Palstalaiset auttakaa! Olen raskaana ja aviomies on ottamassa kasvotatuoinnin!
Odotan yhdessä toivottua ja suunniteltua esikoistytärtämme ja mies on aikeissa tatuoida tulevan lapsemme nimen naamaansa. Mies on ihana ja elämäni rakkaus eikä suhteemme varmasti kaadu yhteen pieneen kasvotatuointiin. En silti ole innoissani ajatuksesta ja pelkään tatuoinnin vaikuttavan ihmisten suhtautumiseen miestä ja lastamme kohtaan. Nimeä ei ole vielä valittu, mutta mies aikoo varmuudella kutsua lasta Pirita-Pandoraksi ja on varannut tatuointiajan huhtikuulle. Olen yrittänyt sanoa miehelle, että mitä ihmisetkin ajattelee kun naamassasi lukee Pirita-Pandora, mutta ei hän tunnu ymmärtävän mitä ajan takaa.
Mieheni edellisistä liitoista syntyneiden lasten nimet on tatuoitu miehen rintaan ja pohkeisiin. Kuitenkin helposti peitettäviin kohtiin enkä mitenkään osannut etukäteen aavistaa, että mies tatuoisi lapsemme nimen kasvoihinsa saati, että lapsestamme tulisi Pirita-Pandora?!
Auttakaa palstalaiset ja neuvokaa naista hädässä! Mitä tekisitte tilanteessani? Pelkään, että stressaaminen vaikuttaa sikiöön kielteisesti. Olen ehdottanut miehelle, että hän tulisi mukaan seuraavaan äitiysneuvolaan ja käsittelisimme asiaa terveydenhoitajan kanssa. Toinen ehdotukseni on ollut, että kutsuisimme tyttöä ytimekkäästi Iksi, jotta tatuointi olisi huomaamattomampi, mutta mies tahtoo nimetä lapsemme sukunsa naisten mukaan. Auttaisiko tässä tilanteessa olla yhteydessä suoraan tatuoijaan vai mitä tekisitte?
Kiitos tuhannesti avustanne!
Kommentit (23)
Heh. Eroa. Ei tämä juttu ole totta varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja miten olette selvinneet?
Ap.
Meillä kävi samoin, tosin mies hurahti hurahti tatuointeihin vasta lasten ollessa 3 ja 6 v. Esikoinen oppi eskarissa kirjoittamaan ja oli erränä aamuna kirjoittanut tussilla aakkosia isänsä kasvoihin. Siitä se ajatus lähti ja miehen poskipäissä lukee nykyään Viljami ja Mimosa eskari-ikäisen käsialalla. On nykyään ex.
Ihan kivaa vaihtelua Ukrainajankkauksen oheen. Näitä lisää!
Kulutit taas melkoisesti aikaa elämästäsi näin tyhmään provoon. Kannattiko?
Kyllä on mielikuvitus huipussaan.
Tosi huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Mitäpä luulisit?
Kyllä nyt ap sua on pahemman kerran kusetettu. Ei se lapsen nimi oo vaan mun, oon se Nico-Betteryn toinen vaimo.
Aika huono. Olisi ollut parempi yritys, jos nimi olisi ollut joku neutraalimpi. Vaikka Isla.
Jaahas,että tämmönen satu tänään.
Älä välitä ilkeistä kommenteista, ap! Lapsen nimeämisestä tulee valitettavan usein erimielisyyksiä. Milloin sinulla on laskettu aika? Voisit sanoa miehelle, että tatuointia on turha kiirehtiä kun ultrassa määritelty sukupuolikaan ei ole aivan 100% varma. Käsittääkseni jos vanhemmat eivät pääse yhteisymmärrykseen lapsen nimestä, on äidillä etunimen suhteen veto-oikeus tai jos toisen ehdotus on huono (sori kommentoija nmr 8), valitsee viranomainen lapselle ehdotetuista nimistä sen sopivamman. Panostaisin sinuna etenkin siihen, että maistraatin virkailija valitsee ainakin lyhyemmän nimen. Onnea odotukseen, asioilla on tapana järjestyä!
2/5
Olisit nyt laittanut edes vähän uskottavamman nimen.
Jannamies on kiva sen yhden hetken, mutta se meni jo. Kärsi seuraukset.
Me juhlistimme lastemme syntymää sillä tavalla, että mies tatuoi leukaansa pojan nimen ja minä otsaani tytön nimen. Se aiheutti aluksi vähän hankaluuksia kun vieraat ihmiset luulivat meidän tatuoineen omat nimemme kasvoihimme, mutta asumme pienellä paikkakunnalla ja nopeasti sana kiersi. Nykyään kaikki tietävät, että kyse on lastemme nimistä ja muksutkin pitävät nimitatuointeja hienoina ja kauniina. Kasvotatuoinnit eivät ole este työuralla etenemiseen tai muuhunkaan, haastatteluun olen aina leikannut otsiksen ja mies kasvattanut parran. Suosittelen ensimmäistä tatuointiaan harkitsevaa kokeilemaan ensin hennatatuointia. Miehelläsi on jo kokemusta tatuoinnin ottamisesta ja sen kanssa elämisestä, joten tietää varmasti mitä tekee. Sinuna relaisin ja olisin ylpeä sitoutumistaan osoittavasta miehestä!
Olihan tässä nyt edes vähän yritystä. Toisaalta jos asut itäisessä helsingissä niin voihan tänä olla tottakin.
Mun mies teki saman 😩 Meillä on 6 lasta ja alkaa naamasta loppua tila. Kaikilla lapsilla kaksiosaiset nimet. Jaakkopetteri, Ulla-Maija, Villecarlo, Ulla-Riitta, Satu-Maarit ja Vivian-Miranda. Haluaa kuulemma vielä koiramme nimen Köyrijä-Jorma
Aikaisemmista suhteista olevien lasten nimillä kirjailtu kiertopalkinto on siittänyt lisää taas uudelle naiselle 😂 Onnea valitsemallasi tiellä, mistä näitä yksinkertaisia nahkaansa töhertelijöitä sikiää...varmaan "ihana" ja sitoutunut mies, kohta jo hakee uutta naista ja taas lisäännytään 😳
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt ap sua on pahemman kerran kusetettu. Ei se lapsen nimi oo vaan mun, oon se Nico-Betteryn toinen vaimo.
Erehdyt varmaankin miehestä, puolisoani kutsutaan Nixuksi. Hän on ilmoittanut hankkivansa tatuoinnin rakkaansa nimestä, mistä voi tietysti päätellä, että koska ei puhu minusta niin silloin masuasukistamme. Mies on muutenkin ollut hyvin innoissaan isäksi tulosta ja siitä, että saa jäädä Suomeen kanssamme.
Ap.
Totuus on, ettei ap:lla ole tilanteesta ulospääsyä, joten sinun on käännettävä vastoinkäymiset voitoiksesi. Onko miehelläsi huono parrankasvu? Voisit esitellä hänelle inspiraationa kuvia kelttitatuoinneista, mies voisi tatskata nimen "tribaalina" ns. parranpaikalle. Muuta en tähän hätään keksi.
Ap.