-o- Helminauhat torstaina -o-
Huomenta!
Mulla nyt vaan pikainen visiitti täällä, lähdetään kohta perhepiiriin tapaamaan toisia äitejä ja lapsia. =)
Tajusin muuten just, et kun vähän kateellisena olen lueskellut, kun monilla ihan näinä päivinä rakenneultra, et mulla on
[quote]
vasta
[/quote]
3.10... Mutta herttinen sentään! Sehän ON jo ens viikolla!! Jippii! =D Kyllä muuten on menny syyskuu nopeesti, just oli eka päivä, ja kohta se jo loppuu. En kyllä valita, haluisin vaavinki jo pian sylkkyyn tuolta masusta.. ;)
Mukavaa torstaita kaikille!
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]19+3
Kommentit (8)
Jippii! Tänään pääsee parturiin!:) Käyny viimeks heinäkuulla kun yritän kasvattaa tukkaa. Nyt pitää mennä värjään uudestaan ja vähän keventään. Ois itse asiassa pitäny mennä jo aiemmin, mut oma parturi oli lomalla ja en viitsinyt muille sitten aikaa varata kun en tosiaan oo nähny tuota omaakaan sitten heinäkuun! On niin mukava ihminen, että haluaa aina käydä siellä.;)
[b]Mairanne:[/b] Meillä on sama tilanne teidän kanssa, odotetaan muuttoa miehen kotitilalle. Mutta onneksi sentään nytkin omassa asunnossa, ettei kukaan voi tulla poiskaan häätään ennen kuin vanhukset lähtevät pois alta!:) Meilläkin tuo miehen kotitalo vaatii remonttia, onneksi miehen vanhemmat etsivät jo uuttaa kotia ja meillä on remontit aloitettu ulkorakennukseen. Tarkoitus olisi päästä mahdollisimman pian sinne asumaan, kun itsekin olen sitä mieltä ettei tuo muutto ison mahan kanssa ole muuta kuin hankalaa! Ja raskaiden laatikoidenhan kantokin on kiellettyä.. On muuten jo toinen muutto minkä suoritan elämässäni ollessani raskaana!:)
-frog2 ja rv21+5
Gradua pitäisi kirjoittaa, mutta jos ihan nopeasti kommentoin...
Ihanaa huomata, etten ole yksin maatilallemuutto-ongelmieni kanssa! Eiköhän me, Sammakko-ystäväiseni, se sitten kestetä. Meillä järkevin vaihtoehto on alkaa remontoida yläkertaa. Sinne saadaan myös oma sisäänkäynti, niin ettei aina tarvitsisi ravata anopin edestä. Putket ja sähköt sekä seinärungot siellä on valmiina. Sen lisäksi siellä on romua 70-luvun alkuvuosilta lähtien... Täytyy ajatella positiivisesti: sieltä voi löytyä ihania lastentarvikkeita ja retro-potkupukuja ;)
Täytyy myöntää, että olen hiukan kateellinen teille, jotka jo tiedätte sukupuolen. Meille vauva on esikoinen ja pitää meitä kyllä kaikin tavoin jännityksessä. Ultrassakin käänsi pyllyn kameraan, kun piti alkaa jalkoväliin kurkkailla! Syke on joka toinen kerta yli 140, sitten taas selvästi alle. Samaten syke on kuullostanut sekä junalta että hevosen laukalta, joten siitäkään ei voi sukupuolta päätellä. Viiva ilmestyi mahaan jo heinäkuun puolessa välissä, mutta on kovin himmeä ja loppuu napaan (jostain luin et poikaviiva tulisi navan yli). Toisaalta tahtoisin tietää, toisaalta arvailukin on kivaa. Mitä te odottaisitte ^noilla ylläolevilla^ tiedoilla. Ai niin, pahoinvointia on ollut paljon, tiputukseen saakka. Se kai tietäisi taas tyttöä... :)
Nyt gradun pariin!
*M* ja Tuuti 20+5
..sorry kaikille.. *nolona*
Neuvolassa käyty. RR hyvä, pissat puhtaat ja Hb 131, mutt painonnousu oliki sit järkyttävät 821gr/vko. :O :( Voi höh ja apua.. Eipä mikään ihme ett turvottaa. Arvatkaas muuten sainko kuulla tosta...? :/ Mutt pakko myöntää ett omaa tyhmyyttä tuo vaa o, oon mässänny menee surutta. Nyt täytyy alkaa kattoo mitä suuhusa työntää ja millo, ettei loppuajasta paina 100kg, ei polvet kestä. Sf-mitta oli 21, eli komeesti yläkäyrille mentii. Terkka oli kyl sitä mieltä ett tasottuu toi kasvu, saa sit nähä. Seuraava aika neljän viikon päästä, saa nähä mitä vaaka mulle sit näyttää. Pojat käy siinä samalla neuvolassa, aattelin jos ottasin ne mukaan kuunteleen [size=2][color=salmon]♥[/color][/size]äänet ja ku se viä o syyslomaviikko (ainaki tääl päi Suomee) ni pääsee likkaki kuuntelee. =) Kattoo nyt sit mite suunnitelmat onnistuu..
Viikon päästä on muuten se uusintaultra mis tarkistetaa onx se kysta hävinny tuolt örppänän aioista. Toivotaan toivotaan.. [b][color=deeppink]bd öö[/color][/b]
Nyt mie häippäsen kaffelle, [color=darkorange][b]päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]
Maaret(ti) & örppänä [size=3][color=red]♥[/color][/size] (rv21+6/22+4)
Kaikki on mennyt ihan ok.
[b] Ja mä kans liityn 3.10. rakenneultraan menevien joukkoon =D [/b]
Meillä myös aika aamulla 8.00 miehen työn takia ja nyt sitten kävi ilmi, että mies ei silti pääse mukaan =(
Tosi kurjaa mennä yksin....
Huomen aamulla alkaa sitten tutkimukset siitä joudunko sektioon. Mulla silmän verkkokalvossa ollut reikiä ja niitä syntyy kovassa ponnistuksessa.... eli huomenna menen silmäpoliklinikalle jossa silmien tämän hetkinen kunto tutkitaan.
Äitiyspoliklinikallekin olisi ollut kutsu jo ens keskiviikkona, mutta siirsin sitä. Ihan tyhmää ultrata kahtena peräkkäisenä päivänä + lähdemme etelään lomalle. Joten ihan kiva, kun on r-ultra ennen reissuun lähtöä ja sit heti kun palataan taas kotiin on ultra siellä äitiyspolilla.
Kiva päästä lomalle lämpimään, vähän kyllä jännittää lentäminen, kun en ole raskaana ennen lentänyt. Mullekin kun tulee tosi huonosti paha olo muutenkin koneessa... onneksi sain lääkäriltä luvan ottaa lennoilla Postafen -pahoinvointilääkettä.
Närästys vaivaa, joten Rennieitä syöty jo ISO paketillinen ellei enemmänkin...
Vauvan liikkeitä tuntuu yksi päivä paljon ja sitten on taas hiljais eloa päivä kaupalla. Mutta nopeasti on totta tosiaan tää syyskuun mennyt, hyvä niin.
