitään, vaan palkinnoksi joustamisesta saatiin vain lisää maksamattomuutta. Lopulta oli mentävä pesismailan kanssa kotiin hakemaan niitä rahoja. Kun toinen käyttää röyhkeästi hyväkseen, niin omia oikeuksiaan saa hakea röyhkeästi.

Vierailija
12/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä taatusti ole ainoa, jolta lainailee rahaa.

Vierailija
13/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta mieshän ei selkeästikään ole tylsä. Joudut todellakin jännittämään, saatko rahasi takaisin?

Vierailija
14/14 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta ei hyvää seuraa. Ole kiltti älä enää 'lainaa' sille, ei tule maksamaan takaisin eikä muutenkaan kuulosta hyvälle, ettei ole edellisiäkään maksanut niin kun olisi pitänyt. Sitä miestä ei tarvi sääliä, jos sillä olisi halukkuutta korjata rahatilanne ja tappiokierre olisi sen jo tehnyt!! Se lypsää tota touhua niin kauan kun sen annetaan jatkua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi