Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalorilaskurisovellus ja painon pudotus&liikunta

Vierailija
02.03.2022 |

Latasin yazio -sovelluksen joka nappaa älykellostani treenitiedot ja askeleet. Painoa pitäisi pudottaa 6 kiloa 1 kg viikossa. 1412 kaloria saan syödä päivässä tuon laskurin mukaan. Tänään kävin salilla n. 45min ja tunnin kävelyn. Edelleenkin pitäisi vielä syödä 500 kaloria että saan kalorit ”täyteen” , kun liikkuminen kulutti niin ”paljon”. Askeleita tullut tänään 12000. Kannattaako minun siis kompensoida syömällä nuo liikunnassa kulutetut kalorit? Ruokamäärät tuntuvat suurilta. Olen 47 ja painoni on junnannut pitkään samoissa lukemissa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä on, voi olla että joudut vielä tiputtamaan kaloreita jos ei ole paljoa lihasta. Valitettavan moni nainen edelleen luulee että ihmisen (varsinkin naisen) kalorikulutus olisi yli 2000 kaloria. Siksi olemmekin niin lihava kansa. Itse pudotin 5kg ylipainosta 10 kiloa ja välillä lähti viikossa kilo välillä vähemmän ja söin 1200 kcal. Lihasmassa vähenee pakostakin laihduttaessa, mutta salitreenillä sen voi minimoida. Tsemppiä!

Ap kertoo käyvänsä salilla. Joten jos näin on niin se läski muuttuu lihakseksi ja kroppi hoikistuu ja kiinteytyy, mutta paino saattaakin pysyä suht samana. Pelkkä vaaka onkin aika huono tulosten mittari, jos on vain vähän ylipainoa ja liikunnan avulla saa hankittua sitä lihasta lisää.

Miinuskaloreilla saa kyllä painoa pudotettua, mutta siinä lähtee helposti niitä jo ennestäänkin vähäisiä lihaksia. Lopputuloksena on sitten laihaläski, eli ei todellakaan hyvä.

Ja uskon, että väitteesi lihavuuden syystä on aivan väärä. Suurin osa lihavista on lihavia siksi, koska syövät epäterveellisesti. Liikaa prosessoitua ruokaa, sokeria, rasvaa, valkoisia jauhoja. Eikä monia lihavia edes kiinnosta muuttaa ruokavaliotaan terveellisemmäksi. Tähän vielä lisäksi se liikkumattomuus.

Läski ei muutu lihakseksi, vaikka kuinka kävisi salilla.

Ei tietenkään suoraan, kyllähän sen nyt jokainen tajuaa. Tuo on lähinnä sanonta, eli lihasmassa kasvaa ja rasvan määrä vähenee.

Ei suoraan, mutta ei myöskään väärään. Rasva ei muutu lihakseksi millään lailla.

Edelleen, se on sanonta. Koita nyt päästä sen yli. Ja tämäkin oli muuten sanonta.

Ei se silti totuudeksi muutu.

Eli sä et edes tiedä, mikä on sanonta. Asia selvä.

Vierailija
42/46 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muotoilen uudelleen: pitääkö minun syödä liikunnalla kulutetut kalorit? Olen syönyt terveellistä, kasvispainotteista ruokaa normaalin ruokarytmin mukaan.

Mietin meneekö keho jotenkin sekaisin jos syön paljon vähemmän kuin laskuri suosittaa liikkumisen vuoksi?

Mikä on se terveellinen ruoka? Mikä on "normaali" ruokarytmi?

Aamupala: kaksi ohut herkku ruosleipäpalaa, becel gold -levite ja kasviksia, muki kahvia kauramaidolla, kananmuna

Lounas: 300g nyhtökauraperunapaistosta, porkkana-kaaliraastetta sitruunamehu/öljyjastiketta

Välipala: sokeroimaton rahka, mandariini, kahvia

Päivällinen: lohimedaljonki, salaattia, perumamuusia, höyrytettyä parsaa

Iltapala: banaani, 80g sydänkauramuroja ja rasvatonta maitoa. Paljon vettä olen juonut. T. Ap

Tosissasiko tuota sanot terveelliseksi??

Jaa toki tietämyksesi ja kerro mikä tuossa on vikana.

Osa ruuasta keinotekoista, huonoa rasvaa, liikaa sokeria.

Älä nyt viitsi naurattaa. Terveellinen syöminen ei tarkoita mitään ortoreksiaa, tai juuri sinun ideologiasi mukaista syömistä.

Terveellinen ei tarkoita myöskään keinotekoista ruokaa.

Ortoreksia hoi! Jos syö suositusten mukaisesti, niin ruokavalio on tarpeeksi terveellinen. Täydellisyyttä ei tarvitse tavoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muotoilen uudelleen: pitääkö minun syödä liikunnalla kulutetut kalorit? Olen syönyt terveellistä, kasvispainotteista ruokaa normaalin ruokarytmin mukaan.

Mietin meneekö keho jotenkin sekaisin jos syön paljon vähemmän kuin laskuri suosittaa liikkumisen vuoksi?

Aamupala: kaksi ohut herkku ruosleipäpalaa, becel gold -levite ja kasviksia, muki kahvia kauramaidolla, kananmuna

Lounas: 300g nyhtökauraperunapaistosta, porkkana-kaaliraastetta sitruunamehu/öljyjastiketta

Iltapala: banaani, 80g sydänkauramuroja ja rasvatonta maitoa. Paljon vettä olen juonut. T. Ap

Älä nyt viitsi naurattaa. Terveellinen syöminen ei tarkoita mitään ortoreksiaa, tai juuri sinun ideologiasi mukaista syömistä.

Ortoreksia hoi! Jos syö suositusten mukaisesti, niin ruokavalio on tarpeeksi terveellinen. Täydellisyyttä ei tarvitse tavoitella.

Täydellisyyden tavoittelu ei ole hyväksi millään alueilla.

Se ei kuitenkaan tee suositusruokaa terveelliseksi. Suositukset ei perustu terveellisyyteen.

Vierailija
44/46 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuitenkaan tee suositusruokaa terveelliseksi. Suositukset ei perustu terveellisyyteen.

Ja sun uskomusruokasi muka on. Joo joo...tää on tätä nykymaailmaa, minkä lukee netistä, täytyy olla totta.

Vierailija
45/46 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun uskomusruokasi muka on. Joo joo...tää on tätä nykymaailmaa, minkä lukee netistä, täytyy olla totta.

Netistä ne suosituksetkin näkee.

Mikähän mahtaa olla uskomusruoka?

Vierailija
46/46 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks on ti "pitäisi" pudottaa kilon viikkovauhtia 6kg? Lenkkeile ja käy salilla niinkuin hyvältä tuntuu ja syö monipuolisesti niin että nälkä lähtee ja on hyvä olla. Tälläinen 1400kcal dietti ei oo terveellinen. Ei kropalle eikä päälle.

Jep. Ja kilot tulee heti takaisin, kun syö normaalimmin.

Sitä paitsi jos ylipainoa ei ole tuon enempää, voi olla tuo kilo per viikko tavoite muutenkin liian haastava.

Nykytutkimuksissa on todettu, että joskus laihduttaneet ihmiset, myös normaalipainoiset lihovat enemmän. Eli samat kilot takaisin ja joka kerta ekstraa päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä