Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka päivä ulos vähintään tunnin lenkille

Vierailija
27.07.2015 |

mars mars! Reppu selkään ja termari mukaan! Mustikkaämpäri toiseen käteen ja kävelysauvat vauhdittamaan menoa. Jalkaan koreteksit ja säänmukainen asustus. Alle tekninen alusasu ja iloinen ja reipas mieli. Nih! Töppöstä toisen eteen. Mars mars mars mars mars!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:38"]

Olis kyllä tosi mukavaa, mutta tuon yhdistäminen 1- ja 4-vuotiaiden lasten mukana roudaamiseen ei oikein onnistu.

[/quote]

Kaikki syyt, jotka estävät liikkumasta, ovat tekosyitä.

[/quote] Ei huvita. Ei kiinnosta. Siinä sulle tekosyytä.

Vierailija
22/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:48"]

Olis kyllä tosi mukavaa, mutta tuon yhdistäminen 1- ja 4-vuotiaiden lasten mukana roudaamiseen ei oikein onnistu.

[/quote]

Ei sitten löydy pienemmälle rattaita ja isommalle vaikka polkupyörää.. ? Tai nelivuotias jo itsekin voi kävellä. Ei tässä nyt ehkä tarkoitettu mitään huippu-urheilijan hikilenkkiä. 

[/quote]

EIkö tässä ollutkaan kyse mustikkametsään menemisestä? Enkä mä kyllä saa nelivuotiasta muuten potkuttelemaan millään tuntia, enkä yksivuotiasta pysymään hereillä rattaissa tuntia. Enkä muuten oikeasti tarvitse mitään vinkkejä, kiitos vain. Mä vastasin huumoriavaukseen, mutta sikäli olin tosissani, että mielelläni menisin mustikkaan ja joka päivä lenkille.

[/quote]

Outo juttu! Kyllä meillä neljävuotias pyöräilee tunnin aivan kevyesti. Yksivuotiaskin ulkoilee siinä samassa -- välillä rattaissa, välillä kävellen. 

Mutta kuten joku jo sanoikin: toki löytyy aina syitä liikkumattomuuteen. Tuolla asenteella lapsistakin tulee samanlaisia. Ilmeisesti vanhemmasta on jo tullut, jos on aivan mahdoton ajatus pyöräillä tunti. 

Mitä tarkoitat "potkuttelulla"? Kyllähän nelivuotias ajaa ihan oikeata pyörää tietenkin, ellei joku vammainen ole. 

[/quote]

Ai sä oot tuolla päällä tänään. Etsi seuraava uhri. Mua ei nyt kiinnosta lähteä tuohon leikkiin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai, minä kai käyn töissä + ulkoilen 1-2h päivä.

Vierailija
24/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:49"]

Ei mulla oo rahaa tuollaisiin varusteisiin. Eikä aikaa tohon. Sitä paitsi ei Helsingissä varmaan edes kasva mustikoita. Ainakaan en ole koskaan niitä täällä nähnyt muuta kuin pakastealtaassa.

[/quote]

Kävin juuri poimimassa litran verran Munkkivuoressa. Ei niitä nyt tietysti Espan puistossa kasva. Mikä Helsinki-käsitys sinulla oikein on? Täällähän on metsää pilvin pimein, kun vähän ulkoutuu ydinkeskustasta. 

Vierailija
25/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:57"]

[/quote]

[/quote]

Ai! Mitä sitten?

Vierailija
26/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:57"]

[/quote]

[/quote]Ämpärin kanssa mustikkameysässä?

Vierailija
27/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:42"]

[/quote]

[/quote]

Niin, totta, onhan nuo lapset oikein varta vasten tehtyjä ("tekosyy"), eivät vahinkolaukauksia. Mutta en mä kyllä niitä siksi tehnyt, ettei pystyisi harrastamaan liikuntaa.

[/quote]

Missä se isä sitten on, jos ei edes tunniksi pysty irrottautumaan silloin tällöin?

[/quote]

Oikeasti, mä vastasin huumoriavaukseen, ja eiköhän joku ole AV-tapaan kyselemässä MISSÄ SE ISÄ ON? No isä tekee niitä samoja asioita kuin minäkin (kodin- ja lastenhoitoa ja sen lisäksi tekee töitä). Emme todella pysty tässä elämänvaiheessa pysty molemmat irrottautumaan lapsista tunniksi päivässä. Älkää jaksako syyllistää siitä.

[/quote]

Jaksanpas!

Tosi avuttomilta vaikutatte! Kaksi lasta, joista toinen jo monessa suhteessa omatoiminen (tai pitäisi olla) ja ei toinen yhdelle lenkille pääse. Kummallakin lapsella "omahoitaja" koko ajan siis?

