Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekohippiäiti, missä voin tutustua sinuun?

Vierailija
02.03.2022 |

Hei sinä ekologisuudesta ja luonnonmukaisuudesta kiinnostunut äiti, jolle on tuttua kestovaipat, oman ruuan viljely, luomusynnytys, autottomuus, villiyrtit tai kompostointi, mutta et usko salaliittoteorioihin. Saatat ehkä haaveilla omavaraisemmasta elämästä. Mistä sinut löytää? Perhekerhoissa tai -kahviloissa en ole sinuun vielä törmännyt.

Kaipaisin kovasti äitikaveria, jolla on samantyyliset elämäntavat kanssani. Omassa kaveripiirissäni tunnen aina olevani jollakin tavalla kummajainen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Helsinkiä lähelläkään, vaikka siellä nimenomaan tuntuu kaikki hipit asuvan. Kallis asuminen pitää meidät sieltä toistaiseksi poissa.

-ap

Hitsi, sitten ei kyllä päästä hippeilemään yhdessä.

-otsishippi

Vierailija
22/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa seuraavaa Elokapinaa sielähän teikeläisiin törmää.

Näin unta, että liityin elokapinaan ja sain sieltä ystäviä. Arvostan kuitenkin enemmän laillisia vaikuttamiskeinoja.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa seuraavaa Elokapinaa sielähän teikeläisiin törmää.

Näin unta, että liityin elokapinaan ja sain sieltä ystäviä. Arvostan kuitenkin enemmän laillisia vaikuttamiskeinoja.

-ap

Ja enemmän tykkään ilon kautta lähestyä luonto- ja ekoilujuttuja, en pode ilmastoahdostusta.

-ap

Vierailija
24/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu Helsinkiä lähelläkään, vaikka siellä nimenomaan tuntuu kaikki hipit asuvan. Kallis asuminen pitää meidät sieltä toistaiseksi poissa.

-ap

-otsishippi

Niinpä, harmi kyllä! Mutta on mukava kuulla että olet olemassa:)

-ap

Vierailija
25/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan ekohippiäiti, mutta oon huomannut, että esim. suomenruotsalaisilla alueilla keskellä peltoa ja metsää ja skidisti kulttuurihistoriaa sijaitsevissa semivauraissa ja rauhallisissa/hiljaisissa pikkukylissä niitä riittää. Sellaisissa kesäkaupungeissa, joiden lähettyvillä on steiner. Esimerkkinä on ajettu hangon, tammisaaren ja raaseporin (joo tammisaari kai kuuluu raaseporiin) alueilla pienemmissä kylissä lasten kanssa niin noita hippiäitejä liikkuu hyvin kiitettävästi. Varmaan jostain hki- tms. yliopistokaupungeistakin voi löytyä, mutta ovat erittäin hyvin edustettuina esim. jossain sammatissa. Kaikella kunnioituksella, yritän antaa vinkin.

Vierailija
26/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-otsishippi

Niinpä, harmi kyllä! Mutta on mukava kuulla että olet olemassa:)

-ap

Kyllä meitä seminormaaleja hippiäisiäkin on olemassa. Toivottavasti sä löydät jonkun livekaverin.

-otsishippi

Vierailija
27/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä näistä asioista julkisesti huutele, olet siis saattanut törmätä minuun. Olen se, joka ei hehkuttele pompdelux-kutsuja, mutta pysyttelee kuitenkin keskustelussa hymmm, joo, nyökkäilyillä. Saatan jopa osallistua kutsuille pysyäkseni tuttavapiirissä... 

Minut löytää leikkipuistosta, avoimesta, muskarista, liikkarista, metsäretkiltä, rannalta, taidemuseosta, kirjastosta..., joihin saavun kävellen tai pyörällä. 

Vierailija
28/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan ekohippiäiti, mutta oon huomannut, että esim. suomenruotsalaisilla alueilla keskellä peltoa ja metsää ja skidisti kulttuurihistoriaa sijaitsevissa semivauraissa ja rauhallisissa/hiljaisissa pikkukylissä niitä riittää. Sellaisissa kesäkaupungeissa, joiden lähettyvillä on steiner. Esimerkkinä on ajettu hangon, tammisaaren ja raaseporin (joo tammisaari kai kuuluu raaseporiin) alueilla pienemmissä kylissä lasten kanssa niin noita hippiäitejä liikkuu hyvin kiitettävästi. Varmaan jostain hki- tms. yliopistokaupungeistakin voi löytyä, mutta ovat erittäin hyvin edustettuina esim. jossain sammatissa. Kaikella kunnioituksella, yritän antaa vinkin.

Kiitos vinkistä! Mua ja miestä viehättää kumpaakin ruotsin kieli, ja ollaan haaveiltu ruotsinkieliselle alueelle muutosta. Puhutaan lapsillekin aina joskus ruotsia:D Ottaakohan ne porukkaan mukaan vai onko kovin sisäänpäin kääntyneitä?

-ap

Vierailija
29/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä näistä asioista julkisesti huutele, olet siis saattanut törmätä minuun. Olen se, joka ei hehkuttele pompdelux-kutsuja, mutta pysyttelee kuitenkin keskustelussa hymmm, joo, nyökkäilyillä. Saatan jopa osallistua kutsuille pysyäkseni tuttavapiirissä... 

Minut löytää leikkipuistosta, avoimesta, muskarista, liikkarista, metsäretkiltä, rannalta, taidemuseosta, kirjastosta..., joihin saavun kävellen tai pyörällä. 

Kuulostaapa tutulta:D Missä päin sinä asut?

-ap

Vierailija
30/30 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! Mua ja miestä viehättää kumpaakin ruotsin kieli, ja ollaan haaveiltu ruotsinkieliselle alueelle muutosta. Puhutaan lapsillekin aina joskus ruotsia:D Ottaakohan ne porukkaan mukaan vai onko kovin sisäänpäin kääntyneitä?

-ap

Joillain alueilla puhutaan enemmän ruotsia kuin toisilla, mutta useilla paikkakunnilla on sekä suomen- että ruotsinkielisiä kouluja. Oletuskieli voi olla ruotsi, mutta ei ole ruotsinosaamisesta kiinni mielestäni missään, ei varsinkaan jos vähän osaa :) ja mun kokemus on ollut positiivinen, muulloinkin kun loma-aikoina ihmiset vaikuttaneet vähemmän kiireisiltä ja pienillä paikkakunnilla on tultu melkein aina juttelemaan kun on oltu tien päällä ja pysähdytty leikkimään lasten kanssa. Ainakin sitä voi tutustua eri alueisiin ja käydä fiilistelemässä jos joku tuntuisi omalta jutulta. :D me tykätään tosi paljon liikkua lasten kanssa vapaa-aikoina ja lomilla ja voitaisiin harkita muuttoakin jos muut läheiset ei jäisi kauas ja lasten kaverit/pk/koulu. Aika moni sanonut kuitenkin muuttaneensa aivan muualta, en ihmettele.