Ruskea vuoto pari viikkoa kuukautisten jälkeen
Mistähän voisi johtua ruskea niukka vuoto 18 päivää edellisten kuukautisten alkamispäivästä. Olen 27v, koskaan ei ole ollut tämmöistä. Syön minipillereitä, aina ottsnut ne ajallaan. Yksi lapsi on, ei ollut muistaakseni tämmöistä hänen alkuraskaudessaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ovulaatiovuoto? Tai kiinnittymisvuoto?
Tai oletko juuri lopettanut imetyksen?
Imetin vaan puoli vuotta, lapsi kohta 2v.
Ap
Kiinnittymisvuotoa veikkaan. Tee raskaustesti. Jos se on nega, seuraa toistuuko tuo. Jos toistuu, niin yhteys lääkäriin.
Vuotoa voi olla monesta syystä ja usein se on ihan tavallista! Kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä jos se toistuu, kerta ei vielä ole mitenkään erikoista. Minulla minipillerit aiheutti tuota jatkuvasti.
Minulla on myös kokemusta endosta, myoomista, polyypeista, adenomyoosista ja munasarjakasvaimista ja hengissä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovulaatiovuoto? Tai kiinnittymisvuoto?
Tai oletko juuri lopettanut imetyksen?
Imetin vaan puoli vuotta, lapsi kohta 2v.
Ap
Ei tuo siis imetyksestä johdu :D joillain saattaa muutama kuukausi imetyksen lopettamisen jälkeen maitohirmooni prolaktiini (ko?) olla koholla, ja se voi häiritä munarakkulan toimintaa ja aiheuttaa tuollaista tiputteluvuoto, joka toki täysin vaaratonta. Siksi utelin imetyksestä
Voitko ap palata sit tänne kertomaan, oliko syy raskaus vai mikä? :) pliiiis
Vierailija kirjoitti:
Kerron sitten jos syy selviää! :) Raskaustestin aion tehdä varmuuden vuoksi. Onkohan vielä liian aikaista niille varhaisillekin testeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sitten jos syy selviää! :) Raskaustestin aion tehdä varmuuden vuoksi. Onkohan vielä liian aikaista niille varhaisillekin testeille?
Olen tuo joka kommentoi oman kokemuksensa tuollaisesta kiinnityymisvuotona. Elikkä itse tein raskaustestin vain pari päivää kiinnityymisvuodon loputtua, testi oli clearblue digitaalinen testi, käsittääkseni ns herkkä testi, mutta tulos oli "ei raskaana". No, menkat eivät alkaneetkaan oletettuna päivänä, joten tein uuden testin sitten siitä seuraavana aamuna (kp29/28), ja tulos oli positiivinen :).
Todella yksilöllistähön tuo hcg:n nousu alkuraskaudessa on, joku olisi ehkä saanut plussan jjo tuosta aiemmasta testistä, tai joillain ei välttämättä testi näytä positiivista kuin vasta viikko oletettujen kuukautisten jälkeen.
Kyllä.
Raskaustestinkin voisi tehdä varmuudeksi.