Vierailija
28/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:02"]

[/quote]

[/quote]

Niin, totta, onhan nuo lapset oikein varta vasten tehtyjä ("tekosyy"), eivät vahinkolaukauksia. Mutta en mä kyllä niitä siksi tehnyt, ettei pystyisi harrastamaan liikuntaa.

[/quote]

Missä se isä sitten on, jos ei edes tunniksi pysty irrottautumaan silloin tällöin?

[/quote]

Oikeasti, mä vastasin huumoriavaukseen, ja eiköhän joku ole AV-tapaan kyselemässä MISSÄ SE ISÄ ON? No isä tekee niitä samoja asioita kuin minäkin (kodin- ja lastenhoitoa ja sen lisäksi tekee töitä). Emme todella pysty tässä elämänvaiheessa pysty molemmat irrottautumaan lapsista tunniksi päivässä. Älkää jaksako syyllistää siitä.

[/quote]

Jaksanpas!

Tosi avuttomilta vaikutatte! Kaksi lasta, joista toinen jo monessa suhteessa omatoiminen (tai pitäisi olla) ja ei toinen yhdelle lenkille pääse. Kummallakin lapsella "omahoitaja" koko ajan siis?

[/quote]Kuka puhui lenkille lähtemisestä? Mustikoita pitäisi mennä (urheiluvarustuksiin pukeutuneena) poimimaan.

Vierailija
29/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jaksanpas!

[/quote]

Sä oot vissiin niitä ihmisiä, jotka saa näitä "vaikutelmia" ihan pelkän oman mielikuvituksen avulla, kun en ole mitään kertonut elämästämme :) Oon tavannut tuollaisia ihmisiä, ja kierrän teidät kyllä kaukaa. 

Vierailija
30/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvakin jo ahdistaa: kaksi mukulaa repuissa, jossain lisärepussa se termari, molemmissa käsissä sauvat ja jossain kai se roikkuu se täysi mustikkasankokin (vyöllä?)... Jollain pitäisi hätistellä mäkäräiset, paarmat, hyttyset  tai hirvikärpäset. Niin tai ne kaikki yhtäaikaa.

Taidanpa sittenkin mennä Prisman pakastealtaalle.

Vierailija
31/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään jo koirien kanssa. En malta odottaa syksyä. En oikeasti tiedä parempaa lenkkisäätä kuin kirpakka syysaamu, aurinko pilkistelee vielä esillä, koko metsä on yhtä ruskaa ja vieressä tummanharmaa järvi. Se kontrasti on upea. Kuratassujen kuivaaminen lenkin jälkeen ei kyllä ole yhtä upeaa :D

Vierailija
32/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:55"]

Tunnin lenkille termari mukaan? Kuinka pitkä kahvitauko sisältyy tunnin ulkoiluun? :D

[/quote]

45 minuuttia?

Vierailija
33/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaan tunniksi? Just tehtiin 5-vuotiaan kanssa reilun kahden tunnin iltalenkki ja sitä ennen oltiin muutama tunti leikkipuistossa ym. On kävellyt jo kolmevuotiaasta monen kilometrin matkoja non-stop. Ulkoilemme noin 7-8 tuntia päivässä kesällä. Metsässäkin on kivaa vaikka mustikoita ei olisikaan lähistöllä. 

Vierailija
34/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään illalla töiden jälkeen mustikassa, tunnissa poimin kaksi litraa. Laskin, että kun käyn kymmenen kertaa tunnin mustikkaretkellä, minulla on 20 litraa mustikoita pakastimessa. Helppoa ja mukavaa, raitista ilmaa ja hyötyliikuntaa.

Vierailija
35/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, enkä mene. Metsä on täynnä siitepölyä, menee koko seuraava päivä kuumeessa.

Vierailija
36/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa, kun suoritan työharjoittelua koko kesän ja sivuhommana teen pieniä töitä pomolle, josta saan sen verran rahaa, että saan bensat ostettua. Eikä ole varaa opiskelijana ostella mitään goretexejä ja kerrastoja, hyvä että lapselle sain kurapuvun ostettua keväällä, anoppi onneksi osti syksyksi kunnon lenkkarit eskariin.

Vierailija
37/38 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:38"]

[/quote]

Ei sitten löydy pienemmälle rattaita ja isommalle vaikka polkupyörää.. ? Tai nelivuotias jo itsekin voi kävellä. Ei tässä nyt ehkä tarkoitettu mitään huippu-urheilijan hikilenkkiä. 
[/quote]ööö..mustikkametsään rattailla?..ja polkupyötällä? Ei kyllä onnistu.

Vierailija
38/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin voisitte aivan hyvin olla metsässä. Kohta alkaa aamu sarastaa, ja jos vielä ei näe kunnolla, niin otsalamppu vain mukaan. Hop hop! Mustikat odottavat poimijaansa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi