Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vesitornit oikeasti ovat?

Vierailija
28.07.2015 |

Miettikää joka kylässä on vesitorneja miksi,sodan jälkeinen suurin huijaus. Painevesi ei tarvitse vesitornia tulee pumppaamoista. Ohjussiiloja?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:03"]

Komppaan kunnallistekniikan inssiä. Olen rakennusinssi.

[/quote]

LAA LAA LAA LAA

Vierailija
22/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:03"]

Komppaan kunnallistekniikan inssiä. Olen rakennusinssi.

[/quote]

No olette molemmat väärässä. Ne on kapillaaria varten, jotta vessanpöntöt tyhjenee, kun vessa vedetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:03"]Komppaan kunnallistekniikan inssiä. Olen rakennusinssi.
[/quote]
Trollit yrittää hämätä keskustelun pois totuudesta

Vierailija
24/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa vesitornissa keskeisien vesistöjen äärellä on jää-yhdeksän nimistä veden olomuotoa, joka päästessään veden kanssa kosketuksiin jäädyttää sen supernopeana ketjureaktiona. Näin syntynyt jää sulaa vasta liki +49 celsiusasteessa. Jos siis joudumme sotaan ja tarvitaan talvisodan ihmettä, hallitus on sitoutunut salaiseen sopimukseen vapauttaa jää-yhdeksät vesistöihin erityisellä huipulta laukaistavalta patruunalta. 

Vierailija
25/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 10:14"]

Miettikää joka kylässä on vesitorneja miksi,sodan jälkeinen suurin huijaus. Painevesi ei tarvitse vesitornia tulee pumppaamoista. Ohjussiiloja?

[/quote]

Painevesi?
[/quote]
Taidat olla joku pikkutyttö, vesi tulee hanasta ja se siittä.
[/quote]

Tämä pikkutyttö tarkoitti tuolla yhdellä ilmeisesti liian yksinkertaisella sanallaan ja kysymysmerkillä sitä, että mistä ihmeestä se paine sinne vesijohtoverkkoon syntyisi ellei siitä, että osa verkoston vedestä on korkeammalla kuin yksikään hana.

Vierailija
26/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesitorni SuPon keskistysleirejä, jonne kaikki isänmaanpetturit viedään kuulusteltavaksi, kidutettavaksi ja kaasutettavaksi. Joskus öisin jos on oikein hiljaista, voi kuulla vesitornin sisältä hiljaista vaikerointia.

Vierailija
27/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesitornit on valtion salaisuus ei löydy lukumäärää mistään miksi????

Vierailija
28/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 10:14"]

[/quote]

Painevesi?
[/quote]
Taidat olla joku pikkutyttö, vesi tulee hanasta ja se siittä.
[/quote]

Tämä pikkutyttö tarkoitti tuolla yhdellä ilmeisesti liian yksinkertaisella sanallaan ja kysymysmerkillä sitä, että mistä ihmeestä se paine sinne vesijohtoverkkoon syntyisi ellei siitä, että osa verkoston vedestä on korkeammalla kuin yksikään hana.
[/quote]
Seli seli kysyitkö isiltä

Vierailija
29/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:27"]

Vesitorni SuPon keskistysleirejä, jonne kaikki isänmaanpetturit viedään kuulusteltavaksi, kidutettavaksi ja kaasutettavaksi. Joskus öisin jos on oikein hiljaista, voi kuulla vesitornin sisältä hiljaista vaikerointia.

[/quote]

Nyt en oikeasti tiedä pitäisikö minun kiittää sinua vai hypätä ulos tuosta ullakkokamarin ikkunasta, alla on tosin tiheät puut joten turhaa se kai olisi. Asun melkein vesitornin juurella ja kaikki nämä vuodet olen luullut että se öinen valitus kuuluu oman pääni sisältä. Ilmankos lääkkeet eivät ole tehonneet!

Vierailija
30/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat minun avaruusaluksiani, joilla lentelen kuuhun kahvitauolleni

Vierailija
31/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on hauska, mutta ei ihan vailla yhtymäkohtia todellisuuteen. Nimittäin joihinkin pian sodan jälkeen tehtyihin vesitorneihin tehtiin pahan päivän varalle jalustat kevyille ilmatorjuntatykeille. Nykyäänhän tuommoinen olisi melkeinpä tyhmin mahdollinen paikka IT-asemalle, mutta 2. maailmansodan aikainen ajattelu oli erilaista. Flakturm-hakusanalla löytyy ehkä joitain perusteita vanhalle ajattelulle.

Ilmoitti: res alik (tekn. yo.) Kaloriina, HelItR :)

Vierailija
32/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu aloitus, mutta vastaanpa näin kunnallistekniikan insinöörinä. Vesitorneissa eli ylävesisäiliöissä säilötään vettä, joka korkeuseron ansiosta tulee paineistettuna vesijohtoverkoon. Vesi voidaan pumpata ylös säiliöön yöllä, jolloin sähköä ei muuten käytetä. Vesitornin ansiosta painetaso verkostossa on tasainen ja sähkön kulutushuippujen aikana ei tarvitse niin paljon pumpata vettä vesijohtoverkon sisällä.