Kedelig rv 19+3
Meitähän on useampikin näköjään menossa 3.10. ultraan! Mulla aika on " vasta" klo 9. Luultavasti menen yksin. Mies tais esikoisen rakenneultrassa olla mukana, mutta muuten hänelle on riittänyt, että on nähnyt ultrakuvan. Nyt en tiedä vielä, miten tuonne pääsen/mihin saan muksut siksi aikaa, mutta eiköhän asiat suttaannu. Luultavasti mies lähtee sitten töihin vasta kun tulen ultrasta takaisin kotiin (näin oli np-ultra päivänäkin). Sukupuoli minua kiinnostaisi ehkä eniten siksi, että olen jotenkin ihan alusta asti " tiennyt" vaavin olevan poika. Sinänsä ei sukupuolella ole mitään merkitystä, koska ennestään on jo sekä tyttö että poika, ja olishan se kiehtovaa, jos arvoitus selviäisikin vasta synnytyksessä.. Todennäköisesti kuitenkin kysäisen, että näkyykö siellä jalkovälissä mitään (eri juttu taas on, että kertooko ultraaja, vaikka jotain näkisikin - aiemmissa raskauksissa ei nimittäin ole ultraaja suostunut kertomaan, mutta niissäkin molemmissa olen jo sukupuolen " tiennyt" ).
Nyt tyhjeni taas pää ihan täysin, esikoinen kun höpöttää korvan juuressa niin levottomia juttuja (päiväunia kun hän ei VOI nukkua, niin tätä se sit on..), että en kuule enää omia ajatuksianikaan.
Olipa mukava taas kuulla pojan sydämmen pompotukset ja muut äänet!!
Hb oli 138 paine 120/75 ja painoa tullut 600g/vko eli vajaa 2 kiloo yhteensä! Pissa puhdas!
Sf-mitta oli 18 eli ihan hyvästi käyrän yläreunassa mennään!
Tänään oon leiponu kaikenlaisia kakkuja ja torttuja huomisille 8-vee synttäreille ja aamulla pitäis saada vielä täytekakku ja suolanen piirakka aikaseks ja sit on siivottava..huh huh..Oon nyt jo ihan poikki näistä juhlista, vaikka ne ei oo ees alkanu!
Pelkkä ajatus väsyttää, että tarttis jaksaa keitellä kahvia ja huolehtia että kaikkea riittää kaikille.......koko viikonloppu...
...ja vali vali..aina keksin jotain valittamisen aihetta..
Nyt on mentävä huilaan, että jaksan aamulla alkaa pakertaan
mammutti ja Vilppu rv19+6 (taidan jättää sen isomman lukeman kuitenkin pois..)
Meillä on kans ultra ens viikolla mutta vasta torstaina. Viikko pitäis siis malttaa vielä odottaa. Tänään kävin jo neuvolassa ihan vaan sydämen sykettä kuuntelemassa, kun liikkeetkään ei vielä tunnu. Siellähän se pikku sydän jumpsutti ihan niin kuin pitikin. Syke oli n. 140.
Mulla on tosi kurja olo, sillä olen ollut flunssassa jo yli kolme viikkoa. Viime viikolla lääkäri totesi poskiontelontulehduksen ja sain siihen antibioottikuurin. Se auttoikin jonkin verran, mutta kuuri oli liian lyhyt ja tulehdus tuli takaisin melkein heti kun kuuri loppui. Nyt siis piti aloittaa uusi lääkekuuri. Harmittaa, kun haluaisin vältellä kaikkia lääkkeitä raskausaikana. Olo on kuitenkin niin huono, että pakko hoitaa itsensä kuntoon. Päätä ja niskaa särkee, kurkku on kipeä ja väsyttää... No niin... Sorry tää valitus.
Muuten kaikki on hyvin. Kyllä se tästä ;)
Tuiskuliina ja Helmi rv18+5
Meillä näkyy Minnin kanssa olevan samana päivänä ultra :0) Meillä se on heti klo 8 aamusta miehen töitten vuoksi. No, eipähän mene päivä hukkaan, kun usein sitä on vain ultraa ennen jännittänyt sinne menoa.
Haluatteko tietää sukupuolen?
Meille se on ihan sama - jos näkyy niin ei siitä tiedosta haittaakaan ole, mutta mitään hirmuista pakkoa ei ole saada selville sitä.
Juu, täytyy tästä ruveta kirjoitushommiin.
Hyvää päivää kaikille!
-Junebug & toukkis 19+2