Sähkön hinnan perusteella laskettuna sähköä käytetään yöllä n. 20% vähemmän, kuin päivällä, joten aika lailla liioittelua sanoa, ettei yöllä kuluteta sähköä.

Varmaan pyritään siihen että pumppauksessa käytetään yösähköä , mutta luulen että on enemmänkin vaan aikomus ja vesijohtoverkon tasainen paine on se mihinkä pyritään ja mikä on se määräävä tekijä.

Toki asioita nykyään tuodaan esille sillä silmällä, että joka paikassa ollaan maailmaa pelastamassa. Kaunis tarina, ei siinä mitään.

Vierailija
33/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 10:40"]

Hassu aloitus, mutta vastaanpa näin kunnallistekniikan insinöörinä. Vesitorneissa eli ylävesisäiliöissä säilötään vettä, joka korkeuseron ansiosta tulee paineistettuna vesijohtoverkoon. Vesi voidaan pumpata ylös säiliöön yöllä, jolloin sähköä ei muuten käytetä. Vesitornin ansiosta painetaso verkostossa on tasainen ja sähkön kulutushuippujen aikana ei tarvitse niin paljon pumpata vettä vesijohtoverkon sisällä.

Eli vesitorneista ei pumpata vettä kylän hanoihin? Eikä hanoista lopu vesi jos vesitornista loppuu? Näin minua peloteltiin lapsena.

[/quote]

Vierailija
34/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubuntu pistää kaikki pötköön :(

Vierailija
36/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:42"]Hassu aloitus, mutta vastaanpa näin kunnallistekniikan insinöörinä. Vesitorneissa eli ylävesisäiliöissä säilötään vettä, joka korkeuseron ansiosta tulee paineistettuna vesijohtoverkoon. Vesi voidaan pumpata ylös säiliöön yöllä, jolloin sähköä ei muuten käytetä. Vesitornin ansiosta painetaso verkostossa on tasainen ja sähkön kulutushuippujen aikana ei tarvitse niin paljon pumpata vettä vesijohtoverkon sisällä.

Sähkön hinnan perusteella laskettuna sähköä käytetään yöllä n. 20% vähemmän, kuin päivällä, joten aika lailla liioittelua sanoa, ettei yöllä kuluteta sähköä.

Varmaan pyritään siihen että pumppauksessa käytetään yösähköä , mutta luulen että on enemmänkin vaan aikomus ja vesijohtoverkon tasainen paine on se mihinkä pyritään ja mikä on se määräävä tekijä.

Toki asioita nykyään tuodaan esille sillä silmällä, että joka paikassa ollaan maailmaa pelastamassa. Kaunis tarina, ei siinä mitään.
[/quote]
Kuinka isot pumput noissa pumppaamoissa on. Entä onko runkolinja 800 vai 1000, itse olen katkaissut 30 sprinklerit vettä tuli enemmän kun Esterin sielä.

Vierailija
37/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:42"]Hassu aloitus, mutta vastaanpa näin kunnallistekniikan insinöörinä. Vesitorneissa eli ylävesisäiliöissä säilötään vettä, joka korkeuseron ansiosta tulee paineistettuna vesijohtoverkoon. Vesi voidaan pumpata ylös säiliöön yöllä, jolloin sähköä ei muuten käytetä. Vesitornin ansiosta painetaso verkostossa on tasainen ja sähkön kulutushuippujen aikana ei tarvitse niin paljon pumpata vettä vesijohtoverkon sisällä.

[/quote]
Kuinka isot pumput noissa pumppaamoissa on. Entä onko runkolinja 800 vai 1000, itse olen katkaissut 30 sprinklerit vettä tuli enemmän kun Esterin sielä.
[/quote] siis 300

Vierailija
38/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:42"]Hassu aloitus, mutta vastaanpa näin kunnallistekniikan insinöörinä. Vesitorneissa eli ylävesisäiliöissä säilötään vettä, joka korkeuseron ansiosta tulee paineistettuna vesijohtoverkoon. Vesi voidaan pumpata ylös säiliöön yöllä, jolloin sähköä ei muuten käytetä. Vesitornin ansiosta painetaso verkostossa on tasainen ja sähkön kulutushuippujen aikana ei tarvitse niin paljon pumpata vettä vesijohtoverkon sisällä.

[/quote]
[/quote] siis 300
[/quote]
110 sähköt mennyt kerran siittä lentää perseellen. Ja koko kylä pimeäksi

Vierailija
39/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassahan ne on oikeasti vesitorneja.... mutta... niihin on kätketty suomelta kielletyt sukellusveneet ohjuksineen. Niissähän on vettä jossa sukellusvenettä voi säilyttää. Lisäksi kun ne toimii myös vesitorneina niin kukaan ei tule ajatelleeksi että siellä on sukellusvene piilossa.

Nämä saadaan käyttöön täyttämällä melkein perille asti kaivettu tunneli vedellä ja ajamalla se sukellusvene läheiseen mereen. Oletteko koskaan miettineet että miten järjetön määrä erilaisia tunneleita esim. helsingin alla on. Osa niistä on näitä sukellusveneitä varten.

Vierailija
40/74 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on vuokrannut ne ydinaseiden säilytyspaikoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi